onsdag 3 december 2008

Onsdag

Var ett tag sen man skrev men det är bara för jag har försökt o då har datorn hakat sig o allt har försvunnit. Jobbigt orkade inte skriva om allt så vi skippade det:)

I helgen var jag ensam hemma med två små söta katter:) mysigt med film helg o bara rå mig själv. Fast det var skönt när äls kom hem igen oxå :)

I måndags drog syster o jag till IKEA, hade jättekul iallafall fikade åt god mat o shoppade loss. Tänkte köpa en byrå till lägenheten men jag vet inte säker på färgen så jag hoppade över den tillsvidare men en ska det bli. Köpte lite annat smått o gott tex 2 par skor :) kunde inte bestämma vilken av dem som jag ville ha så då tog jag båda:)
Vi tänkte åka hem till spinningen vid halv 6 men vid fyra av vi inte klara så vi satsade på core vid halv 7 men det hann vi inte heller med för vi ville vara kvar en stund till:)

Men idag blir det iallafall Box, nice värre, sen imorgon blir de simmning med Mia o Eva, någon annan som hakar på? Sen ska vi på step kommer jobba på hårt då :) fast det kan behövas om man ska bränna bort allt fett som jag har på kroppen:( fast jag kom på om vi ska simma måste jag ha min bikinin på mig och det tar emot lite iallafall just nu, kanske kan be eva leta på min baddräkt eller så tar jag ett linne o badar i. Usch nu fick jag panik får se om jag skippar simningen helt o hållet. BLÄÄ!

Igår åkte jag till Danholn o bakade med Eva, mamma fyller år på Söndag så hon ville ha lite gjort. O för en gångsskulle så bakade jag en hel sats lussekatter, det är inte ofta jag har ork för det. Fast det blev bara 30 st haha normalt ska det väl vara 50-60 :) tror nog att alla inte får några i helgen. Men det vart även butterbullar och någon speciallare som Eva gjorde. De var dock jättegoda. Sen gjorde vi nougat med några nötter som man lindade in i marsipan o doppade i choklad mums:). Nu längtar jag verkligen till jul, ska nog tvninga karln att baka knäck till helgen om vi hinner har lite mycket att göra men det ska väl kunna klämmas in:).

Slog in de första julklapparna idag iallafall, en till mamma, pappa o karln. De andra borde komma snart i lådan. De som är klara, när paketet kommer, är mamma, pappa, Johan o äls. Vet inte riktigt vad jag ska lägga te till syster yster men det hittas väl på någe:) Mia är iofs oxå klar tror jag väl :)

Har även smyckat lägenheten lite nu till jul och jag har införskaffat en tradition o det är att hänga en julgardin upponer, gjorde det förra året o iår lyckades jag igen fast jag tittade extra noga haha. Fast är väl ingen som ser det för Emma är inte hemma. Sen har jag pakat upp julgranen, eftersom jag inte får ha en stor vart det en liten max 50 cm så det tyckte jag skulle få vara uppe:) O adventsljustakarna är oxå uppe fast de lyser inte i år heller :) men det är ingen som ser det, en lyser iallafall o det borde väl räcka. Eller vad tycker ni? Tänkte faktiskt köpa en igår på Rusta men det var helt tomt där o 200 lägger jag inte precis ut på en sådan, iallafall inte i denna lägenhet. Kanske i nästa :) Har oxå två julstjärnor, jättefina o massa andra blommor som jag ska försöka att inte ha ihjäl, man glömmer så lätt att inte vattna ;) haha

Ne nu ska jag ta o göra lite nytta, titta på snön som faller eller nått:)

Ha det så bra allihopa, jag vill festa snart någon som är på?

torsdag 27 november 2008

Torsdag

Blev ingen träning idag, eftersom jag blev inkallad till jobbet. Hade säkert hunnit men det blev lite knas med allt så det var skönt att bara komma hem en stund även fast man har en jobbig karl här. Fast det var jue jag som hade bestämt att vi skulle städa så jag får skylla mig själv, han hade städat köket o tvättat. Fast jag har inte gjort så mycket om jag ska vara ärlig, har inte haft så mycket lust med någonting idag. Har helt enkelt varit en skitdag om man får säga så.
Hade varit skönt med boxning idag istället, slå av lite aggressioner, men jag överlever nog ändå.

