Idag har jag varit till Valbo, inköpen vart:
1 par ridbyxor
1 par ridvantar
2 tallrikar (då jag har slagit sönder så många)
Dock inte så mycket men det räcekr, nog för att mamma betalade ridsakerna, ska få det i julklapp men iallafall.
Mamma hittade en julklapp till pappa o en present till Andreas. O pappa köpte två par byxor. så det vart en lyckad dag. Plus att jag fick min kottletrad som är obligatorisk när man är till IKEA ;)
Sedan var jag o hämtade min karln i Hofors o kryddan hakade på till Falun, vad de håller på med nu de vet jag inte men det kommer antagligen inte vara tysta när de kommer hem inatt.
Imorgon ska jag till stallet och rida lite på Fidde, ska bli lite mer än bara skritt i skogen då eftersom jag höll på att dö av frost skador i torsdags haha. Måste känna lite mer på henne innan jag kan ta ut fullt känns det som.
På måndag börjar min nya kurs som jag inte känner alls för att läsa men men får hoppas den går snabbt förbi. Orka med forskning liksom när jag inte alls tänker hålla på med det när jag gått klart. Men det är väl bra att lära sig allt :)
Nu ska jag spela lite mer dator o sen ska jag försöka få lite sömn innan grabbarna kommer hem
lördag 5 december 2009
torsdag 3 december 2009
Torsdag
Jaha nu har jag inte skrivit här på länge, som vanligt.
Har bara haft fullt upp med praktik och annat smått och gått :)
Har börjat rida en häst nu, Fidde. Ska bli intressant och se hur det hela kommer gå. Var där idag och skrittade i skogen lite så jag känner lite på henne, nu när man är ny och inte känner henne än. Hon har ett föl också, Ballerina, så söt borstade lite på henne och myste efter jag hade ridit klart. Det är så skönt att få ta hand om en häst och bara kunna mysa med en tur i skogen. Synd bara att det inte finns en ridbana då Lugnet fått för sig att slänga på snö på ridbanan vid arenen.
Ska dit på sön och rida lite mer, så kanske jag kan lägga in lite trav o galopp. Bilder kommer på Fidde och fölet :)
Imorgon blir det sista dagen på praktiken, känns så tråkigt. Skulle vilja vara kvar där längre. Trivs så bra med personalen och de boenderna. Har fått några favoriter och några mindre favisar men så är det väl alltid, men hur som helst så kommer jag sakna alla.
Hade slutseminarium idag, tror det gick bra blir nog godkänd på denna kurs haha.
Ne nu ska jag nog se lite på tv eller liknande innan det är dags att sova så jag kommer upp imorgon till sista dagen :)
Har bara haft fullt upp med praktik och annat smått och gått :)
Har börjat rida en häst nu, Fidde. Ska bli intressant och se hur det hela kommer gå. Var där idag och skrittade i skogen lite så jag känner lite på henne, nu när man är ny och inte känner henne än. Hon har ett föl också, Ballerina, så söt borstade lite på henne och myste efter jag hade ridit klart. Det är så skönt att få ta hand om en häst och bara kunna mysa med en tur i skogen. Synd bara att det inte finns en ridbana då Lugnet fått för sig att slänga på snö på ridbanan vid arenen.
Ska dit på sön och rida lite mer, så kanske jag kan lägga in lite trav o galopp. Bilder kommer på Fidde och fölet :)
Imorgon blir det sista dagen på praktiken, känns så tråkigt. Skulle vilja vara kvar där längre. Trivs så bra med personalen och de boenderna. Har fått några favoriter och några mindre favisar men så är det väl alltid, men hur som helst så kommer jag sakna alla.
Hade slutseminarium idag, tror det gick bra blir nog godkänd på denna kurs haha.
Ne nu ska jag nog se lite på tv eller liknande innan det är dags att sova så jag kommer upp imorgon till sista dagen :)
måndag 19 oktober 2009
Måndag
I helgen har jag haft fullt upp, fredagen var jag hos min mormor sen vart det taco kväll med äls. Skönt att få bara vara hemma o tare lungt.
Lördagen var vi ut till M-berg och firade Evelina, tårta o kaffe bjöds det på borde egentligen inte äta men är så gott :/ Sedan åkte vi hem och Klubban tittade förbi sedan gick han och äls ned på krogen, men eftersom jag skulle upp tidigt på söndagen var jag hemma o tråkade.
Söndagen skulle jag vara i stallet men dagen började med att jag försov mig, sedan märkte jag att jag hade punktering (inte tillräckligt snabbt så ett nytt däck ska köpas in). Fick lov att väcka min broder som var snäll och lånade ut sin bil till mig samt satte på reserv däcket, o åkte ut till svärdsjö för att byta bil oxå. Tänk vilken snäll brossa man har :)
O då kom jag försent till stallet. Och ingen svarade när man förskte ringa, tillslut fick jag tag på Sara som sa till att jag skulle komma försent. Missade bara 4a starter men det gick iallafall:). Hela dagen spenderade jag i stallet riktigt roligt, syster och Camilla tittade förbi. Var ingen hemmaryttare på de större klasserna (1m, 1.1m). Men det är roligt att titta ändå.
Har bestämt mig för satsa på att vara med där nästa år dock 80 cm men det räcker för min del. Fast vem vet hur det ser ut nästa år kanske är super duktig haha.
Idag har jag legat nerbäddad i sängen med feber inte speciellt kul. Eftersom att vi skulle ha sitsträning på ridning så fick jag lov att åka (alvedon räddar) Var inte allt för ansträngande men vilken dålig sits man har. Hade velat fått lite mer kritik än vad jag fick tråkigt nog men nu vet jag vad jag ska träna på.
Ska kolla med Camilla om hon vill låna ut Totte o köra lite sitsträning ibland är nyttigt för mig och sen är det ändå hon som har koll på hästen så man kanske kan göra det :) Eftersom hon är väldigt rädd om honom så kanske longering kan gå bra, jag skulle oxå vara det om jag har en häst värd 130.000 kr :)
Imorgon blir det att vara nerbäddad i sängen och försöka krya på mig lite ska även åka och vinka av min syster som åker hem då tråkigt nog.
Fick erbjudande om jobb på tis, känner mig så taskig när jag säger nej men nu är jag inte frisk så jag orkar inte andra gånger har jag haft tenta eller gått i skolan hela dagen. Känns som att man inte hinner jobba när man studerar 100%. Förstår inte hur vissa i klassen hinner med att jobba 25-50% samtidigt, sen har de flesta familj oxå. Jag tror att det handlar om att jag inte planerar upp min tid men det är väl någonting man får lära sig med tidens gång.
Har fått reda på min praktikplats, nu kommer jag dock inte ihåg namnet men var ute i Forsa (tror jag) så det ska bli kul, verkar vara ett stort boende så det ska bli så nice. Längtar redan fast det är 2 v dit men tiden går fort.
Nu ska jag ta en dusch efter ridningen sen blir det kväller för mig
natti natti
Lördagen var vi ut till M-berg och firade Evelina, tårta o kaffe bjöds det på borde egentligen inte äta men är så gott :/ Sedan åkte vi hem och Klubban tittade förbi sedan gick han och äls ned på krogen, men eftersom jag skulle upp tidigt på söndagen var jag hemma o tråkade.
Söndagen skulle jag vara i stallet men dagen började med att jag försov mig, sedan märkte jag att jag hade punktering (inte tillräckligt snabbt så ett nytt däck ska köpas in). Fick lov att väcka min broder som var snäll och lånade ut sin bil till mig samt satte på reserv däcket, o åkte ut till svärdsjö för att byta bil oxå. Tänk vilken snäll brossa man har :)
O då kom jag försent till stallet. Och ingen svarade när man förskte ringa, tillslut fick jag tag på Sara som sa till att jag skulle komma försent. Missade bara 4a starter men det gick iallafall:). Hela dagen spenderade jag i stallet riktigt roligt, syster och Camilla tittade förbi. Var ingen hemmaryttare på de större klasserna (1m, 1.1m). Men det är roligt att titta ändå.
Har bestämt mig för satsa på att vara med där nästa år dock 80 cm men det räcker för min del. Fast vem vet hur det ser ut nästa år kanske är super duktig haha.
Idag har jag legat nerbäddad i sängen med feber inte speciellt kul. Eftersom att vi skulle ha sitsträning på ridning så fick jag lov att åka (alvedon räddar) Var inte allt för ansträngande men vilken dålig sits man har. Hade velat fått lite mer kritik än vad jag fick tråkigt nog men nu vet jag vad jag ska träna på.
Ska kolla med Camilla om hon vill låna ut Totte o köra lite sitsträning ibland är nyttigt för mig och sen är det ändå hon som har koll på hästen så man kanske kan göra det :) Eftersom hon är väldigt rädd om honom så kanske longering kan gå bra, jag skulle oxå vara det om jag har en häst värd 130.000 kr :)
Imorgon blir det att vara nerbäddad i sängen och försöka krya på mig lite ska även åka och vinka av min syster som åker hem då tråkigt nog.
Fick erbjudande om jobb på tis, känner mig så taskig när jag säger nej men nu är jag inte frisk så jag orkar inte andra gånger har jag haft tenta eller gått i skolan hela dagen. Känns som att man inte hinner jobba när man studerar 100%. Förstår inte hur vissa i klassen hinner med att jobba 25-50% samtidigt, sen har de flesta familj oxå. Jag tror att det handlar om att jag inte planerar upp min tid men det är väl någonting man får lära sig med tidens gång.
Har fått reda på min praktikplats, nu kommer jag dock inte ihåg namnet men var ute i Forsa (tror jag) så det ska bli kul, verkar vara ett stort boende så det ska bli så nice. Längtar redan fast det är 2 v dit men tiden går fort.
Nu ska jag ta en dusch efter ridningen sen blir det kväller för mig
natti natti
torsdag 15 oktober 2009
Torsdag
Varit ett tag sedan man skrev igen, men det har inte hänt så mycket.
Min kära syster har kommit hem till Falun en snabbis, alltid lika kul att träffa henne och Charlie. O sen är det alltid kul att komma iväg o göra lite annat än att sitta hemma o slöa. Fast det borde städas och fixa till lite men har inte ork eller lust. Vet inte riktigt vad som är fel med mig, är alltid trött och hängig fast jag sover tillräckligt, jäkla förkylning. Tycker den borde bryta ut helt så man är dödsjuk eller att den försvinner så man kan bli lite piggare och orkar mer.
Förstår verkligen inte hur jag ska ta mig upp när jag börjar med praktiken, innan 7 är jag helt omöjlig att väcka. Min kropper verkligen säger nej, att komma upp ur sängen känns som en omöjligthet. Sen är det väl att det är höst och mörkret börjar smyga sig på lite som gör sitt.
Idag har jag hängt i danholn och busat med katterna, fick nästan med mig Tussan hem idag men det är tråkigt att hon hatar att bo hos oss. Men hon mår inte bra med små katterna i Danholn heller. Men man vill inte flytta på henne heller eftersom att hon var där först. Men de kanske kommer överens snart. Får väl hoppas på det bästa.
Imorgon ska jag till mormor och hälsa på, ska bli trevligt om jag inte är ännu sjukare vill inte smitta henne heller.
Är städ kväll i stallet imorgon, hoppas verkligen jag känner mig bättre så jag orkar ta mig dit, men som det känns nu så orkar jag verkligen inte. O sen vill man kunna komma på söndag oxå.
I helgen blir det lungt, hela söndagen ska jag förhoppningsvis spendera i stallet på tävlingen. Nästa år kanske man själv är med och tävlar vem vet:)
Funderar på att vara med på en hoppträning på stallet, skulle vara asnice. Plus att vi har hoppning på måndag o sen är träningen på ons så det blir massa träning. Ska nog skriva upp mig antingen på fre eller sön. O hoppas jag får Lotus eller Tintin.
Nu ska jag sova en skvätt så jag kan gå upp i tid o hinna med en promenad innan vi drar till mormor
Natti natti
Min kära syster har kommit hem till Falun en snabbis, alltid lika kul att träffa henne och Charlie. O sen är det alltid kul att komma iväg o göra lite annat än att sitta hemma o slöa. Fast det borde städas och fixa till lite men har inte ork eller lust. Vet inte riktigt vad som är fel med mig, är alltid trött och hängig fast jag sover tillräckligt, jäkla förkylning. Tycker den borde bryta ut helt så man är dödsjuk eller att den försvinner så man kan bli lite piggare och orkar mer.
Förstår verkligen inte hur jag ska ta mig upp när jag börjar med praktiken, innan 7 är jag helt omöjlig att väcka. Min kropper verkligen säger nej, att komma upp ur sängen känns som en omöjligthet. Sen är det väl att det är höst och mörkret börjar smyga sig på lite som gör sitt.
Idag har jag hängt i danholn och busat med katterna, fick nästan med mig Tussan hem idag men det är tråkigt att hon hatar att bo hos oss. Men hon mår inte bra med små katterna i Danholn heller. Men man vill inte flytta på henne heller eftersom att hon var där först. Men de kanske kommer överens snart. Får väl hoppas på det bästa.
Imorgon ska jag till mormor och hälsa på, ska bli trevligt om jag inte är ännu sjukare vill inte smitta henne heller.
Är städ kväll i stallet imorgon, hoppas verkligen jag känner mig bättre så jag orkar ta mig dit, men som det känns nu så orkar jag verkligen inte. O sen vill man kunna komma på söndag oxå.
I helgen blir det lungt, hela söndagen ska jag förhoppningsvis spendera i stallet på tävlingen. Nästa år kanske man själv är med och tävlar vem vet:)
Funderar på att vara med på en hoppträning på stallet, skulle vara asnice. Plus att vi har hoppning på måndag o sen är träningen på ons så det blir massa träning. Ska nog skriva upp mig antingen på fre eller sön. O hoppas jag får Lotus eller Tintin.
Nu ska jag sova en skvätt så jag kan gå upp i tid o hinna med en promenad innan vi drar till mormor
Natti natti
lördag 3 oktober 2009
Lördag
Herregud hur längesen det var man skrev några rader här så man får väl lov.
Vi har möblerat om inne i vardagsrummet, vart mycket bättre nu. Känns som att rummet är större plus att det har blivit uppdelat med vardagsrum och sovrum.
Vi tog oss en tur till IKEA, där blev det en byrå och soffbord o lite annat smått o gott.
Sen har vi äntligen inhandlat en ny TV känns så nice, nu kan man äntligen se texten på tvn haha.
Har haft/har en skön helg med massa mys med äls och Rättviks marknad. Plus att Mia och Rikard följde med, alltid lika trevligt att träffa dem.Dock har det varit iskallt ute så det var inte speciellt kul att gå runt bland alla stånd. Men till våren kanske det är roligare när det itne blåser isande vindar. Nu funderar jag på att krypa ner i sängen med en bra film.
Imorgon blir det en promenad och jag hoppas verkligen jag inte kommer frysa ihjäl känns som jag håller på med det :/. Förstår inte varför jag är frusen av mig. Vi har just nu 20 C här innen och jag håller på att gå av för det är så kallt. O sen när man ska sova, ett täcke, en filt samt att jag hade överkastet på mig ändå frös jag så jag skakade. Blir så arg när jag fryser för det inte är kul alls.
I skolan har vi gått över till Etik nu, inte nå roligt alls men det måste göras tråkigt nog. Fast det handlar väl egentligen om att man ska tänka logiskt och utgå ifrån bra vård samt den enskilda patienten.
Ne nu ska jag hitta på någonting annat
Vi har möblerat om inne i vardagsrummet, vart mycket bättre nu. Känns som att rummet är större plus att det har blivit uppdelat med vardagsrum och sovrum.
Vi tog oss en tur till IKEA, där blev det en byrå och soffbord o lite annat smått o gott.
Sen har vi äntligen inhandlat en ny TV känns så nice, nu kan man äntligen se texten på tvn haha.
Har haft/har en skön helg med massa mys med äls och Rättviks marknad. Plus att Mia och Rikard följde med, alltid lika trevligt att träffa dem.Dock har det varit iskallt ute så det var inte speciellt kul att gå runt bland alla stånd. Men till våren kanske det är roligare när det itne blåser isande vindar. Nu funderar jag på att krypa ner i sängen med en bra film.
Imorgon blir det en promenad och jag hoppas verkligen jag inte kommer frysa ihjäl känns som jag håller på med det :/. Förstår inte varför jag är frusen av mig. Vi har just nu 20 C här innen och jag håller på att gå av för det är så kallt. O sen när man ska sova, ett täcke, en filt samt att jag hade överkastet på mig ändå frös jag så jag skakade. Blir så arg när jag fryser för det inte är kul alls.
I skolan har vi gått över till Etik nu, inte nå roligt alls men det måste göras tråkigt nog. Fast det handlar väl egentligen om att man ska tänka logiskt och utgå ifrån bra vård samt den enskilda patienten.
Ne nu ska jag hitta på någonting annat
tisdag 15 september 2009
Tisdag
Igår var det ridning igen, o de var hoppning som stod på schemat. Tycker verkligen det är superkul att hoppa men jag är så himmlans feg börjar bli väldigt drygt för jag vet att jag kan och vill! Det var "titthinder" igår, o jag hade Lotus som är lite störd när det kommer till sånna hinder. Trodde jag skulle dö innan jag ens hade suttit upp på hästen. Men jag tog mig över alla hinder och satt kvar. Visst var det lite vägran o höll andan nästa hela tiden men det gick. Känns löjligt nu i efterhand eftersom jag bevisligen kan rida o få över hästarna över hindren även fast jag är rädd:) Ne jag måste verkligen skärpa mig:) För det skulle vara kul att börja tävla lite smått, har bara varit med på 2 tävlingar och den ena fick ja 4a fel på o den andra var jag felfri så det är väldigt skönt. Kanske inte är helt värdelös :)
Synd att jag inte kunnde vara med på hoppgrupp speciall som var inriktade på oss som är lite fegare det hade verkligen gjort susen för min del. Men kanske nästa termin.
Fick höra att Brittis har fått en liten flicka så ett stort grattis till henne :) Hoppas hon kommer upp till stallet så man får se henne.
Har hemmastudier idag, skönt synd bara att man inte tar vara på tiden lite bättre men det känns väldigt lungt inför tentamen så det borde gå vägen hoppas jag :)
Ne ska ta o läsa lite till innan karln kommer hem igen o stojjar :)
Ingen som har en lägenhet som de vill bli av med? Skulle vara så skönt med en 2a istället för denna trånga 1a.
Synd att jag inte kunnde vara med på hoppgrupp speciall som var inriktade på oss som är lite fegare det hade verkligen gjort susen för min del. Men kanske nästa termin.
Fick höra att Brittis har fått en liten flicka så ett stort grattis till henne :) Hoppas hon kommer upp till stallet så man får se henne.
Har hemmastudier idag, skönt synd bara att man inte tar vara på tiden lite bättre men det känns väldigt lungt inför tentamen så det borde gå vägen hoppas jag :)
Ne ska ta o läsa lite till innan karln kommer hem igen o stojjar :)
Ingen som har en lägenhet som de vill bli av med? Skulle vara så skönt med en 2a istället för denna trånga 1a.
tisdag 1 september 2009
Denna underbara dag
Haft föreläsningar hela dagen, o klantig som man var så försov man sig. Inte så jag kom sent till skolan men tillräckligt för att få lov att ta bilen. Mycket skönare att cykla till skolan, iallafall nu medans det är relativt varmt ute.
Imorgon ska jag ner till stan o fika med Mia o kanske ta en promend beroende på hur vädret ser ut, vill inte precis gå ut på en promenad o det ösregnar, inte om man gör det för de sociala. Motionen är en annan sak :)
Ska försöka att gå upp i tid så jag har massor med tid att läsa o studera imorgon, men känner jag mig rätt blir de en liten sovmorgon :) Skönt med det när man väl är ledig.
Imorgon ska jag ner till stan o fika med Mia o kanske ta en promend beroende på hur vädret ser ut, vill inte precis gå ut på en promenad o det ösregnar, inte om man gör det för de sociala. Motionen är en annan sak :)
Ska försöka att gå upp i tid så jag har massor med tid att läsa o studera imorgon, men känner jag mig rätt blir de en liten sovmorgon :) Skönt med det när man väl är ledig.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)