lördag 22 november 2008

Lördag

nu var det ett tag sen man skrev så dags att uppdatera sig igen:)

I Onsdags var jag och Eva på boxning, hur kul som helst men drygt oxå. Har fortfarande träningsvärk, men då vet jag att jag har gjort någonting.
Skulle ha gått på step i torsdags men blev inkallad till jobbet så jag fick lov att skippa det men blir mera nästa vecka istället. Var även till borlänge med Mia, skulle handla klappar men hittade inte ens den minsta klapp:( bättre lycka nästa gång.

I fredags var jag oxå in och jobbade, känns bra att man får lite pengar nästa månad kanske kan gå runt:) Älsklingen var nere hos grannarna o partade medans jag var hemma i lugn o ro skönt det med.

I dag har jag jobbat, får höra att jag inte kan jobba men blir ändå in ringd ska sluta tro på Maria att jag inte får jobba:) Ska ev jobba imorgon med.
vi har precis varit till tzaziki lr hur det nu stavas o ätit, hur gott som helst. så nu blir det mys med film o lite snacks.

Imorgon blir det nog en lugn dag med massa städning skulle jag gissa på, kan behövas vill jag lova.

Ha en bra helg.

tisdag 18 november 2008

Tisdag

Jag fick jobba igår, var helt okej fick gå på två nya områden på lasarettet, det kändes bra är inte så svåra områden mest golv o toaletter.
Igår var jag Madde, Henrik, Marre o hennes syster på spining. Gick väl sådär man kan alltid göra bättre men jag har bara varit på det 2 ggr så man får ta det lite lugnare:) det tycker iallafall jag.

Idag var vi ut till svärmor en stund, skulle handla o spelade ett parti yatzy, vilket vi alltid gör :)
sedan bar det av till Svärdsjö för lite ridning. Fick Elit som vanligt:) Vi hade hoppning och det gick nästan galant, var inte helt hundra på det där med avstånd men vi kom över alla gånger fast med några rivningar:) men kul var det.

Imorgon blir det lunch med syster inte bestämt vart men det kan jag återkomma med. Sedan en runda på stan o avslutningsvis blir det box :) kommer bli asnice:)

Torsdag ska mia o jag dra till borlänge o shoppa loss lr iallfall lite ska man köpa. Sedan ska man gå på 30min step o 30 min Core med madde. Fredag ska jag försöka gå på Core eller iallafall spin/core fast man vet väl nästan hur det ska sluta.

till helgen blir det lugna puckar för min del, ska vara driver åt mamma o pappa på lördag o sen kolla om man får jobba lite på grand om det behövs, vilket jag hoppas måste ju ha det där förbaskade pengarna:( tur man har lite sparat iallafall.

Missade totalt A shot in love igår:( så jag vet inte vem som vann, hoppas det går idag oxå men hur troligt är det.

Sov så gott

torsdag 13 november 2008

Torsdag

Igår gjorde Andreas, Martin o jag en roadtrip till stockholm och gick på konsert. o det var inte mindre än SLIPKNOT som man såg. Helt otroligt att äntlige få se dem:) längtat som fn på det så nu är det gjort så nu vill man bara se dem igen. De hade inte det bästa mellansnacket med de var asbra live. O att få se Joey var höjdpunkten. Synd att han hade mask o var så långt borta men iallafall jag har sett han nu och då är jag nöjd:) Vi tänkte först sova över hos martins syster o dra ner på stan idag då men jag kände mig pigg o var inte så sugen på att sova över hos någon så vi drog hem. Han precis till McDonalds tur var väl det;) runt kl 4a var vi hemma i Falun o då var jag pigg o ville se film men darligen ville visst sova, blev lite arg av att jag låg o pratade haha.

nu till helgen blir det Marieberg imorgon, yatzy o kort tills man dör;). Sen på lör är det kalas hos emelie så man ska vandra dit en stund senare så ska man servera på ett kalas. Blir iallafall en lugn helg skönt:)

ne nu ska jag ta o laga lite mat o umgås med darlingen o martin o äta lussekatter med varmchoklad MUMS!

Sov så gott

torsdag 6 november 2008

Torsdag

Nu har jag inte skrivit på länge så jag passar på nu att uppdatera mig lite.

Förra veckan vart det ganska mycket träning, spinning step och ridning. men denna vecka har det inte blivit något, kände mig hängig och kunde knappt andas genom min igentäppta näsa. en dålig undanflykt men men. Idag planerade jag att gå på step igen men jag glömde helt bort det. tråkigt värre men imorgon ska jag ner på core iallafall:) för jag måste ändå ner till bolaget så då kan man slå två flugor i en smäll;)

igår var jag hem till ruppän, satt o drack te med sofie o johanna o snackade massa skit det var trevligt känns som en evighet sedan vi gjorde det :)

på lördag blir de fest med utgång med tjejerna. ska ha middag innan kommer bli mysigt värre:)

I tisdags firade älsklingen och jag 2 år tillsammans, tiden har verligen flygit fram känns som igår vi träffades:) fast det värsta var att både två glömde bort den så vi firade med tårta idag istället mysigt.


