tisdag 16 juni 2009

Sunny day

Idag har jag gjort min omtenta, o det gick galant bara 1 fel :) Kändes skönt att kunna andas ut och verkligen ta sommarlov nu. Håller tummarna på att jag slipper någon mer på denna kurs o alla andra som kommer, är inte duktig på att hålla två bollar i luften samtidigt nuförtiden.

Har inte hunnit med så mycket denna vackra dag än att suttit o förberett mig för tentan, Peter var förbi en snabbis o sa hej annars har jag slappat framför burken. O just jag jag har storstädat toaletten oxå, skönt att verkligen stå o skrubba varje litet hörn känns bra efteråt:) har tilloch med gjort rent avloppet och hur ofta händer det att jag skulle vara där och fingra. Ne en dag att vara stolt över mig själv :)

Nu snart bär det av till ridningen, ska hoppa och detta är terminens sista så jag måste verkligen lyckas bra så jag inte måste börja om till nästa termin igen. Vill verkligen bli bättre på hoppning så man man börja tävla lite mera, fått mer smak av det nu. Tänk min första rosett hänger snart på väggen så fort jag övertalar karln om att de måste sitta upp, eller den:) Känns som jag bara vill vara klar med skolan så jag kan börja arbeta så jag kan skaffa min häst snart, funderar kanske på att det är bra att börja med en foderhäst, för funkar det inte så kan man alltid lämna tillbaka den. Fast o andra sidan vill man väl ha en egen häst att tycka om. Det blir svårt det där men sedan är det faktiskt 2,5 år kvar på denna utbildning så jag har betänke tid så det skriker om det. Men till slut så ska jag ha en Friser det bara är så.



Imorgon är det stora städdagen här hemma ska bli så nice, ser verkligen framemot den att få skrubba alla vråer och verkligen få allt att skina. Tror tilloch med att det blir några fönster som ska bli rena också. Det hela slutar väl i katastrof och ingenting blir gjort men ska försöka mitt bästa. Vill inte att man ska bli en sådan som platsar i det där tv programmet på fyran "rent hus" eller vad det heter. Fast så illa är det inte, hoppas jag :/

Nu ska jag ta o hitta på någe vettigt innan jag ska till stallet!

Hujj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar