torsdag 28 augusti 2014

Måndag hela veckan

Nu har det blivit uppehåll igen, semester och annat har kommit i vägen. Men ska göra mitt bästa att hålla i skrivandet, ska vara en hjälp när motivationen tryter.

Jag har haft semester nu, första veckan besökte vi Rom. Vilken ubderbar stad, mycket intressant att se.  Var ute och gick hela dagarna och tittade på vackra byggnader och konstverk. Maten var verkligen god, och glassen! Vi hann inte att se allt men vi ska såklart åka tillbaka igen och titta på allt. Bilder kommer, de ligger just nu i Andreas mobil!

Sedan har vi varit på bröllop, Mattias och Malin gifte sig. Jättevackert bröllopspr och trevlig fest. Träffade massa trevliga och roliga personer där.

Sedna har jag, Camilla och Eva varit ned till Ullared. Vi gjorde ett stopp i Söderköoing och Smultronstället. Jättegoda glassar, första gången jag har köat i regn för att äta glass! Sedan åkte vi till Göteborg, stannade en natt på Scandic och var ut och åt. Sedan åkte vi vidare till Ullared för massa shopping innan vi begav oss hemåt igen. Långa dagar och massa tid i bilen men var en trevlig resa.

Det som är mindre trevligt är mitt mående just nu, men jag får ta små steg så kommer jag att hitta tillbaka till mig själv igen.

Träningen är ungefär 3-4 gånger i veckan, både pass och gym. Sedan ska jag få in promenader 7 dagar i veckan, de kommer att ta tid innan allt är infört men jag ska köra kravlöst just för mitt mående. Sedan håller jag kosten på 1500 kcal, lite mindre ibland och mer. Det varierar men har hållt mig borta från godis. Min syster fyllde år och dåvart det lite gott att äta. Men jäklar vad det triggar igång sockersuget direkt! Men det är bara att kämpa på.

Vikt och mått har jag inte följt alls, men ska ta tag i det nästa vecka igen. Sedan ska jag ev börja simma 1 gång i veckan med Andeas och Danne, ska bli kul och det är bra träning för mitt knä!

Nu ska jsg och Andreas på väg till ett möte, ska bli spännande att se vad de kan säga!

måndag 14 juli 2014

Första dagen

Denna helg har jag spenderat i Stockholm, hos min kära syster och sambo. Åkte ned på fredagen och hem söndag eftermiddag. Det har varit hur skönt som helst och ett väldigt bra avslut på sjukskrivningen. Har shoppat massor, ätit god mat och bara njutit av livet! Tycker verkligen om Stockholm och det är en stad som jag skulle kunna flytta till, dock är det helt sjuka huspriser så om jag blir miljonär ska jag köpa boende där :)
Det enda negativa är att jag är lite små sjuk, kan hålla igång med täppt i näsan så jag knappt får luft när jag rör på mig.. Jag hoppas det ger med sig annars kommer jag få problem med näsblod då jag behöver använda nässpray. Sedan har jag fått munsår, JAG HATAR MUNSÅR, de är äckliga svider kliar och bara är i vägen. Denna gång är de stora samt att de har blivit på hakan (sist jag hade såhär stora av 2006), jag hoppas att de kan ta fram något botemedel för jag är sjukt trött på detta!

Idag var första dagen tillbaka och det har gått väldigt bra, har tagit de lugnt och inte haft ansvar över några barn. Har bara mest varit och spatserat runt, och det har känts bra! Jag tar bara en dag i tagit och hoppas att det blir bra! Sen är det bara 2 veckor kvar till semestern och resan till Rom! Längtar som bara den, kommer bli hur bra som helst att få komma iväg till massa roligheter och värmen!

Min kära sambo tog mckort förra veckan, så glad för hans skull, men nu har jag blivit gräsänkling. Han är ute och kör jämt och ständigt så jag knappt ser honom, hoppas detta är en liten fas och att han kommer stanna hemma mer senare :)


torsdag 3 juli 2014

Viktresan fortsätter..

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag men har varit mycket vid sidan om.
Har skött träningen, blivit 3-4 gånger i veckan (skönt). Me  mår inte bra i övrigt just nu, är hemma från jobbet.
Jag är en person son lätt tröstäter, det har blivit en del sånt så vikten är typ oförändrad. Men jag tänker inte gruva mig för det just nu,  nu focuserar jag på att må bra.

Nu är det snart bara 3 veckor kvar till semestern och Rom resan, ska bli skönt och komma iväg till värmen då den verkar utebli här i Sverige!

Nu ska jag försöka att få till minst en promenad per dag och sedan sedvanliga träningen samt kkosten. Det som är drygast är att jag har ätit kolhyderater och nu vill jag bara ha mer hela tiden. Men det är bara att ta en dag i taget och inte stressa upp mig för att det är en dålig dag, ska tänka bort alla måsten men ska vara kontrollerat :)

Denna veckans träning har varit
30 min CX, 55 min Zumba (cykling till och från träningen) samt idag bodycombat 55 min (var trött och fick håll i mitten så var inte 100% ig men nästan). Imorgon blir det nog Bodypump alt Core sedan ett pass på söndag.

tisdag 24 juni 2014

Dålig dag

Idag är en dålig dag, är inte motiverad till någonting. Har planer på att gå på Bodypump ikväll men just nu så känns det som om jag ska hoppa över det! Men det är väl såhär de kommer vara ett tag framöver så det är väl bara att bita i det sura äpplet!


måndag 23 juni 2014

Midsommar

Då har midsommar passerat i ett rasade tempo.
Midsommar afton spenderades ute i M-berg med Andreas släkt. God lunch och trevligt sällskap, sedan sov jag bort hela eftermiddagen. Vi grillade till kvällen sedan var det bara att åka iväg till jobbet.
Lördagen åkte jag och hämtade Andreas på morgonen sedan sov jag, tränade och åt sedan blev det jobb. Söndagen sov jag bort totalt för jag var helt slut, hade planer på att träna men jag prioterade sömnen då natten innan var jag väldigt trött.

Träningsmässigt denna vecka blev gym på tisdagen, bodycombat -torsdag och sedan bodypump -lördagen. Cyklade till jobbet mån,tis samt sön de andra dagarna blev  bara knas. Jag är inte helt nöjd med träningen men blir lättare nu de närmaste veckorna då jag kliver över på dagtid igen.

Idag planerar jag att köra ett pass Zumba och sedan Bodypump, men är sjukt seg i kroppen (känns som världens bakfylla när man kliver av nattarbete).

Maten under helgen är under all kritik (tur jag väger in mig i mitten av veckan). Men nu är det bara att ta nya tag igen. Det värsta är att min onda mage är tillbaka, behöver ta massa extra tabletter (som inte har hjälpt denna gång), så jag hoppas verkligen det försvinner nu när kosten blir extra igen.

If you can dream it, you can do it!

torsdag 19 juni 2014

Torsdag

Idag är träningsmotivationen låg, har planer på att Bodycombat idag men är helt ur fas! Dock ska jag "tvinga" mig då jag tycker att de passet är roligt och jag tar alltid i extra mycket.

Nu har jag varit vaken sedan 7 och är sjukt sugen på bröd till frukost,  jag brukade oftast baka scones på morgonen när jag är ledig men det är sjukt mycket kalorier i det.
Jag har kommit på att jag söker "bättre" alternativ på godis/bröd osv istället för att bryta det dåliga mönstret. Igår var jag sugen på glass och har hört att de finns glass gjord på stevia och ville veta hur mycket kcal det är i, istället för att tänka bort glass helt och hållt. Jag är väldigt säker på att jag är tillbaka i gamla spår om jag i te tar bort beteendet.

Jag hoppas att suget kommer försvinna snart, jag kommer bli tokig om jag ska gå och vara sugen på snabba kolhyderater under flera månader tills jag har kommit in i mitt nya tänk. Jag vet att jag måste lära mig att stå emot allt onyttigt, resten av livet, me  jag kommer att äta onyttigt emellanåt då jag tycker att man förtjänare gott om jag har presterat mitt bästa. Det svåra blir att begränsa intaget och inte falla tillbaka. Första testet var studentskivan och jag åt onyttigt och imorgon blir nästa test då det är midsommar. Det sjukaste är att jag planerade att baka en tårta! Jag ska ju sluta med sånt ändå hade jag planerat i detalj, tur jag har en bra sambo som fick bort tårtplanen :)

Nu ska jag hämta tvätten och sedan vänta på att Andreas ska vakna så vi kan åka och handla, undra om det är flera som tänker på det idag ;)

onsdag 18 juni 2014

Vecka 1

Då har en vecka passerat och jag har försökt att hålla mig under 1500 kcal/dag, även när jag har tränat. Har haft en dag som jag passerade 2090kcal/dag strecket men då hade jag tur som var tränat innan.

Har ätit en liten tårtbit (Julias student) och sedan handfull chips och nötter. Det var riktigt svårt att sluta när jag väl hade tagit några stycken, gäller och ha disciplin!
Andreas och jag på förra midsommar

På fredag är det midsommar och då vet jag att jag kommer fuska frågan är bara hur mycket. Ska försöka att hinna träna på morgonen (om jag hinner måste försöka sova ut för jag ska gå ut natt där), men viktigaste är att jag har hållit kosten i övriga veckan för att kunna fortsätta gå ned.

Resultatet var som jag skrev igår 2 kg (nöjd), dock är det mycket vätska och skit som försvinner första tiden. Detta är bara början och har 20,4 kg kvar till målvikt men jag ska ha kul och må bra under tiden jag håller på, för detta ska vara en livsstilsförändring och ge hållbart resultat!

Lite bilder "före-bilder", lite gamla men påvisar ändå början på min förändring!

Pappa, jag, Charlie och Eva -08. 

Jag sommaren -13 (bästa priset för en chokladmissbrukar)