torsdag 19 juni 2014

Torsdag

Idag är träningsmotivationen låg, har planer på att Bodycombat idag men är helt ur fas! Dock ska jag "tvinga" mig då jag tycker att de passet är roligt och jag tar alltid i extra mycket.

Nu har jag varit vaken sedan 7 och är sjukt sugen på bröd till frukost,  jag brukade oftast baka scones på morgonen när jag är ledig men det är sjukt mycket kalorier i det.
Jag har kommit på att jag söker "bättre" alternativ på godis/bröd osv istället för att bryta det dåliga mönstret. Igår var jag sugen på glass och har hört att de finns glass gjord på stevia och ville veta hur mycket kcal det är i, istället för att tänka bort glass helt och hållt. Jag är väldigt säker på att jag är tillbaka i gamla spår om jag i te tar bort beteendet.

Jag hoppas att suget kommer försvinna snart, jag kommer bli tokig om jag ska gå och vara sugen på snabba kolhyderater under flera månader tills jag har kommit in i mitt nya tänk. Jag vet att jag måste lära mig att stå emot allt onyttigt, resten av livet, me  jag kommer att äta onyttigt emellanåt då jag tycker att man förtjänare gott om jag har presterat mitt bästa. Det svåra blir att begränsa intaget och inte falla tillbaka. Första testet var studentskivan och jag åt onyttigt och imorgon blir nästa test då det är midsommar. Det sjukaste är att jag planerade att baka en tårta! Jag ska ju sluta med sånt ändå hade jag planerat i detalj, tur jag har en bra sambo som fick bort tårtplanen :)

Nu ska jag hämta tvätten och sedan vänta på att Andreas ska vakna så vi kan åka och handla, undra om det är flera som tänker på det idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar