måndag 23 juni 2014

Midsommar

Då har midsommar passerat i ett rasade tempo.
Midsommar afton spenderades ute i M-berg med Andreas släkt. God lunch och trevligt sällskap, sedan sov jag bort hela eftermiddagen. Vi grillade till kvällen sedan var det bara att åka iväg till jobbet.
Lördagen åkte jag och hämtade Andreas på morgonen sedan sov jag, tränade och åt sedan blev det jobb. Söndagen sov jag bort totalt för jag var helt slut, hade planer på att träna men jag prioterade sömnen då natten innan var jag väldigt trött.

Träningsmässigt denna vecka blev gym på tisdagen, bodycombat -torsdag och sedan bodypump -lördagen. Cyklade till jobbet mån,tis samt sön de andra dagarna blev  bara knas. Jag är inte helt nöjd med träningen men blir lättare nu de närmaste veckorna då jag kliver över på dagtid igen.

Idag planerar jag att köra ett pass Zumba och sedan Bodypump, men är sjukt seg i kroppen (känns som världens bakfylla när man kliver av nattarbete).

Maten under helgen är under all kritik (tur jag väger in mig i mitten av veckan). Men nu är det bara att ta nya tag igen. Det värsta är att min onda mage är tillbaka, behöver ta massa extra tabletter (som inte har hjälpt denna gång), så jag hoppas verkligen det försvinner nu när kosten blir extra igen.

If you can dream it, you can do it!

torsdag 19 juni 2014

Torsdag

Idag är träningsmotivationen låg, har planer på att Bodycombat idag men är helt ur fas! Dock ska jag "tvinga" mig då jag tycker att de passet är roligt och jag tar alltid i extra mycket.

Nu har jag varit vaken sedan 7 och är sjukt sugen på bröd till frukost,  jag brukade oftast baka scones på morgonen när jag är ledig men det är sjukt mycket kalorier i det.
Jag har kommit på att jag söker "bättre" alternativ på godis/bröd osv istället för att bryta det dåliga mönstret. Igår var jag sugen på glass och har hört att de finns glass gjord på stevia och ville veta hur mycket kcal det är i, istället för att tänka bort glass helt och hållt. Jag är väldigt säker på att jag är tillbaka i gamla spår om jag i te tar bort beteendet.

Jag hoppas att suget kommer försvinna snart, jag kommer bli tokig om jag ska gå och vara sugen på snabba kolhyderater under flera månader tills jag har kommit in i mitt nya tänk. Jag vet att jag måste lära mig att stå emot allt onyttigt, resten av livet, me  jag kommer att äta onyttigt emellanåt då jag tycker att man förtjänare gott om jag har presterat mitt bästa. Det svåra blir att begränsa intaget och inte falla tillbaka. Första testet var studentskivan och jag åt onyttigt och imorgon blir nästa test då det är midsommar. Det sjukaste är att jag planerade att baka en tårta! Jag ska ju sluta med sånt ändå hade jag planerat i detalj, tur jag har en bra sambo som fick bort tårtplanen :)

Nu ska jag hämta tvätten och sedan vänta på att Andreas ska vakna så vi kan åka och handla, undra om det är flera som tänker på det idag ;)

onsdag 18 juni 2014

Vecka 1

Då har en vecka passerat och jag har försökt att hålla mig under 1500 kcal/dag, även när jag har tränat. Har haft en dag som jag passerade 2090kcal/dag strecket men då hade jag tur som var tränat innan.

Har ätit en liten tårtbit (Julias student) och sedan handfull chips och nötter. Det var riktigt svårt att sluta när jag väl hade tagit några stycken, gäller och ha disciplin!
Andreas och jag på förra midsommar

På fredag är det midsommar och då vet jag att jag kommer fuska frågan är bara hur mycket. Ska försöka att hinna träna på morgonen (om jag hinner måste försöka sova ut för jag ska gå ut natt där), men viktigaste är att jag har hållit kosten i övriga veckan för att kunna fortsätta gå ned.

Resultatet var som jag skrev igår 2 kg (nöjd), dock är det mycket vätska och skit som försvinner första tiden. Detta är bara början och har 20,4 kg kvar till målvikt men jag ska ha kul och må bra under tiden jag håller på, för detta ska vara en livsstilsförändring och ge hållbart resultat!

Lite bilder "före-bilder", lite gamla men påvisar ändå början på min förändring!

Pappa, jag, Charlie och Eva -08. 

Jag sommaren -13 (bästa priset för en chokladmissbrukar)

tisdag 17 juni 2014

Resultat

Imorgon är det veckans invägning dock har jag redan nu fuskvägt mig och vågen visar 91,5, alltså -1,9 kg! Det är mycket vätska i början som försvinner men är ändå väkdigt nöjd. Tänk om jag kunde gå ned 2 kg i veckan då skulle jag snart vara ner i målvikten!

Igår hade jag vilodag, har svårt att få till träning samma dag som jag kliver på nattarbete. Jag behöver sova på morgonen och sen sover jag på eftermiddagen och kvällen. Men jag cyklade iallafall till jobbet (i rejäl motvind, behövde trampa nerför).
Nu ska jag byta om och sedan åka ner och gymma en stund sedan blir det att åka till jobbet!

söndag 15 juni 2014

Helgen

Inte den optimala helgen men lyckades begränsa mitt matintag till kanske 1/3 av det jag hade ätit i normala fall, så jag är nöjd!
Blev ingen träning på fredagen men cykling till o från jobbet och idag ska jag ner och köra ett BodyPump pass.

I fredags var det studenten (usch hela 7 år sedan jag gick ut!) och jag o Andreas var och firade Julia


� ja      Det var väldigt god mat och trevligdet Det var god mat och trevliga människor där, vädret kunde dock ha varit bättre!
Dock åkte jag hem tidigt då jag skulle upp och jobba på lördagen. Tur var det för jag var hur trött som helst på lördagen, orkade knappt cykla till jobbet och när jag kom hem somnade jag på soffan innan 20, börjar bli gammal här!

Idag har jag och Andreas planerat Romresan och varit till Kupolen och shoppat! Och nu sitter jag i solen och väntar på att åka iväg och träna!

torsdag 12 juni 2014

Taco och träning

Äntligen kan jag gå utan att de svider vid hälarna så att tårarna rinner! Dock vill jag inte utmana ödet så jag vilar från längre promenader/löpning till efter helgen.
Hoppade över BodyCombaten idag, vart ca 40 min på gymmet istället *känner mig stark*. Sedan skulle jag cykla hem och tror inte att de har varit så drygt uppför backen hem! Men det vara bara att kämpa på!

Idag vart det lite fusk då vi åt taco, men tänkte mig för med både gräddfil och osten. Bättre med mera sallad. Men är fortfarande under min kcal/dag och det är det som räknas!

Imorgon blir det att jobba sedan ska vi iväg och fira Julias student (?) När blev hon så stor? Ska bli mysigt! Men blir tidigt för min del då jag ska upp och jobba ett extra pass på lördag morgon.

onsdag 11 juni 2014

Då är denna dag över

Har gått bra idag på jobbet, rullat på i en rasande fart men ack så roligt.
Hade mingelkväll med Kvinnokliniken, de fanns massa gott. De var allt från chips, choklad till vattenmelon och jordgubbar! Är riktigt nöjd att jag inte tog en enda bit onyttigt. Nu är det som sagt bara första dagarna men motivationen är fortfarande i topp och jag måste peppa mig själv.
Jag ska ställa frågan "är det verkligen nödvändigt" när jag är sugen på nått gott.

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon till jobbet