söndag 16 maj 2010

Söndag

Varit hästvakt hela helgen så mysigt tycker om att ha "egen" häst även om det bara det är över helgen. Vart en rejäl dressyr pass på lördagen i stekande sol. Så nice!!

Sedan idag vart det lite lugnare med ett dressyr pass som avslutades med en skrittur i skogen, med lite bergsklättring så hon skulle bli lite trött.

Har även varit uppe på Lugnet över helgen o varit funktionär på Dalahoppet. Har varit roligt speciellt idag då det var 1.40 o 1.50 klasserna. Gud vad jag skulle vilja kunna hoppa så högt, fast det var en som ramlade av för att hästen hoppade för högt så hon tappade balansen. Det gick bra för henne men träffade banas lerigaste del.

Jag har planer på att ansöka som hästskötare, vet att det är slitgöra och jag kommer inte ha någon fritid men kommer lära mig otroligt mycket, hoppas jag. Ska bara övertala karln att jag ska åka bort 6mån-1 år, fast jag vet inte om jag kan vara borta ifrån han så länge. Men hur som helst ska jag gå klart skolan innan jag letar vidare så förhoppningsvis så kommer det gå bra. Tänk o få hamna hos någon av de större ryttarna. Men sån tur har jag nog inte.

Imorgon har jag skola hela dagen, ska bli intressant sedan ska jag till stallet o härja lite. O på tisdag ska jag till Fidde och rida lite o då ska jag nog vara nere på ridbanan o verkligen rida igenom henne så hon ska vara super trött om det nu går på den hästen.

O jag ska kanske åka o hoppa med henne på torsdag om det passar för Julia, det skulle vara så nice o få prova det men vet inte om jag sitter kvar. Vi skulle gå över en vattenpöl o jag tänkte att hon skulle nog hoppa över den, o jäklar vilket språng höll på att flyga av haha då kan man tänka hur det blir över ett hinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar