söndag 2 maj 2010

Söndag


Nu har jag inte skrivit på länge men har inte hänt så mycket kanske :)


Idag så låg jag länge och drog mig i sängen, trodde jag, o tänkte att det är dumt o sova bort hela dagen så jag kliver upp o börjar med frukosten. Sen tittar jag på kl o den visa 7.30!! Trodde itne jag kunnde vakna så tidigt av mig själv, o sen genom att prata lite med Andreas så fick jag upp honom till kl 8. Riktigt skönt o vara uppe såhär tidigt.


Igår var jag och red Fidde, då Julia är borta över helgen. Camilla var med o hjälpte mig, kändes riktigt bra lite stel i ena varvet i galoppen men fick till det fint tillslut så nu ska jag upp o rida lite mer o verkligen arbeta med galoppen idag, hon är nog lite lugnare idag än vad hon var igår kan man hoppas.


Hade med henne till Svärdsjö i måndags, det var roligt o få rida lektion på henne men krävs mycket träning från min sida så jag kan rida henne rätt. Eller jag kan rida jue men måste rida på ett annorlunda sätt än vad jag har gjort de senaste 12 år, det är lite jobbigt men kul:)


Jag har anmält mig som funktionär om två veckor till dalahoppet, tror det är det, ska bli kul får vara med Camilla hela tiden så jag kommer nog överleva o jag hoppas verkligen på jättefint väder. Så är det någon som är intresserad kom upp till lugnet och titta jätteroligt med stora tävligar:) Ska vara där halva torsdagen o halva söndagen men med tanke på alla startaden tar det säkert 6-7h en halvdag o tänk om det skulle regna o stå på banan så länge usch. Det roligaste kommer vara på söndag då det är 1.50 klassen, shit så högt kommer jag nog aldrig våga hoppa håller mig till mina 90 cm ett tag till vet att Fidde kan hoppa så högt så jag kanske kan om ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar