söndag 31 januari 2010

100131

Har inte haft tid att skriva i helgen, har knappt varit hemma så här är det en lite updatering.
Igår var jag till stallet och tävlade, var bara en träningstävling, gick bra tycker jag. Fast jag fick två vägran. Men jag tog mig runt och överlevde så då är det bara positivt. Sen hade jag Elit istället för Tintin då han var halt. Men jag klagar inte tycker om Elit.

Därefter bar det av till Danholn för duschning o tillfixning innan pappa skjutasde mig till M-berg. Där hade grabbarna redan varit sendan 7 på morgonen och fiskat. Trodde de inte skulle vara så mycket folk men det var massor, riktigt roligt. Vi hängde väl där tills 20 eller vad nu kl var sen åkte vi o släppte av Jacke o sedan bar det av till Sigge o Sunden en stund, eller vi kom hem 04.30 men vi hade kul iallafall. O måste säga att det var riktigt skönt att vara nykter o vakna upp idag o inte ha ont i huvudet och bara vilja gå och dö :) Kommer nog bli flera gånger att jag är nykter på fest, kan ha lika roligt iallafall.

Idag var Camilla och jag ut o gick, skulle träffas kl 11 men jag råkde vakna 20 i och hinna klä på sig och äta frukost på den tiden var lite mycket men det gick.
Skulle egentligen ha ridit oxå men Julia tog det så ska jag åka dit på tis istället, kanske nån som vill följa med o hålla mig sälle?

Nu väntas en stund framför datorn innan det är dags att sova för att orka med att gå ut o gå, plugga, upp till skolan på seminarium och sedan ridning till kvällen.

Hojj

torsdag 28 januari 2010

100128

Idag har jag inte varit så aktiv, har knappt pluggat o inte varit ute. Skäms lite. Vet inte hur jag så få igång det där med pluggandet. Kanske är en nypa friskluft som behövs, ska prova det imorgon.

Har som sagt inte gjort någonting idag men inte känner jag mig utvilad heller, konstigt.
Pratade med Birgitta tidigare och Tintin är lite krassligt i benet, får hoppas han är frisk till på lördag så jag kan tävla honom. Annars får Elit duga, han är ändå favon :)

Hojj

onsdag 27 januari 2010

100127

Dag 7
Dagen började med att jag var extremt seg upp ur sängen, inte ens förens halv 11 klev jag upp. Fick lite panik där men var skönt att få sova ut. Förmiddagen spenaderade jag med näsan i böckerna, i ett fösök att förstå alla dessa sjukdomar. Blir väldigt mycket pluggande, ska verkligen sitta en hel dag imorgon o bara läsa.
Runt 14 så bar det av till stan för att träffa Mia, mysigt att gå runt i affärer och bara prata, dock hade jag ont så det gick väldigt sakta att gå runt haha.

Efter det var jag upp o kollade om jag har fått nå resultat och det hade jag hela 3.9kg har försvunnit. Det trodde jag verkligen inte men tänk så fel man kan ha. Så peppad att forstätta en vecka till :)

Nu ska jag slappa lite o sen ta tag i pluggande lite till innan jag ska sova en skvätt, eller det är CSI efter 23 ikväll så det kanske jag ska se, får se hur det blir.

tisdag 26 januari 2010

100126

Dag 6
Imorgon har jag hållit på i en vecka, har gått bra tycker jag. Inge som problem eller jag är inte nå hungrig så jag glömmer att äta, men det kanske är för jag inte har rört på mig tillräckligt. Men så fort smärtan försvinner så kommer jag ut o röra på mig mycket mer.

Idag har jag varit i skolan halva dagen, sedan kom Ruppän förbi på kaffe riktigt trevligt. Sen kom Klubban förbi på kaffe efter det. Men jag har börjat läsa på lite till tentan, snacka om det är mycket vi ska kunna. Men det ska nog gå vägen när det väl e klart.

Nu ska jag ta min sista matportion sen kanske sova en stund.

måndag 25 januari 2010

100125

Dag 5
Det har gått superbra idag, är lite trött och hängig men det får man väl vara.
Var upp till skolan idag dock var jag olydig och tog bilen istället för att gå, då jag inte visste hur min rumpa skulle må.
Var och red idag iallafall, gick galant och kände knappt av att jag hade ont men nu efteråt så känns de lite ska jag säga.

Nu är jag hungrig som en dvärg så jag ska försöka sova så jag inte går o tar nått ifrån kylen

Natti natti

söndag 24 januari 2010

100124

Dag 4
Denna dag ska tydligen vara den svåraste av dem alla, än så länge är det inget speciellt som händer. Det enda är att jag verkligen borde byta smak för två av dem smakar inte gott :) Men än är inte dagen slut, så vem vet kanske det blir värre senare.
Igår var lite jobbig, vara hemma själv och vara super sugen på chips o dipp fast jag inte får äta det men jag överlevde. Tror att så länge det inte finns hemma så kommer jag inte äta nått onyttigt heller.
Tänkte jue vara duktig o se föreläsning idag men kom på att jag inte kan skriva ut åhörarkopiorna då bläcket i skrivaren är slut så jag får nog se det imorgon istället. Men kom att jag troligtvis inte kan rida då jag har ett stort blåmärke över hela höger skinka och det är inte kul att sitta på den alltför länge. Men jag hoppas det är bättre imorgon så jag kan åka dit om inte så kanske åka o med o titta, inte precis som jag har någonting annat för mig på kvällen :)

Nu ska jag ta min lunch och sedan kanske se film, får hoppas Knowing är bra :)

lördag 23 januari 2010

100123

Dag 3
Idag har jag varit riktigt slö och bara legat i sängen o sovit typ, har så ont sedan igår :/ så lite synd är det om mig. Hade planerat en promenad men får bli imorgon, vill inte överanstränga muskeln så det blir värre. Ska jue hoppa på måndag o sen tävla på lördag o då måste jag vara fit for fight ifall jag ska vinna :) Fast det gör jag nog inte men vill iallfall vara felfri, mitt mål änsålänge.

Idag har gått bra har inte gjort så mycket, men vart lite försenad med maten så jag har en kvar som jag egentligen skulle ha ätit för typ 1h sen men tar den runt 20-21 ikväll eller nått, kanske ska lyxa lite är jue ändå lördag :)

Karln är borta igen, jag får då alltid vara ensam hemma, dock tar jag mig inte någonstans med min smärta men de kunnde ha varit här så jag hade fått varit med och leka. :) Kanske nästa helg.

Jag känner att jag egentligen borde plugga men blir inte så mycket av med det, ska se en föreläsning imorgon tänkte jag iallafall så jag är lite förbered, så kan jag spenadera mån eftermiddag med att läsa i böckerna.

Nu ska jag ta o se klart mitt avsnitt av Ghost Whisperer sen kanske se nån film om det går nån!