Tänker på dig Camilla, kämpa vidare även fast det är svårt. Livet går vidare och du är stark gumman <3

torsdag 30 oktober 2008

Torsdag

Idag har jag o darlingen varit till borlänge o köpt stötdämpare till bilen eftersom de som vi har nu är slut. Ska se när Krydolf kan byta dem åt oss. Fast det lär väl dröja eftersom vi var på väg hem när radion började krångla, la av o på hela tiden tills den dog helt. Sen så slocknade all el i bilen o den dog så det var bara att rulla in på sidan av vägen o stå där. Men tur som det är så jobbar broden min natt så han fick komma och bogsera oss hem most mobbat iallafall. Lite roligt var det men nu måste vi laga den för pengar som vi inte riktigt har men det ordnar sig har väl snälla föräldrar;) o sen är det ev bara laddningsregulatorn som behövs bytas o den kostar bara 100 kr helt okej:)

I tisdags så vart det både spinning och ridning, som var utan stigbyglar snacka om att man hade ont i benen efter det :) men skönt oxå veta att man har gjort något iallafall.

Igår hann jag inte med så mycket träning, sov väldigt länge. Sen kom syster in o vi gick ner till stan o strossade runt lite, köpte inte så mycket bara linser o tuggummi duktigt tycker jag :) sen kom mia in o vi gick hem till mig en stund sen åkte darlingen o jag till M-berg o hämtade svärmor. Sedan bar det av till Hofosr för att handla trevligt värre, får så mycket för så lite pengar där haha

Idag har jag som sagt varit till borlänge sen skulle jag har varit till Danholn o bytt till vinterdäck på bilen men det går inte så bra eftersom den inte startar längre. Så jag skulle vilja gå på spinningen kl 17 men madde ska gå på step ikväll så jag tror jag väljer det istället:) roligare om man är fler o Marre skulle ev oxå vara med.

Ne nu ska jag vara tråkig o titta på när karln spelar lite data:)

Have a nice day

tisdag 28 oktober 2008

Nytt försök

Nu ska jag försöka ta tag i bloggandet, varför vet jag inte men det kan bli kul.

nu ska jag försöka att få bort mina extra kilon innan sommaren 2009, kanske är för tajt om tid men jag ska göra mitt bästa:) man kan inte annat än misslyckas och det är inte hela världen, inte för mig. Kommer inte bli som jag höll på förut, för det första finns det inte en Jenny som är där o hjälper mig sen så skulle jag inte orka hålla på så mycket. men några dagar i veckan ska jag försöka med iallafall. Om man utgår från minst 2 så borde det kunna hålla i längden.

Så denna vecka börjar jag alltså. Låt det bära eller brista:) Mitt planerade schema denna vecka:

Igår cyklade jag uppför Svärdsjöbacken kanske inte så bra träning men drygt är det iallafall. så det var det jag hann, tänkte gå ut o gå men vart inte riktigt så men det finns flera dagar denna vecka.

Idag var jag på spinning 55 min. körde inte mitt allra hårdaste men det var första gången så jag har flera chanser framöver. Sen blir det väl ridning ikväll, är inte riktigt säker på om det är teori eller inte. men jag har iallafall varit på spinning.

Imorgon blir det nog bara en promenad på 1h, det finns box att gå på men är inte riktig upplagd för det men det kan ändras till imorgon, återkommer om det.

Tordag: blir det en promend på 1h samt Core på kvällen.

Fredag: blir det bara en promenad eftersom jag ska bort på kvällen annars hade jag velat gått på Core/Spinn men det spar vi till nästa fredag. Fast jag kanske går vid lunchtid istället återstår att se. Jobbar vidare med det.

Lör ska jag vara bakfull så jag tror det blir lungt ev en promenad fast man vet aldrig. på kvällen ska vi till svärmor, kanske kan ta hundarna på promenad.

Söndag ska jag ev arbeta å kanske ett pass på gymet, eller iallafall crosstrainen för det var så längesen.

Får se hur mycket av detta som verkligen kommer hända men ska iallafall försöka göra allt, skriver om jag misslyckas eller klarar det :) utgå från det värsta så blir man aldrig besviken:)

fredag 26 september 2008

Fredag

Jaha så var det fredag igen. mysigt värre. även fast man jobbar så är det alltid trevligt med helger. Idag blir det lungt eftersom jag ska upp o jobba imorgon, inte så många timmar men iallafall vill jag inte vara bakfull. tycker det inte är så roligt att jobba då.
men imorgon blir det fest iallafall, var till bolaget idag o inhandlade :D får se vart det blir någonstans, antingen här hemma med tjejerna eller så ska jag till andra friends. Det visar sig hur det blir imorgon. ska iallafall börja hemma med drinkar :D

På söndag fyller karlns brosa år så vi ska dit och säga hej på eftermiddagen får se hur pigg man är :D sen kanske en titt till mamma o pappa. Får så vad vi hinner med.

Have a nice weekend



Am I the star beneath the stairs?
Am I a ghost upon the stage?
Am I your anything?