Idag är träningsmotivationen låg, har planer på att Bodycombat idag men är helt ur fas! Dock ska jag "tvinga" mig då jag tycker att de passet är roligt och jag tar alltid i extra mycket.
Nu har jag varit vaken sedan 7 och är sjukt sugen på bröd till frukost, jag brukade oftast baka scones på morgonen när jag är ledig men det är sjukt mycket kalorier i det.
Jag har kommit på att jag söker "bättre" alternativ på godis/bröd osv istället för att bryta det dåliga mönstret. Igår var jag sugen på glass och har hört att de finns glass gjord på stevia och ville veta hur mycket kcal det är i, istället för att tänka bort glass helt och hållt. Jag är väldigt säker på att jag är tillbaka i gamla spår om jag i te tar bort beteendet.
Jag hoppas att suget kommer försvinna snart, jag kommer bli tokig om jag ska gå och vara sugen på snabba kolhyderater under flera månader tills jag har kommit in i mitt nya tänk. Jag vet att jag måste lära mig att stå emot allt onyttigt, resten av livet, me jag kommer att äta onyttigt emellanåt då jag tycker att man förtjänare gott om jag har presterat mitt bästa. Det svåra blir att begränsa intaget och inte falla tillbaka. Första testet var studentskivan och jag åt onyttigt och imorgon blir nästa test då det är midsommar. Det sjukaste är att jag planerade att baka en tårta! Jag ska ju sluta med sånt ändå hade jag planerat i detalj, tur jag har en bra sambo som fick bort tårtplanen :)
Nu ska jag hämta tvätten och sedan vänta på att Andreas ska vakna så vi kan åka och handla, undra om det är flera som tänker på det idag ;)
torsdag 19 juni 2014
onsdag 18 juni 2014
Vecka 1
Då har en vecka passerat och jag har försökt att hålla mig under 1500 kcal/dag, även när jag har tränat. Har haft en dag som jag passerade 2090kcal/dag strecket men då hade jag tur som var tränat innan.
Har ätit en liten tårtbit (Julias student) och sedan handfull chips och nötter. Det var riktigt svårt att sluta när jag väl hade tagit några stycken, gäller och ha disciplin!
På fredag är det midsommar och då vet jag att jag kommer fuska frågan är bara hur mycket. Ska försöka att hinna träna på morgonen (om jag hinner måste försöka sova ut för jag ska gå ut natt där), men viktigaste är att jag har hållit kosten i övriga veckan för att kunna fortsätta gå ned.
Resultatet var som jag skrev igår 2 kg (nöjd), dock är det mycket vätska och skit som försvinner första tiden. Detta är bara början och har 20,4 kg kvar till målvikt men jag ska ha kul och må bra under tiden jag håller på, för detta ska vara en livsstilsförändring och ge hållbart resultat!
Har ätit en liten tårtbit (Julias student) och sedan handfull chips och nötter. Det var riktigt svårt att sluta när jag väl hade tagit några stycken, gäller och ha disciplin!
Andreas och jag på förra midsommar
Resultatet var som jag skrev igår 2 kg (nöjd), dock är det mycket vätska och skit som försvinner första tiden. Detta är bara början och har 20,4 kg kvar till målvikt men jag ska ha kul och må bra under tiden jag håller på, för detta ska vara en livsstilsförändring och ge hållbart resultat!
Lite bilder "före-bilder", lite gamla men påvisar ändå början på min förändring!
Pappa, jag, Charlie och Eva -08.
Jag sommaren -13 (bästa priset för en chokladmissbrukar)
tisdag 17 juni 2014
Resultat
Imorgon är det veckans invägning dock har jag redan nu fuskvägt mig och vågen visar 91,5, alltså -1,9 kg! Det är mycket vätska i början som försvinner men är ändå väkdigt nöjd. Tänk om jag kunde gå ned 2 kg i veckan då skulle jag snart vara ner i målvikten!
Igår hade jag vilodag, har svårt att få till träning samma dag som jag kliver på nattarbete. Jag behöver sova på morgonen och sen sover jag på eftermiddagen och kvällen. Men jag cyklade iallafall till jobbet (i rejäl motvind, behövde trampa nerför).
Nu ska jag byta om och sedan åka ner och gymma en stund sedan blir det att åka till jobbet!
Igår hade jag vilodag, har svårt att få till träning samma dag som jag kliver på nattarbete. Jag behöver sova på morgonen och sen sover jag på eftermiddagen och kvällen. Men jag cyklade iallafall till jobbet (i rejäl motvind, behövde trampa nerför).
Nu ska jag byta om och sedan åka ner och gymma en stund sedan blir det att åka till jobbet!
söndag 15 juni 2014
Helgen
Inte den optimala helgen men lyckades begränsa mitt matintag till kanske 1/3 av det jag hade ätit i normala fall, så jag är nöjd!
Blev ingen träning på fredagen men cykling till o från jobbet och idag ska jag ner och köra ett BodyPump pass.
I fredags var det studenten (usch hela 7 år sedan jag gick ut!) och jag o Andreas var och firade Julia
� ja Det var väldigt god mat och trevligdet Det var god mat och trevliga människor där, vädret kunde dock ha varit bättre!
Dock åkte jag hem tidigt då jag skulle upp och jobba på lördagen. Tur var det för jag var hur trött som helst på lördagen, orkade knappt cykla till jobbet och när jag kom hem somnade jag på soffan innan 20, börjar bli gammal här!
Idag har jag och Andreas planerat Romresan och varit till Kupolen och shoppat! Och nu sitter jag i solen och väntar på att åka iväg och träna!
Blev ingen träning på fredagen men cykling till o från jobbet och idag ska jag ner och köra ett BodyPump pass.
I fredags var det studenten (usch hela 7 år sedan jag gick ut!) och jag o Andreas var och firade Julia
� ja Det var väldigt god mat och trevligdet Det var god mat och trevliga människor där, vädret kunde dock ha varit bättre!
Dock åkte jag hem tidigt då jag skulle upp och jobba på lördagen. Tur var det för jag var hur trött som helst på lördagen, orkade knappt cykla till jobbet och när jag kom hem somnade jag på soffan innan 20, börjar bli gammal här!
Idag har jag och Andreas planerat Romresan och varit till Kupolen och shoppat! Och nu sitter jag i solen och väntar på att åka iväg och träna!
torsdag 12 juni 2014
Taco och träning
Äntligen kan jag gå utan att de svider vid hälarna så att tårarna rinner! Dock vill jag inte utmana ödet så jag vilar från längre promenader/löpning till efter helgen.
Hoppade över BodyCombaten idag, vart ca 40 min på gymmet istället *känner mig stark*. Sedan skulle jag cykla hem och tror inte att de har varit så drygt uppför backen hem! Men det vara bara att kämpa på!
Idag vart det lite fusk då vi åt taco, men tänkte mig för med både gräddfil och osten. Bättre med mera sallad. Men är fortfarande under min kcal/dag och det är det som räknas!
Imorgon blir det att jobba sedan ska vi iväg och fira Julias student (?) När blev hon så stor? Ska bli mysigt! Men blir tidigt för min del då jag ska upp och jobba ett extra pass på lördag morgon.
Hoppade över BodyCombaten idag, vart ca 40 min på gymmet istället *känner mig stark*. Sedan skulle jag cykla hem och tror inte att de har varit så drygt uppför backen hem! Men det vara bara att kämpa på!
Idag vart det lite fusk då vi åt taco, men tänkte mig för med både gräddfil och osten. Bättre med mera sallad. Men är fortfarande under min kcal/dag och det är det som räknas!
Imorgon blir det att jobba sedan ska vi iväg och fira Julias student (?) När blev hon så stor? Ska bli mysigt! Men blir tidigt för min del då jag ska upp och jobba ett extra pass på lördag morgon.
onsdag 11 juni 2014
Då är denna dag över
Har gått bra idag på jobbet, rullat på i en rasande fart men ack så roligt.
Hade mingelkväll med Kvinnokliniken, de fanns massa gott. De var allt från chips, choklad till vattenmelon och jordgubbar! Är riktigt nöjd att jag inte tog en enda bit onyttigt. Nu är det som sagt bara första dagarna men motivationen är fortfarande i topp och jag måste peppa mig själv.
Jag ska ställa frågan "är det verkligen nödvändigt" när jag är sugen på nått gott.
Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon till jobbet
Hade mingelkväll med Kvinnokliniken, de fanns massa gott. De var allt från chips, choklad till vattenmelon och jordgubbar! Är riktigt nöjd att jag inte tog en enda bit onyttigt. Nu är det som sagt bara första dagarna men motivationen är fortfarande i topp och jag måste peppa mig själv.
Jag ska ställa frågan "är det verkligen nödvändigt" när jag är sugen på nått gott.
Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon till jobbet
Dag 1 med vägning
Jag kommer att väga och mäta mig en gång i vecka, jag vet med mig själv att jag kommer stå på den där vågen flera gånger än så men bara ett tillfälle som räknas!
Denna vecka har jag tränat :
Måndag - 30 min CX samt 55 min Zumba
Tisdag - 55 min Bodypump, 40 min promenad (sedan fick jag skavsår så jag kunde inte gå hem från jobbet), ca 30 min cykling uppför.
Onsdag - ca 40 min cykling, då jag fortfarande har mina skavsår blir det svårt att ut och löpträna som jag hade planerat! Börjar bra med träningen!
Ska ner och bara gymma på torsdag efter jobbet, hade planerat BodyCombat men tror inte jag fixar de just nu med skavsåren (sjukt drygt med skavsår!). Sedan ska det blir träning på söndagskväll.
Matmässigt skötte jag mig inte i måndag (onyttig frukost delux). Men sedan tisdag skötte jag mig bra, åt under mina 1500 kcal/dag, samt stod emot suget att äta kakorna som fanns på jobbet (pluspoäng).
Idag återstår att se hur det går men än så länge är jag taggad haha!
Denna veckans stora test blir på fredag då vi ska iväg och fira Julias student, men ska försöka att låta bli godsakerna speciellt då jag inte kommer träna den dagen!
Start vikt 93,4 kg! 23,4 kg till min målvikt, detta kommer vara en låååång resa men nu ska jag ta mig dit! Ska ta "före-bilder" med så jag blir ännu mer peppad, ska kunna titta på dem om motivationen tryter :)
Denna vecka har jag tränat :
Måndag - 30 min CX samt 55 min Zumba
Tisdag - 55 min Bodypump, 40 min promenad (sedan fick jag skavsår så jag kunde inte gå hem från jobbet), ca 30 min cykling uppför.
Onsdag - ca 40 min cykling, då jag fortfarande har mina skavsår blir det svårt att ut och löpträna som jag hade planerat! Börjar bra med träningen!
Ska ner och bara gymma på torsdag efter jobbet, hade planerat BodyCombat men tror inte jag fixar de just nu med skavsåren (sjukt drygt med skavsår!). Sedan ska det blir träning på söndagskväll.
Matmässigt skötte jag mig inte i måndag (onyttig frukost delux). Men sedan tisdag skötte jag mig bra, åt under mina 1500 kcal/dag, samt stod emot suget att äta kakorna som fanns på jobbet (pluspoäng).
Idag återstår att se hur det går men än så länge är jag taggad haha!
Denna veckans stora test blir på fredag då vi ska iväg och fira Julias student, men ska försöka att låta bli godsakerna speciellt då jag inte kommer träna den dagen!
Start vikt 93,4 kg! 23,4 kg till min målvikt, detta kommer vara en låååång resa men nu ska jag ta mig dit! Ska ta "före-bilder" med så jag blir ännu mer peppad, ska kunna titta på dem om motivationen tryter :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




