har inte varit online här inne på ett tag, som vanligt:)
Men det som har hänt är att jag klarade tentan som var på sista april:) känns väldigt skönt hade blivit lite stressigt att göra omtenta på den om ca 2 veckor med tanke på att nästa vecka har jag en till tenta.
Sedan har jag klarat en dugga, det var också skönt eftersom att vi inte hade någon tid att studerar till. Men det gick bra och jag hoppas att duggan imorgon kommer gå bra:)
Ihelgen ska jag vara i stallet hela lördagen, tävlingar ska bli riktigt roligt att se. Sedan blr de grillfest hos oss tror jag o ev en runda till seaside, men det märks om man tar sig dit lr inte som vanligt.
Ne nu ska jag ta o sova en skvätt innan man måste upp o studera till duggan imorgon.
Natti natti
torsdag 28 maj 2009
torsdag 7 maj 2009
Torsdag
Nu var det ett tag sedan man skrev men har helt enkelt haft annat för mig.
Har inte haft allt för mycket för mig förutom att studera. Mycket studie tid blir det om allt detta ska sitta men jag hoppas det går bra.
Tror de gick bra på tentan det känns så iallafall, sen vad resultatet visar det är en annan sak men håller tummarna.
Nu sitter jag o läser till nästa tenta som är den 22 maj, lite kort tid tycker jag för att läsa in så stora områden men det ska nog gå bra det med. Fast har legat med huvudvärk hela dagen inte alls kul, precis klivit upp ur sängen för att försöka se klart föreläsningen men det verkar inte gå så bra. Blir väl inte så mycket studerande men jag har hela helgen på mig. Ska ha en lugn och fin helg. Har stalljour på lördag kväll, hinns inte med så mycket annat då.
Ska åka upp till syster nästa helg i kramfors, ska bli nice o se hur hon bor:) Fast lite drygt att köra dit upp, tar ca 5h. Men det ordnar sig Johan får väl annars ta över körandet. Ska övertala att de sak ha med en dator så kanske man kan se en film medans man åker men får se hur det går, batteriet räcker väl aldrig men men.
Ne nu ska jag försöka se vidare sen blir det en tupplur igen känns det som.
Hojj
Har inte haft allt för mycket för mig förutom att studera. Mycket studie tid blir det om allt detta ska sitta men jag hoppas det går bra.
Tror de gick bra på tentan det känns så iallafall, sen vad resultatet visar det är en annan sak men håller tummarna.
Nu sitter jag o läser till nästa tenta som är den 22 maj, lite kort tid tycker jag för att läsa in så stora områden men det ska nog gå bra det med. Fast har legat med huvudvärk hela dagen inte alls kul, precis klivit upp ur sängen för att försöka se klart föreläsningen men det verkar inte gå så bra. Blir väl inte så mycket studerande men jag har hela helgen på mig. Ska ha en lugn och fin helg. Har stalljour på lördag kväll, hinns inte med så mycket annat då.
Ska åka upp till syster nästa helg i kramfors, ska bli nice o se hur hon bor:) Fast lite drygt att köra dit upp, tar ca 5h. Men det ordnar sig Johan får väl annars ta över körandet. Ska övertala att de sak ha med en dator så kanske man kan se en film medans man åker men får se hur det går, batteriet räcker väl aldrig men men.
Ne nu ska jag försöka se vidare sen blir det en tupplur igen känns det som.
Hojj
onsdag 29 april 2009
Onsdag
Imorgon har jag tenta. Hoppas verkligen att det kommer gå bra.
Har bara suttit o pluggat idag, kommer nog hålla på ett tag till skulle jag gissa på. Men vill verkligen att det ska gå bra!!
Imorgon blir det M-berg med grillning och majbrasa, mys. Lite alkohol är inköpt o klart. Lite tråkigt att man har tenta till 17, bubbling i poolen kanske det oxå blir.
Ne nu ska jag återgå till pluggandet.
Håll tummarna åt mig:)
Har bara suttit o pluggat idag, kommer nog hålla på ett tag till skulle jag gissa på. Men vill verkligen att det ska gå bra!!
Imorgon blir det M-berg med grillning och majbrasa, mys. Lite alkohol är inköpt o klart. Lite tråkigt att man har tenta till 17, bubbling i poolen kanske det oxå blir.
Ne nu ska jag återgå till pluggandet.
Håll tummarna åt mig:)
onsdag 22 april 2009
Onsdag
Hade hoppning ïgår, gick väldigt bra faktiskt. Inte för att jag hoppade någe högt, blev väl 60 cm. Men Lotus var så tittigt o kastade sig så jag kände att jag inte ville nå högre plus att jag nästa åkte av oxå, det gjorde inte saken bättre. Men över hindren kom jag och det gick bra, behöver bara tänka på att sträcka på mig så kommer det gå bättre. Hade velat haft hoppning mer eftersom jag är så nervös när jag ska hoppa första hindret så jag glömmer hur man ska göra. Det var därför han stannade och jag höll på att åka av. Men det blir bättre o bättre.

sen ska jag nog träffa ruppän ett tag, sen måste jag verkligen plugga. Har tenta nästa fredag o det känns som jag inte kan en enda sak :S tur att det är en intressant kurs vi har iallafall.
Nu ska jag traska iväg till skolan o ha seminarium. Skönt att komma iväg o träffa lite folk igen:)
hujjj
sen ska jag nog träffa ruppän ett tag, sen måste jag verkligen plugga. Har tenta nästa fredag o det känns som jag inte kan en enda sak :S tur att det är en intressant kurs vi har iallafall.
Nu ska jag traska iväg till skolan o ha seminarium. Skönt att komma iväg o träffa lite folk igen:)
hujjj
onsdag 15 april 2009
Onsdag
Har varit i skolan idag, skönt att komma ut ur lägenheten . Lätt att börja göra andra saker än att plugga. Har haft föreläsning om mikrobiologi, väldigt intressant cant wait until tomorrow när fortsättningen kommer. Men alla dessa ord rena grekiska, fast det är latin. Drygt med tanke på att man aldrig har hört dem förut. Jag menar kikhosta ska väl heta det o inte massa annat haha.
Fick tillbaka tentan idag, från förra kursen. Inte alla rätt men iallafall ett VG. tycker det är bra med tanke på att ja kommer kugga på nästa tenta, rena grekiska där med. Fast den inställningen ska man inte ha, men kommer bli tufft är bara 2v kvar tills den, ska rå plugga hela tiden.
Har hela helgen o nästa vecka på mig att bara sitt o läsa o se om föreläsningarna. Så jag borde hinna med allt.
Nu är det klart med sommarjobb iallafall, känns skönt att inte behöva oroa mig för det, iof så hade jag redan fått det innan skulle bara bestämma veckorna men nu är det klart. 27-32 ska man pinas med städning. Tur att de är lungt på lasarettet på sommrarna, lr det hoppas jag på. Så man inte behöva stressa runt som man har gjort på grand.
Måste säga att det är riktigt skönt att slippa grand, var mycket skitsnack o en chef som hatade än helt utan anledning, det är väl sånna som blir chefer. O sen trodde jag att jag var mer uppskattad där, med tanke på vad alla sa till mig, men det visade sig vara helt fel. Tycker inte om människor som lägger på en fasad emot vissa o sen när de har gått snacka massa skit. Ne tur är att man är borta därifrån. Hopppas det är några som fortfarande tycker om mig, men har ingen kontakt längre, tråkigt nog...
Ne nu ska ja vara lite mera positiv. Hade ridning igår fick älskligen Lotus. Gick väldigt bra med tanke på att jag var rädd första delen, haha nojjig som man är.
Nu ska ja laga mat med karln hojj
Fick tillbaka tentan idag, från förra kursen. Inte alla rätt men iallafall ett VG. tycker det är bra med tanke på att ja kommer kugga på nästa tenta, rena grekiska där med. Fast den inställningen ska man inte ha, men kommer bli tufft är bara 2v kvar tills den, ska rå plugga hela tiden.
Har hela helgen o nästa vecka på mig att bara sitt o läsa o se om föreläsningarna. Så jag borde hinna med allt.

Nu är det klart med sommarjobb iallafall, känns skönt att inte behöva oroa mig för det, iof så hade jag redan fått det innan skulle bara bestämma veckorna men nu är det klart. 27-32 ska man pinas med städning. Tur att de är lungt på lasarettet på sommrarna, lr det hoppas jag på. Så man inte behöva stressa runt som man har gjort på grand.
Måste säga att det är riktigt skönt att slippa grand, var mycket skitsnack o en chef som hatade än helt utan anledning, det är väl sånna som blir chefer. O sen trodde jag att jag var mer uppskattad där, med tanke på vad alla sa till mig, men det visade sig vara helt fel. Tycker inte om människor som lägger på en fasad emot vissa o sen när de har gått snacka massa skit. Ne tur är att man är borta därifrån. Hopppas det är några som fortfarande tycker om mig, men har ingen kontakt längre, tråkigt nog...
Ne nu ska ja vara lite mera positiv. Hade ridning igår fick älskligen Lotus. Gick väldigt bra med tanke på att jag var rädd första delen, haha nojjig som man är.
Nu ska ja laga mat med karln hojj
torsdag 9 april 2009
Torsdag
Igår hade jag min första tenta på denna kurs, gick bra inte alla rätt men jag blev godkänd. Det känns väldigt skönt att klara den.
Idag fyller jag år, hela 21 så nu kan ja dricka alkhol över hela världen haha. Har varit hemma o njutit med karln, sedan tittade mia förbi. Bjöd henne på smörgåstårta, trevligt. Ska fira lite mera på lördag med Eas släkt, lättare att göra så eftersom Ann har fyllt år så vi slår ihop det.
Blir väl kanske en fest nästa helg men det planeras lite mera senare:)
Har nyss kommit hem ifrån Danholn, grillat med föräldrarna mysigt med grillning. Kunde dock ha varit lite bättre väder men inte ska man klaga, bättre än snö.
Nu ska ja ta o göra lite annat syns Hojjj
Idag fyller jag år, hela 21 så nu kan ja dricka alkhol över hela världen haha. Har varit hemma o njutit med karln, sedan tittade mia förbi. Bjöd henne på smörgåstårta, trevligt. Ska fira lite mera på lördag med Eas släkt, lättare att göra så eftersom Ann har fyllt år så vi slår ihop det.
Blir väl kanske en fest nästa helg men det planeras lite mera senare:)
Har nyss kommit hem ifrån Danholn, grillat med föräldrarna mysigt med grillning. Kunde dock ha varit lite bättre väder men inte ska man klaga, bättre än snö.
Nu ska ja ta o göra lite annat syns Hojjj
måndag 6 april 2009
Måndag
Idag var man till skolan igen, känndes skönt att komma dit efter en veckas hemmaplugg. Tycket det var en intressant dag, som bara försvann :) Inte vanligt att det händer hehe.
Började dagen med att göra lite olika tester, reaktionsförmågan hörseln känsel osv. Var roligt att göra lite annorlunda än att bara sitta o rå plugga. Sedan var det lunch, mumsig soppa:). Därefter skulle vi dissekera ett fårhuvud. Plocka ur hjärnan o studera den. Vi skulle även leta på lite olika saker på huvudet, senor brosk o lite annat smått o gått. Därefter plockade vi ut ögat o tittade på det, skar sönder det för att titta på insidan och plocka ut glaskroppen och linsen. Tycker det är intressant att se hur allting ät uppbyggt och deras funktion.
Därefter avslutade vi dagen med ett seminarium, som drog ut på tiden för vi hade så många frågor. Men som sagt dagen bara försvann så vad gör det om man slutar 16.20 då istället för våran egentliga tid;)
Nu när jag har kommit hem har jag varit duktigt o dammat o dammsugit vardagsrummet o satt karln i arbete med att diska. Fattar inte hur vi kan lyckas få det så stökigt här hemma hela tiden, får hoppas det blir bättre när vi får våran katt:) Inte för vi har köpt en ännu men jag har tittat ute en redan hur söt som helst, men den kostar därefter oxå men det behöver inte älskligen veta. Fast vill ni veta så är det inte under 3000 ;) men det är en fin katt med bra stamtavla o allt :)
hojj
Började dagen med att göra lite olika tester, reaktionsförmågan hörseln känsel osv. Var roligt att göra lite annorlunda än att bara sitta o rå plugga. Sedan var det lunch, mumsig soppa:). Därefter skulle vi dissekera ett fårhuvud. Plocka ur hjärnan o studera den. Vi skulle även leta på lite olika saker på huvudet, senor brosk o lite annat smått o gått. Därefter plockade vi ut ögat o tittade på det, skar sönder det för att titta på insidan och plocka ut glaskroppen och linsen. Tycker det är intressant att se hur allting ät uppbyggt och deras funktion.
Därefter avslutade vi dagen med ett seminarium, som drog ut på tiden för vi hade så många frågor. Men som sagt dagen bara försvann så vad gör det om man slutar 16.20 då istället för våran egentliga tid;)
Nu när jag har kommit hem har jag varit duktigt o dammat o dammsugit vardagsrummet o satt karln i arbete med att diska. Fattar inte hur vi kan lyckas få det så stökigt här hemma hela tiden, får hoppas det blir bättre när vi får våran katt:) Inte för vi har köpt en ännu men jag har tittat ute en redan hur söt som helst, men den kostar därefter oxå men det behöver inte älskligen veta. Fast vill ni veta så är det inte under 3000 ;) men det är en fin katt med bra stamtavla o allt :)
hojj
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)