Igår var jag klar med uppsatsen, kanske inte den bästa jag har gjort men jag har försökt iallafall. Var en stor och svår uppgift tyckte jag så nu hoppas jag att den blir godkänd. Ska läsa igenom den en gång till idag o karln ska oxå göra det sen ska jag skicka in den o hoppas på det bästa:)
Nu sitter man o väntar på att Tisken ska ringa om typ 2 min, o sen har jag ringt barnmorskerna most nice fick en ny tid dit om en vecka. Får se hur det går.
Ne nu ska jag sitta o vänta vid tellen
Hojj
tisdag 17 februari 2009
måndag 16 februari 2009
Måndag
Nu har det gått en tid igen så dags att uppdatera mig lite:)
I fredags var jag hem till Emelie på drinkparty most nice måste jag säga:) hur trevligt som helst. Jag var inte så sugen på krogen eftesom jag var lite trött, men jag föjlde med o helt otroligt så var vi på etag. allra första gången man var där:) var inte så hemskt som jag trodde så länge man har rätt personer med sig så går allt bra:)
Efter det drog jag o Emma till jacke på efterfest karln var där oxå:) han hade varit på kryssning tors till fre så det var kul att se han igen:) Jag var inte där så länge men en liten stud iallafall :) Imponerad för att vara mig haha
I lördags gjorde vi inge speciellt, kännde inte för att fira alla hjärtansdag för det känns överskattad. Vi gjorde lite hemma gjord pizza o titta på film:) trevligt det med.
Sen igår var jag till stallet o hade hoppträning för Jenny, det var asroligt. Det känndes bra att hoppa igen :) Kände mig inte rädd som jag annars brukar göra o jag vågade tillomed hoppa ett sponsor hinder, min häst är lite rädd för sådana saker:) fast vi fick stopp 2 ggr så satt jag kvar o det är väl det som är viktigast i slutet.
Efter det bar det av till Jonas för Whilma fyllde år:) trevligt värre, de hade köpt en ny hund hur söt som helst:)
Sedan hände det inte så mycket igår, kollade på beck såklart!
Idag sitter jag med uppsatsen, den ska vara inne imorgon så jag tänkte att jag skulle skriva klart den idag eftesom jag inte gjorde det i fredags som jag hade planerat, måste börja skärpa mig. Är väl mycket bättre att vara klar med den tidigare så man kan ändra än försent så man bli underkänd!
imorgon ska jag sitta o läsa litteraturen till på onsdag sen blir de ridning o vi ska hoppa igen :) hoppas jag får Lotus igen skulle vara asnice:) Eller Elit skulle oxå gå bra för det vara längesen jag red farbror nu :(
Ne nu ska jag återgå till skrivandet förväntas vara klar till 12, bör vara det så har jag hela eftermiddagen ledig:) nice!
nu är det mindre än en månad kvar till Emma kommer hem!!! längtar som bara den! så att alla vet det;)
hojj
I fredags var jag hem till Emelie på drinkparty most nice måste jag säga:) hur trevligt som helst. Jag var inte så sugen på krogen eftesom jag var lite trött, men jag föjlde med o helt otroligt så var vi på etag. allra första gången man var där:) var inte så hemskt som jag trodde så länge man har rätt personer med sig så går allt bra:)
Efter det drog jag o Emma till jacke på efterfest karln var där oxå:) han hade varit på kryssning tors till fre så det var kul att se han igen:) Jag var inte där så länge men en liten stud iallafall :) Imponerad för att vara mig haha
I lördags gjorde vi inge speciellt, kännde inte för att fira alla hjärtansdag för det känns överskattad. Vi gjorde lite hemma gjord pizza o titta på film:) trevligt det med.
Sen igår var jag till stallet o hade hoppträning för Jenny, det var asroligt. Det känndes bra att hoppa igen :) Kände mig inte rädd som jag annars brukar göra o jag vågade tillomed hoppa ett sponsor hinder, min häst är lite rädd för sådana saker:) fast vi fick stopp 2 ggr så satt jag kvar o det är väl det som är viktigast i slutet.
Efter det bar det av till Jonas för Whilma fyllde år:) trevligt värre, de hade köpt en ny hund hur söt som helst:)
Sedan hände det inte så mycket igår, kollade på beck såklart!
Idag sitter jag med uppsatsen, den ska vara inne imorgon så jag tänkte att jag skulle skriva klart den idag eftesom jag inte gjorde det i fredags som jag hade planerat, måste börja skärpa mig. Är väl mycket bättre att vara klar med den tidigare så man kan ändra än försent så man bli underkänd!
imorgon ska jag sitta o läsa litteraturen till på onsdag sen blir de ridning o vi ska hoppa igen :) hoppas jag får Lotus igen skulle vara asnice:) Eller Elit skulle oxå gå bra för det vara längesen jag red farbror nu :(
Ne nu ska jag återgå till skrivandet förväntas vara klar till 12, bör vara det så har jag hela eftermiddagen ledig:) nice!
nu är det mindre än en månad kvar till Emma kommer hem!!! längtar som bara den! så att alla vet det;)
hojj
måndag 9 februari 2009
Måndag
Nu tar jag en liten paus ifrån allt läsande, snacka om att man har mycket att läsa nuförtiden. Sitter med en bok som jag ska läsa 150 sidor i tror jag det var, en på 88 sider en annna med 5 kapitel, en bok på 300 sidor( fast den är med hela tiden så den läser jag lite som jag vill för den är svår;)) och två små på 21 respektive 46 sidor:) drygt att man ska kunna allt om en månad när vi har tentan men det kommer säkert gå bra får sitta o läsa dem 500 ggr om så sitter det nog:)
I helgen så var jag hos ruppän, i fredags, satt o snacka massa skit o allt. var inte upplagd för krogen så jag gjorde som vanligt och gick hem. Men jag skulle ändå upp o köra bli på lördagen så jag ville inte dricka alltför mycket. Sen på lördagen så var jag först till M-berg där Pia fyllde år(egentligen nu på torsdag) o det serverades smörgåstårta och jag kan säga att pias är den godaste jag har ätit någonsin:) måste besälla en när jag fyller år. Sedan drog jag vidare till Danholn där pappsen fyllde år:) där topg jag efterrätten eftersom jag var så mätt från tårtan ;). Sen drog jag in till stan o var sugen på party party. Drog till emelie för hon hade jue shiva hos sig, så vi satt där o snackade massa skit riktigt mysigt :) men sen var det ingen som ville gå på krogen så jag fick vakert lunka mig hemåt för jag vill inte dra på krogen själv. Men det gick jue det med för karln kom hem o sov hos mig:). Han har varit hos klubban o haft wow-lan hela helgen. fattar inte att man orkar spela så länge.
Idag så ska jag bara sitta o läsa min litterartur och imorgon ska jag ge mig på min uppgift. Den verkar rolig det ända är att jag inte har koll vad ett referensprotokoll är. Men det vet säkert Emelie;) ska ta o fråga henne.
Ne nu måste jag återgå till läsandet ev ta lite frukost så man har massor av energi :) o väcka karln vilket jag har försökt med sedan halv 9 när jag gick upp. Helt otroligt!
Höjj
I helgen så var jag hos ruppän, i fredags, satt o snacka massa skit o allt. var inte upplagd för krogen så jag gjorde som vanligt och gick hem. Men jag skulle ändå upp o köra bli på lördagen så jag ville inte dricka alltför mycket. Sen på lördagen så var jag först till M-berg där Pia fyllde år(egentligen nu på torsdag) o det serverades smörgåstårta och jag kan säga att pias är den godaste jag har ätit någonsin:) måste besälla en när jag fyller år. Sedan drog jag vidare till Danholn där pappsen fyllde år:) där topg jag efterrätten eftersom jag var så mätt från tårtan ;). Sen drog jag in till stan o var sugen på party party. Drog till emelie för hon hade jue shiva hos sig, så vi satt där o snackade massa skit riktigt mysigt :) men sen var det ingen som ville gå på krogen så jag fick vakert lunka mig hemåt för jag vill inte dra på krogen själv. Men det gick jue det med för karln kom hem o sov hos mig:). Han har varit hos klubban o haft wow-lan hela helgen. fattar inte att man orkar spela så länge.
Idag så ska jag bara sitta o läsa min litterartur och imorgon ska jag ge mig på min uppgift. Den verkar rolig det ända är att jag inte har koll vad ett referensprotokoll är. Men det vet säkert Emelie;) ska ta o fråga henne.
Ne nu måste jag återgå till läsandet ev ta lite frukost så man har massor av energi :) o väcka karln vilket jag har försökt med sedan halv 9 när jag gick upp. Helt otroligt!
Höjj
fredag 30 januari 2009
glömde
Jag glömde att nämna att emma äntligen har beställt en biljett hem nu, den 14 mars kommer hon hem:) gått snart ett år sedan man stod på arlanda o sa hejdå kommer bli så kul när hon kommer hem, saknar henne:) o hon kommer på en lördag så då måste det såklart bli party party;)for old time :)
Fredag
Får man hata detta lr? usch o fy allt man vill göra är att infog sidnummer men det verkar vara helt j***a omöjligt, håller på att bli galen. Nån som vet hur man gör? trodde det bara var att infog det men nej då det ska krångla o när ja väl får dit sidfot då går det inte att skriva i den, lr det blir samma på alla sidor!! Ne fyy snart ger jag upp. Måste skaffa riktigta word då skulle det aldrig krångla tror jag.
Ne nu till lite annat. Har skrivit klart mitt arbete iallafall ska vänta på att karln ska läsa igenom det och godkänna det sen ska jag skicka in det:) o hålla tummarna. Har varit ute o gått med emelie o shiva idag nice, skönt med en prommenad tidigt på morgonen, brydde mig inte ens att det var kallt ute:)
Idag vet jag inte vad som händer tror det blir wow här hemma lr nått det visar sig:) orkar inte fest iallafall har så mycket i huvudet idag så som vanligt haha;)
Imorgon blir det iallafall marieberg med fiske o säkert nå god mat. Var ganska många som skulle ut dit så det blir kul det ända är hur vi tar oss dit o hem annars så går det nog bra:)
Var på besiktningen med bilen i onsdags o det e klart att bil faan inte går igenom men Andreas ska kolla med ove ifall han kan fixa den:) var inte så mycket o inte så svåra grejer sa han på besiktninge annars blir det till skroten med den:) fast första så måste jag slå lite på den bara för jag hatar den ;) går den sönder en gång till då jäklar ska den döööö:) ne usch nu vart jag arg på den inte bra för jag vill att den ska hålla e faktiskt jättepraktiskt med en bil när den fungerar :)
Igår var jag till skolan o gjorde ett grupparbete gick galant o vi var klara vid lunch nice värre för lagar e faan inte lätt kan jag säga, hade några utbrott på dem hemma när jag satt o försökte klara av dem men nu är det bara att vänta o se ifall det är godkänt:)
Nu ska jag ta en paus ifrån vad sjukvård heter o latja lite sen ska jag fina till uppsatsen lite eftersom man bara fick ha 2-4 sidor o jag har strax under 6 haha så det är lite som måste bort men jag vet inte vad eftersom jag tycker allt det jag har skrivit är viktigt :) svårt det där men det ordnar sig.
O som jag alltid säger så ska jag försöka att bli bättre på att skriva här men det e svårt att hinna med allt just nu i början men om ett tag så blir det bättre när jag kommit in i det hela :)
puss & kraam
Ne nu till lite annat. Har skrivit klart mitt arbete iallafall ska vänta på att karln ska läsa igenom det och godkänna det sen ska jag skicka in det:) o hålla tummarna. Har varit ute o gått med emelie o shiva idag nice, skönt med en prommenad tidigt på morgonen, brydde mig inte ens att det var kallt ute:)
Idag vet jag inte vad som händer tror det blir wow här hemma lr nått det visar sig:) orkar inte fest iallafall har så mycket i huvudet idag så som vanligt haha;)
Imorgon blir det iallafall marieberg med fiske o säkert nå god mat. Var ganska många som skulle ut dit så det blir kul det ända är hur vi tar oss dit o hem annars så går det nog bra:)
Var på besiktningen med bilen i onsdags o det e klart att bil faan inte går igenom men Andreas ska kolla med ove ifall han kan fixa den:) var inte så mycket o inte så svåra grejer sa han på besiktninge annars blir det till skroten med den:) fast första så måste jag slå lite på den bara för jag hatar den ;) går den sönder en gång till då jäklar ska den döööö:) ne usch nu vart jag arg på den inte bra för jag vill att den ska hålla e faktiskt jättepraktiskt med en bil när den fungerar :)
Igår var jag till skolan o gjorde ett grupparbete gick galant o vi var klara vid lunch nice värre för lagar e faan inte lätt kan jag säga, hade några utbrott på dem hemma när jag satt o försökte klara av dem men nu är det bara att vänta o se ifall det är godkänt:)
Nu ska jag ta en paus ifrån vad sjukvård heter o latja lite sen ska jag fina till uppsatsen lite eftersom man bara fick ha 2-4 sidor o jag har strax under 6 haha så det är lite som måste bort men jag vet inte vad eftersom jag tycker allt det jag har skrivit är viktigt :) svårt det där men det ordnar sig.
O som jag alltid säger så ska jag försöka att bli bättre på att skriva här men det e svårt att hinna med allt just nu i början men om ett tag så blir det bättre när jag kommit in i det hela :)
puss & kraam
söndag 18 januari 2009
Söndag
nu är jag här igen en kortis. Ska jue börja skolan imorgon så man har väl inte tid med någonting annat utanför det:) fast det ska bli skoj oxå. Lite nervös men det är bara 5 år av mitt liv som jag ska plugga nu :) Hoppas verkligen jag klarar mig igenom, det var inte så längesen man var i skolan. Det ska blir kul att gå med kickan :) synd bara att inte en annan kom in bara.
Denna helg har varit tråkig, har inte gjort någonting av intresse men det är som vanligt. Jag kan jue inte förvänta mig att folk ska höra av mig sig till mig när inte jag gör det själv. Tur man har Mia iallafall vi förstår varandra till fullo:) Båda glömde bort varandra i fredag haha lite roligt faktiskt. Får väl försöka bli bättre på att hålla kontakten med som fortfarande vill det. Inte får jag väl nya i skolan förhoppningsvis.
Ev nästa vecka ska jag börja banta, bara sånt man får dricka :) Måste jue gå ner o sen ska brosan o jag ut o gå varje dag. Det går mycket lättare o man är två. För han ska oxå börja med någe sånt men det kostar 480 per vecka och det har jag verkligen inte råd med som student. Speciellt inte om darling ska med på det oxå:)
jag behöver inte gå ner så mycket kanske 30kg då hade jag varit nöjd men det klarar jag väl aldrig med mig choklad missbruk:( Men man får försöka iallafall.
Ne nu ska jag göra lite roligare saker som att spela WOW för sen ska jag städa ännu roligare.
hare bra alla som läser om det är några!
o btw så ska jag o Mia o Camilla festa till det i norrland bara att hojta till om någon vill vara med:)
Denna helg har varit tråkig, har inte gjort någonting av intresse men det är som vanligt. Jag kan jue inte förvänta mig att folk ska höra av mig sig till mig när inte jag gör det själv. Tur man har Mia iallafall vi förstår varandra till fullo:) Båda glömde bort varandra i fredag haha lite roligt faktiskt. Får väl försöka bli bättre på att hålla kontakten med som fortfarande vill det. Inte får jag väl nya i skolan förhoppningsvis.
Ev nästa vecka ska jag börja banta, bara sånt man får dricka :) Måste jue gå ner o sen ska brosan o jag ut o gå varje dag. Det går mycket lättare o man är två. För han ska oxå börja med någe sånt men det kostar 480 per vecka och det har jag verkligen inte råd med som student. Speciellt inte om darling ska med på det oxå:)
jag behöver inte gå ner så mycket kanske 30kg då hade jag varit nöjd men det klarar jag väl aldrig med mig choklad missbruk:( Men man får försöka iallafall.
Ne nu ska jag göra lite roligare saker som att spela WOW för sen ska jag städa ännu roligare.
hare bra alla som läser om det är några!
o btw så ska jag o Mia o Camilla festa till det i norrland bara att hojta till om någon vill vara med:)
lördag 3 januari 2009
Lördag
Nu har det blivit dåligt med uppföljning av mitt liv igen:( men lite kommer nu iallafall
Julen har varit o den var mysig, med släkten hos kusinen. Mysigt värre med tomte o de små barnen. Det gör mycket att se dem :)
Sedan har jag jobbat hela julen, har gått bra men ångrar att jag tog åt mig den. Eftersom jag nästan aldrig får jobba där länger, känns värdelöst men det gick som sagt bra jag o S klarade galant med lite backup på fredagen o lördagen. Var i både frukosten o städ så det var lite stressigt med att hinna klart allt utan att dra över på tiden. Vart 9h på lördagen utan rast det är tufft kan jag säga men jag hann o överlevde:)
Sedan har jag jobbar på lasarettet oxå det har gått bra det med inte så mycket att göra plus att jag fått gått med mia denna vecka:) hur nice som helst.
På nyår så var ea ja mia o johan hemma hos oss o åt mat o spelade lite spel. sen drog vi till keno lr mia drog hem för hon skulle upp o jobba:( men det var kul framtills vi gick hem:)
På nåyårsafton så fick vi samtal från polisen som hade lite frågor att ställa så morgonen började med att vi fick besök av dem o satt i förhör. Most läskigt även om det inte var vi som hade gjort någe fel så var det lite läskigt:)
Idag jobbar ja på grand, har en kort break nu, sedan blir det en lugn kväll för man ska hit imorgon igen:) o förhoppningsvis får man sova inatt, för de dära grannarna kan verkligen spela musik. Blev väckt halv 1 av basshunter på högsta volym inte kul kan jag säga. O idag när jag gick till jobbet runt kvart över 7 höll de fortfarande igång fattar inte hur man orkar, skulle vara kul om man gjorde det haha.
Ne nu ska jag fortsätta med mina rum, lr mina o Johannas :)
God Jul o Gott nytt år på er, lite försenat:)
Julen har varit o den var mysig, med släkten hos kusinen. Mysigt värre med tomte o de små barnen. Det gör mycket att se dem :)
Sedan har jag jobbat hela julen, har gått bra men ångrar att jag tog åt mig den. Eftersom jag nästan aldrig får jobba där länger, känns värdelöst men det gick som sagt bra jag o S klarade galant med lite backup på fredagen o lördagen. Var i både frukosten o städ så det var lite stressigt med att hinna klart allt utan att dra över på tiden. Vart 9h på lördagen utan rast det är tufft kan jag säga men jag hann o överlevde:)
Sedan har jag jobbar på lasarettet oxå det har gått bra det med inte så mycket att göra plus att jag fått gått med mia denna vecka:) hur nice som helst.
På nyår så var ea ja mia o johan hemma hos oss o åt mat o spelade lite spel. sen drog vi till keno lr mia drog hem för hon skulle upp o jobba:( men det var kul framtills vi gick hem:)
På nåyårsafton så fick vi samtal från polisen som hade lite frågor att ställa så morgonen började med att vi fick besök av dem o satt i förhör. Most läskigt även om det inte var vi som hade gjort någe fel så var det lite läskigt:)
Idag jobbar ja på grand, har en kort break nu, sedan blir det en lugn kväll för man ska hit imorgon igen:) o förhoppningsvis får man sova inatt, för de dära grannarna kan verkligen spela musik. Blev väckt halv 1 av basshunter på högsta volym inte kul kan jag säga. O idag när jag gick till jobbet runt kvart över 7 höll de fortfarande igång fattar inte hur man orkar, skulle vara kul om man gjorde det haha.
Ne nu ska jag fortsätta med mina rum, lr mina o Johannas :)
God Jul o Gott nytt år på er, lite försenat:)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)