Imorgon tänkte jag att jag skulle gå på spinning men jag ska jobba så det hinner jag inte med heller, inte ens massagen som jag hade bokat hinner jag inte med. Fast jag fick en ny tid på tisdag istället.

Ska leka med Ruppän imorgon vet inte riktigt vad vi ska hitta på men jag måste nog ner på stan o leka lite, julklappar till alla :D har nyss beställt lite roliga saker till mamma, eva, mia o darligen. Känns skönt att man kommit igång med det, älskar verkligen att köpa klappar. Syster o ja ska till IKEA kanske nästa vecka så jag hoppas vi hittar till broden våran, det är så svårt att hitta på någe till han för det han vill ha köper han själv.

Ska snart sova lite eller iallafall lösa lite suduko eller hur det nu stavas:) bästa julklappen till mig måste vara en ny sådan bok haha, just love it.



This is my line, this is eternal
How did I ever end up here?
Discarnate, preternatural
My prayers to disappear
Absent of grace, marked as infernal
Ungranted in dead time left me disowned
To this nature, so unnatural
I remain alone

I lay strewn across the floor, can't solve this puzzle
Everyday another small piece can't be found
I lay strewn across the floor, pieced up in sorrow
The pieces are lost, these pieces don't fit
Pieced together incomplete and empty

söndag 23 november 2008

Söndag

Idag så slapp jag jobbar för det var så lungt på hotellet. Jag hade iof inte riktigt räknat med det eftersom det var så lite dagen innan. Men det hade varit roligt att jobba med Maria, o sen behöver man de förbaskade pengarna. Fast lite skönt var det eftersom jag o Ea var uppe o tittade på film till kl 2. Såg dock inte hela eftersom jag somnade lite titt som tätt men det är som det brukar vara.

Idag har jag städat lite så nu återstår det bara lite dammsugning så är lägenheten ren o fin. Det känns skönt.

Har nyss suttit o tittat igenom lite gamla kort och insett att jag har förändrats väldigt mycket genom åren, om det är till det bättre får väl andra avgöra.
Här är iallafall några vackra kort LOL. Fast det ska ses nerifrån o upp :)







lördag 22 november 2008

Lördag

nu var det ett tag sen man skrev så dags att uppdatera sig igen:)

I Onsdags var jag och Eva på boxning, hur kul som helst men drygt oxå. Har fortfarande träningsvärk, men då vet jag att jag har gjort någonting.
Skulle ha gått på step i torsdags men blev inkallad till jobbet så jag fick lov att skippa det men blir mera nästa vecka istället. Var även till borlänge med Mia, skulle handla klappar men hittade inte ens den minsta klapp:( bättre lycka nästa gång.

I fredags var jag oxå in och jobbade, känns bra att man får lite pengar nästa månad kanske kan gå runt:) Älsklingen var nere hos grannarna o partade medans jag var hemma i lugn o ro skönt det med.

I dag har jag jobbat, får höra att jag inte kan jobba men blir ändå in ringd ska sluta tro på Maria att jag inte får jobba:) Ska ev jobba imorgon med.
vi har precis varit till tzaziki lr hur det nu stavas o ätit, hur gott som helst. så nu blir det mys med film o lite snacks.

Imorgon blir det nog en lugn dag med massa städning skulle jag gissa på, kan behövas vill jag lova.

Ha en bra helg.

tisdag 18 november 2008

Tisdag

Jag fick jobba igår, var helt okej fick gå på två nya områden på lasarettet, det kändes bra är inte så svåra områden mest golv o toaletter.
Igår var jag Madde, Henrik, Marre o hennes syster på spining. Gick väl sådär man kan alltid göra bättre men jag har bara varit på det 2 ggr så man får ta det lite lugnare:) det tycker iallafall jag.

Idag var vi ut till svärmor en stund, skulle handla o spelade ett parti yatzy, vilket vi alltid gör :)
sedan bar det av till Svärdsjö för lite ridning. Fick Elit som vanligt:) Vi hade hoppning och det gick nästan galant, var inte helt hundra på det där med avstånd men vi kom över alla gånger fast med några rivningar:) men kul var det.

Imorgon blir det lunch med syster inte bestämt vart men det kan jag återkomma med. Sedan en runda på stan o avslutningsvis blir det box :) kommer bli asnice:)

Torsdag ska mia o jag dra till borlänge o shoppa loss lr iallfall lite ska man köpa. Sedan ska man gå på 30min step o 30 min Core med madde. Fredag ska jag försöka gå på Core eller iallafall spin/core fast man vet väl nästan hur det ska sluta.

till helgen blir det lugna puckar för min del, ska vara driver åt mamma o pappa på lördag o sen kolla om man får jobba lite på grand om det behövs, vilket jag hoppas måste ju ha det där förbaskade pengarna:( tur man har lite sparat iallafall.

Missade totalt A shot in love igår:( så jag vet inte vem som vann, hoppas det går idag oxå men hur troligt är det.

Sov så gott

torsdag 13 november 2008

Torsdag

Igår gjorde Andreas, Martin o jag en roadtrip till stockholm och gick på konsert. o det var inte mindre än SLIPKNOT som man såg. Helt otroligt att äntlige få se dem:) längtat som fn på det så nu är det gjort så nu vill man bara se dem igen. De hade inte det bästa mellansnacket med de var asbra live. O att få se Joey var höjdpunkten. Synd att han hade mask o var så långt borta men iallafall jag har sett han nu och då är jag nöjd:) Vi tänkte först sova över hos martins syster o dra ner på stan idag då men jag kände mig pigg o var inte så sugen på att sova över hos någon så vi drog hem. Han precis till McDonalds tur var väl det;) runt kl 4a var vi hemma i Falun o då var jag pigg o ville se film men darligen ville visst sova, blev lite arg av att jag låg o pratade haha.

nu till helgen blir det Marieberg imorgon, yatzy o kort tills man dör;). Sen på lör är det kalas hos emelie så man ska vandra dit en stund senare så ska man servera på ett kalas. Blir iallafall en lugn helg skönt:)

ne nu ska jag ta o laga lite mat o umgås med darlingen o martin o äta lussekatter med varmchoklad MUMS!

Sov så gott

torsdag 6 november 2008

Torsdag

Nu har jag inte skrivit på länge så jag passar på nu att uppdatera mig lite.

Förra veckan vart det ganska mycket träning, spinning step och ridning. men denna vecka har det inte blivit något, kände mig hängig och kunde knappt andas genom min igentäppta näsa. en dålig undanflykt men men. Idag planerade jag att gå på step igen men jag glömde helt bort det. tråkigt värre men imorgon ska jag ner på core iallafall:) för jag måste ändå ner till bolaget så då kan man slå två flugor i en smäll;)

igår var jag hem till ruppän, satt o drack te med sofie o johanna o snackade massa skit det var trevligt känns som en evighet sedan vi gjorde det :)

på lördag blir de fest med utgång med tjejerna. ska ha middag innan kommer bli mysigt värre:)

I tisdags firade älsklingen och jag 2 år tillsammans, tiden har verligen flygit fram känns som igår vi träffades:) fast det värsta var att både två glömde bort den så vi firade med tårta idag istället mysigt.


Tänker på dig Camilla, kämpa vidare även fast det är svårt. Livet går vidare och du är stark gumman <3