Vilka härliga dagar det har varit, strålande sol o över 20 grader NICE!
Jag hoppas att värmen är här för att stanna, minst fram tills december.
Idag har jag varit och ridit Fidde, gick väldigt bra kunde få igenom henne ordentligt. Fast det började inte så bra, skulle rida längst ned på banan men det tyckte inte hon utan blev rädd för någonting och vände om i full galopp hem. Riktigt stark vart hon fick knappt stopp på henne men det gick. Det hela slutade med att jag red längst upp istället.
Fick till riktigt fina galoppfattningar i vänster varv, även om det bara var ifrån skritt så är det alltid något. Vill få bort den där slängtraven innan men det kommer.
Tråkigt nog så ligger Julia i magsjuka så jag kan inte ta med mig henne o Fidde till Vika för hoppträning men skulle sikta in oss på tisdag nästa vecka, jag håller tummarna :)
Nu ska jag fortsätta nörda mig vid datorn
tisdag 18 maj 2010
söndag 16 maj 2010
Söndag
Varit hästvakt hela helgen så mysigt tycker om att ha "egen" häst även om det bara det är över helgen. Vart en rejäl dressyr pass på lördagen i stekande sol. Så nice!!
Sedan idag vart det lite lugnare med ett dressyr pass som avslutades med en skrittur i skogen, med lite bergsklättring så hon skulle bli lite trött.
Har även varit uppe på Lugnet över helgen o varit funktionär på Dalahoppet. Har varit roligt speciellt idag då det var 1.40 o 1.50 klasserna. Gud vad jag skulle vilja kunna hoppa så högt, fast det var en som ramlade av för att hästen hoppade för högt så hon tappade balansen. Det gick bra för henne men träffade banas lerigaste del.
Jag har planer på att ansöka som hästskötare, vet att det är slitgöra och jag kommer inte ha någon fritid men kommer lära mig otroligt mycket, hoppas jag. Ska bara övertala karln att jag ska åka bort 6mån-1 år, fast jag vet inte om jag kan vara borta ifrån han så länge. Men hur som helst ska jag gå klart skolan innan jag letar vidare så förhoppningsvis så kommer det gå bra. Tänk o få hamna hos någon av de större ryttarna. Men sån tur har jag nog inte.
Imorgon har jag skola hela dagen, ska bli intressant sedan ska jag till stallet o härja lite. O på tisdag ska jag till Fidde och rida lite o då ska jag nog vara nere på ridbanan o verkligen rida igenom henne så hon ska vara super trött om det nu går på den hästen.
O jag ska kanske åka o hoppa med henne på torsdag om det passar för Julia, det skulle vara så nice o få prova det men vet inte om jag sitter kvar. Vi skulle gå över en vattenpöl o jag tänkte att hon skulle nog hoppa över den, o jäklar vilket språng höll på att flyga av haha då kan man tänka hur det blir över ett hinder.
Sedan idag vart det lite lugnare med ett dressyr pass som avslutades med en skrittur i skogen, med lite bergsklättring så hon skulle bli lite trött.
Har även varit uppe på Lugnet över helgen o varit funktionär på Dalahoppet. Har varit roligt speciellt idag då det var 1.40 o 1.50 klasserna. Gud vad jag skulle vilja kunna hoppa så högt, fast det var en som ramlade av för att hästen hoppade för högt så hon tappade balansen. Det gick bra för henne men träffade banas lerigaste del.
Jag har planer på att ansöka som hästskötare, vet att det är slitgöra och jag kommer inte ha någon fritid men kommer lära mig otroligt mycket, hoppas jag. Ska bara övertala karln att jag ska åka bort 6mån-1 år, fast jag vet inte om jag kan vara borta ifrån han så länge. Men hur som helst ska jag gå klart skolan innan jag letar vidare så förhoppningsvis så kommer det gå bra. Tänk o få hamna hos någon av de större ryttarna. Men sån tur har jag nog inte.
Imorgon har jag skola hela dagen, ska bli intressant sedan ska jag till stallet o härja lite. O på tisdag ska jag till Fidde och rida lite o då ska jag nog vara nere på ridbanan o verkligen rida igenom henne så hon ska vara super trött om det nu går på den hästen.
O jag ska kanske åka o hoppa med henne på torsdag om det passar för Julia, det skulle vara så nice o få prova det men vet inte om jag sitter kvar. Vi skulle gå över en vattenpöl o jag tänkte att hon skulle nog hoppa över den, o jäklar vilket språng höll på att flyga av haha då kan man tänka hur det blir över ett hinder.
fredag 7 maj 2010
Fredag
Har precis kommit hem från jobbet, skönt o få arbeta lite dag o inte bara massa kvällar hela tiden. Även skrivit under papperna för sommarjobb, så 10 veckor heltidstjänst, borde tjäna en lite slant tycker jag :)
Imorgon så bär det av till Örebro på metalallsvenskan, kommer bli nice att komma bort från Falun en stund. Plus att jag inte varit på konsert på länge o Twisted sister ska bli roliga att se :)
Har gjort ett försök till att filma när Julia hoppade med Fidde. Gick inte så bra är inte bra på det där med filmning men är allra första så jag kan bara bli bättre :)
Imorgon så bär det av till Örebro på metalallsvenskan, kommer bli nice att komma bort från Falun en stund. Plus att jag inte varit på konsert på länge o Twisted sister ska bli roliga att se :)
Har gjort ett försök till att filma när Julia hoppade med Fidde. Gick inte så bra är inte bra på det där med filmning men är allra första så jag kan bara bli bättre :)
torsdag 6 maj 2010
Idag har jag varit o haft omtenta, inte så roligt o ha det faktiskt första gången på 1.5 år så jag ska väl inte klaga. Men har nog insett att det blir en till på läkemedel nu när man ska vara slarvig o inte läsa klart hela uppgiften men men. Jag håller tummarna att jag klarade av farmakologin.
Nu tror jag att det är bestämt att vi ska till Örebro på lördag o titta på fotboll o gå på konsert efteråt, de ska bli riktigt roligt jag ska vara den som kör då jag inte orkar sova över o sen orka dricka, ska försöka vara mer som Keno kanske inte ett år men ett tag fram tills sommarn när man kan grilla o sitta ute o mysa:)
Har gjort ett försök att fixa video på Fidde, är dålig kamera o jag är en dålig filmare då jag försöker film samtidigt som jag själv tittar men är första gången så:) Är iallafall Julia som rider för Leif Hall, vart riktigt sugen att själv få vara med o hoppa men får hålla mig tills på måndag :)
Nu tror jag att det är bestämt att vi ska till Örebro på lördag o titta på fotboll o gå på konsert efteråt, de ska bli riktigt roligt jag ska vara den som kör då jag inte orkar sova över o sen orka dricka, ska försöka vara mer som Keno kanske inte ett år men ett tag fram tills sommarn när man kan grilla o sitta ute o mysa:)
Har gjort ett försök att fixa video på Fidde, är dålig kamera o jag är en dålig filmare då jag försöker film samtidigt som jag själv tittar men är första gången så:) Är iallafall Julia som rider för Leif Hall, vart riktigt sugen att själv få vara med o hoppa men får hålla mig tills på måndag :)
söndag 2 maj 2010
Söndag
Nu har jag inte skrivit på länge men har inte hänt så mycket kanske :)
Idag så låg jag länge och drog mig i sängen, trodde jag, o tänkte att det är dumt o sova bort hela dagen så jag kliver upp o börjar med frukosten. Sen tittar jag på kl o den visa 7.30!! Trodde itne jag kunnde vakna så tidigt av mig själv, o sen genom att prata lite med Andreas så fick jag upp honom till kl 8. Riktigt skönt o vara uppe såhär tidigt.
Igår var jag och red Fidde, då Julia är borta över helgen. Camilla var med o hjälpte mig, kändes riktigt bra lite stel i ena varvet i galoppen men fick till det fint tillslut så nu ska jag upp o rida lite mer o verkligen arbeta med galoppen idag, hon är nog lite lugnare idag än vad hon var igår kan man hoppas.
