tisdag 16 juni 2009

Sunny day

Idag har jag gjort min omtenta, o det gick galant bara 1 fel :) Kändes skönt att kunna andas ut och verkligen ta sommarlov nu. Håller tummarna på att jag slipper någon mer på denna kurs o alla andra som kommer, är inte duktig på att hålla två bollar i luften samtidigt nuförtiden.

Har inte hunnit med så mycket denna vackra dag än att suttit o förberett mig för tentan, Peter var förbi en snabbis o sa hej annars har jag slappat framför burken. O just jag jag har storstädat toaletten oxå, skönt att verkligen stå o skrubba varje litet hörn känns bra efteråt:) har tilloch med gjort rent avloppet och hur ofta händer det att jag skulle vara där och fingra. Ne en dag att vara stolt över mig själv :)

Nu snart bär det av till ridningen, ska hoppa och detta är terminens sista så jag måste verkligen lyckas bra så jag inte måste börja om till nästa termin igen. Vill verkligen bli bättre på hoppning så man man börja tävla lite mera, fått mer smak av det nu. Tänk min första rosett hänger snart på väggen så fort jag övertalar karln om att de måste sitta upp, eller den:) Känns som jag bara vill vara klar med skolan så jag kan börja arbeta så jag kan skaffa min häst snart, funderar kanske på att det är bra att börja med en foderhäst, för funkar det inte så kan man alltid lämna tillbaka den. Fast o andra sidan vill man väl ha en egen häst att tycka om. Det blir svårt det där men sedan är det faktiskt 2,5 år kvar på denna utbildning så jag har betänke tid så det skriker om det. Men till slut så ska jag ha en Friser det bara är så.



Imorgon är det stora städdagen här hemma ska bli så nice, ser verkligen framemot den att få skrubba alla vråer och verkligen få allt att skina. Tror tilloch med att det blir några fönster som ska bli rena också. Det hela slutar väl i katastrof och ingenting blir gjort men ska försöka mitt bästa. Vill inte att man ska bli en sådan som platsar i det där tv programmet på fyran "rent hus" eller vad det heter. Fast så illa är det inte, hoppas jag :/

Nu ska jag ta o hitta på någe vettigt innan jag ska till stallet!

Hujj

måndag 15 juni 2009

Måndag

Idag har jag suttit med näsan ner i böckerna för att kunna repetera lite till tentan imorgon, hoppas verkligen den kommer gå bra. Är inte allt för svårt o lite sitter sen tidigare men lite nervös är man alltid. Har även slavat framför spisen idag, alltså jag har lagat mat och det tillhör inte vanligheten med vad ska man göra om man vill äta gott och karln inte :) Men han får fixa sin egen mat.

Pratade med Louise idag, trevligt, ska försöka få till en grillning på lördag så jag hoppas det blir superduper väder så vi kan sitta utomhus o njuta. Med tanke på vädret som har varit borde det inte vara mer än rätt att nästa helg blir fint, o sen ska midsommar bli fint oxå så man kan bada o sitta ute i solen :)

Imorgon är det sista ridlektionen, känns tråkigt men hästarna behöver semester dem med, o sen ska jag vara med o rida dem till betet på torsdag, drar ut lite mer på tiden. Jag hoppas verkligen att jag kommer ihåg vägen:/ med tanken på att det bara är jag som kan den. Men med mitt guldfisk minne kan ingenting gå snett. Wish me luck! ¨

Planeringen till Meteltown börja bli klara nu och pengar finns, ska bli mysigt att åka iväg ett tag även om det bara är en helg o vi inte ska bo ensamma. Men vi kommer få super kul, jag menar SLIPKNOT!!! O liseberg är inte helt fel ska bara komma på ett sätt att få med syrran o hennes sambo, fler desto roligare:)

Nu måste jag fortsätta plugga lite så jag hinner spela lite dator oxå.
The sims 3 har släppts och jag överväger att köpa det bara för att prova men då kommer det säkert bli att man sitter inne ännu mer än vad jag har gjort tidigare och hur kul är det?
Ne fram med solen och en filt kanske även en bra bok så är denna sommar räddad!

Hojj

lördag 13 juni 2009

It´s saturday

Idag är man bjuden på grillfest med brännboll ska bli mysigt om detta skitväder kunde ändra sig. Inte kul att vara utomhus när regnet öser ned:/ Hoppas det blir lite uppehåll med strålande sol så man inte kommer frysa ihjäl.

Tänkte vi skulle åka förbi Jonas idag o titta på deras nybyggda altan men det får bli vid ett annat tillfälle för vi sov väldigt länge och snart behöver man väl börja göra sig iordning eller kanske inte. Det skulle vara kul att se hur det blev hos dem, men det borde ha blivit bra, har hört lite.

Inatt drömde jag en hemsk dröm, usch vaknade o skakade i hela kroppen. Inte roligt. Men tur att det bara var en dröm så den inte kommer hända. Törs inte ens skriva vad det var men hemskt var det.

Det skulle vara kul att ta upp kontakten med vissa personer som jag kände förut, saknar dem men det är väl sånt som händer när folk förändras. Sen har jag haft mycket i skolan så jag är inte den bästa att ha kontakt med men nu är det sommar o det ska ändras så fort jag blir klar med omtentan, den enda hoppas jag verkligen på :).

Nu ska jag ta o äta lite frukost o ta en dusch sedan får jag se vad som händer men kvällen spenderas med alla mysiga vänner :) ska bli så kul o jag hoppas jag inte blir så trött som jag annars brukar bli.

Kanske ska dra ihop en tjejkväll med grillning o drinkar, någon som är intresserad?

fredag 12 juni 2009

Härliga sommar

Nu har jag sommarlov, eller har haft det i en vecka idag:) nice värre. Fast jag ska jobba snart hela sommaren men det gör inget för ju lite pengar då:)

imorgon blir det grillfest hos Emelie o Tommy, ska bli roligt hoppas verkligen på fint väder så vi kan sitta ute.

Har arbetat idag, skönt att få lite pengar i fickan även fast det är lite grann.

Just ja vi har bokat Meteltown biljetter o dagarna planerade jag hoppas verkligen de kommer bli bra dagar.
Börjar med att åka ned till syster yster på onsdagen, sedan lisseberg på torsdagen o metaltown på fredagen o sen en heldag i GBG på lördagen sedan hemåkande :) kanske stannar o sover hos syrran på vägen hem men är itne säker än. Men det ska bli roligt att åka iväg en stund innan man ska börja jobba.

Nu sitter man hemma o tar sig en drink o njuter :)

hujjj

lördag 6 juni 2009

Lördag

I fredags hade jag tentamen in allmän farmakologi och läkemedelsberäkning, håller tummarna på att det går bra :) kollade svaren på beräkningen o tror jag fick alla rätt:)

Idag hade jag hopptävling, snacka om att man var nervös höll på att gå av haha. Men jag tog mig runt utan några fel så det känndes bra nästan gång så ska allt annat sitta, typ rätt galopp. Men det var nervöst.

Idag så är jag riktigt trött o grining, förstår inte varför är drygt men vad ska man göra? är det en dålig dag så är det!

Nu ska jag snart till sängs eller någe
hujj

torsdag 28 maj 2009

Torsdag

har inte varit online här inne på ett tag, som vanligt:)

Men det som har hänt är att jag klarade tentan som var på sista april:) känns väldigt skönt hade blivit lite stressigt att göra omtenta på den om ca 2 veckor med tanke på att nästa vecka har jag en till tenta.
Sedan har jag klarat en dugga, det var också skönt eftersom att vi inte hade någon tid att studerar till. Men det gick bra och jag hoppas att duggan imorgon kommer gå bra:)

Ihelgen ska jag vara i stallet hela lördagen, tävlingar ska bli riktigt roligt att se. Sedan blr de grillfest hos oss tror jag o ev en runda till seaside, men det märks om man tar sig dit lr inte som vanligt.

Ne nu ska jag ta o sova en skvätt innan man måste upp o studera till duggan imorgon.

Natti natti

torsdag 7 maj 2009

Torsdag

Nu var det ett tag sedan man skrev men har helt enkelt haft annat för mig.

Har inte haft allt för mycket för mig förutom att studera. Mycket studie tid blir det om allt detta ska sitta men jag hoppas det går bra.
Tror de gick bra på tentan det känns så iallafall, sen vad resultatet visar det är en annan sak men håller tummarna.

Nu sitter jag o läser till nästa tenta som är den 22 maj, lite kort tid tycker jag för att läsa in så stora områden men det ska nog gå bra det med. Fast har legat med huvudvärk hela dagen inte alls kul, precis klivit upp ur sängen för att försöka se klart föreläsningen men det verkar inte gå så bra. Blir väl inte så mycket studerande men jag har hela helgen på mig. Ska ha en lugn och fin helg. Har stalljour på lördag kväll, hinns inte med så mycket annat då.

Ska åka upp till syster nästa helg i kramfors, ska bli nice o se hur hon bor:) Fast lite drygt att köra dit upp, tar ca 5h. Men det ordnar sig Johan får väl annars ta över körandet. Ska övertala att de sak ha med en dator så kanske man kan se en film medans man åker men får se hur det går, batteriet räcker väl aldrig men men.

Ne nu ska jag försöka se vidare sen blir det en tupplur igen känns det som.

Hojj