Hade med henne till Svärdsjö i måndags, det var roligt o få rida lektion på henne men krävs mycket träning från min sida så jag kan rida henne rätt. Eller jag kan rida jue men måste rida på ett annorlunda sätt än vad jag har gjort de senaste 12 år, det är lite jobbigt men kul:)
Jag har anmält mig som funktionär om två veckor till dalahoppet, tror det är det, ska bli kul får vara med Camilla hela tiden så jag kommer nog överleva o jag hoppas verkligen på jättefint väder. Så är det någon som är intresserad kom upp till lugnet och titta jätteroligt med stora tävligar:) Ska vara där halva torsdagen o halva söndagen men med tanke på alla startaden tar det säkert 6-7h en halvdag o tänk om det skulle regna o stå på banan så länge usch. Det roligaste kommer vara på söndag då det är 1.50 klassen, shit så högt kommer jag nog aldrig våga hoppa håller mig till mina 90 cm ett tag till vet att Fidde kan hoppa så högt så jag kanske kan om ett tag.
söndag 7 februari 2010
100207
I fredags hade jag tenta, hoppas verkligen att den har gått bra. Kändes helt okej efteråt tills att folk börjar prata om vad de har skrivit men får hålla tummarna. Var en ganska enkel tenta, mycket korta frågor men sen ska man kunna svaren som är lite svårare haha.
Igår gjorde jag ingenting, tråkigt värre. Eller jag var tydligen jättetrött sov till 13, fast jag kom inte upp ur sängen förens efter 14 :/ Tur är väl det att jag kom upp i tid i dag istället.
Idag ska jag till stallet och börja med Grönt kort kursen, ska bli roligt, får hoppas det går fort och inte är allför svårt då jag hellre lägger ned tid på skolan o sjukdomsläran. Men jag tror itne det är svårt, handlar mer om att jag ska kunna leta fram sakerna i böckerna än att kunna dem i huvudet. O sen borde jag väl kunna lite saker om hästar oxå
Nu funderar jag på att ta en promenad i de härliga vädret, fast vad hände med värmen o våren som jag ville skulle komma?
Igår gjorde jag ingenting, tråkigt värre. Eller jag var tydligen jättetrött sov till 13, fast jag kom inte upp ur sängen förens efter 14 :/ Tur är väl det att jag kom upp i tid i dag istället.
Idag ska jag till stallet och börja med Grönt kort kursen, ska bli roligt, får hoppas det går fort och inte är allför svårt då jag hellre lägger ned tid på skolan o sjukdomsläran. Men jag tror itne det är svårt, handlar mer om att jag ska kunna leta fram sakerna i böckerna än att kunna dem i huvudet. O sen borde jag väl kunna lite saker om hästar oxå
Nu funderar jag på att ta en promenad i de härliga vädret, fast vad hände med värmen o våren som jag ville skulle komma?
onsdag 3 februari 2010
100203
Nu har jag inte hunnit skrivit på länge men har fullt upp med skolan just nu. Visste att sjukdomslära skulle bli tuff men lite jobbigare är den :) Är så mycket jag vill få in o så kort tid.
Jag har mest suttit och läst till tentan men har hunnit med att rida i måndags, gick inte allför bra men jag var lite ofokuserad bättre lycka nästa gång. Sedan har jag varit ute o gått med Camilla och ridit Fidde fast jag fick ont i ryggen så det blev skrittur i mycket snö istället.
Nu ska jag ta en liten pause ifrån pluggandet sen ska jag plugga lite till innan det blir att gå ned på stan en stund, kanske kan övertala mamma o vara med så jag slipper gå ensam :)
Jag har mest suttit och läst till tentan men har hunnit med att rida i måndags, gick inte allför bra men jag var lite ofokuserad bättre lycka nästa gång. Sedan har jag varit ute o gått med Camilla och ridit Fidde fast jag fick ont i ryggen så det blev skrittur i mycket snö istället.
Nu ska jag ta en liten pause ifrån pluggandet sen ska jag plugga lite till innan det blir att gå ned på stan en stund, kanske kan övertala mamma o vara med så jag slipper gå ensam :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)