Det var ett tag sen igen jag skrev men bättre sent än aldrig!
Mitt mående är upp och ner, men mår bättre och bättre. Jag kan känna glädje över saker som jag tidigare inte gjort och tycker om att göra saker på dagarna. Men har fortfarande svårt med initiativ samt denna trötthet!
Förra helgen åkte vi ner ett tjejgäng till Ullared, hur trevligt som helst med god mat och trevligt sällskap. Men på måndagen var jag så trött att jag inte kom upp ur soffan på hela dagen! Var mosig i huvudet på tisdagen med. Men nu har det ordnat till sig.
Har i veckan varit och hälsat på Linda och hennes nyfödda dotter, så himlans söt tjej, längtar verkligen till jag får en egen :)
Sedan igår var jag och Andreas till Leksand och tittade på hockey, äntligen vann HV på bortaplan! Det är verkligen roligare att se matchen live än hemma i soffan!
Vi planerar att åka till Gävle och titta på matchen framöver sedan till Jönköping!
Nu på morgonen så var jag och Emelie ute på promenad med hennes fina son, matade ankor och hade en trevlig pratstund! Tänk vad lite det behövs för att känna sig på toppen igen :)
Min viktresa har bara börjat, jag har som mål att till sommaren vara i bra balans i kroppen!
Nu kör jag pulverdiet, blev fusk igår och förra helgen, men det kommer vara korta perioder som jag kommer varva med mat och träning. Men är nöjd än så länge, har gått ned bra i vikt än så länge!
Jag är bara 1 kg från mitt första delmål, taggad till tusen!
Det svåraste blir nu under helgen, är lätt att det kan slinka ned nån mat men ska göra mitt yttersta för att de inte ska bli så.
Det är en lång resa jag har framför mig och det kommer att ta tid, vikten går inte att bara lösa på en dag utan det är hela min livsstil som måste ändras!
fredag 10 oktober 2014
måndag 22 september 2014
måndag
Då är det dags att ta tag i livet igen!
Ska prova pulverdiet i typ 10 dagar, får se om jag blir trött och snurrig så får jag äta någonting till. Behöver kickstarten just nu!
Så idag har jag gymmat och tagit en promend, kommer inte att kunna göra det senare då de är väl lika bra att ta ut sig medans helgens onyttigheter finns kvar i kroppen!
Var iväg och besiktade bilen idag,3 st 2or blev det. Nu funderar vi på att köpa en ny bil istället. Är inte riktigt värt att lägga ut hur mycket som helst påden bilen.
I helgen har jag varit och ridit en ny häst, ska börja rida lite grann nu ett tag!
Sedan var jag iväg på fest med fina personer, blev en nykter kväll för min del men hade jättetrevligt.
Ska prova pulverdiet i typ 10 dagar, får se om jag blir trött och snurrig så får jag äta någonting till. Behöver kickstarten just nu!
Så idag har jag gymmat och tagit en promend, kommer inte att kunna göra det senare då de är väl lika bra att ta ut sig medans helgens onyttigheter finns kvar i kroppen!
Var iväg och besiktade bilen idag,3 st 2or blev det. Nu funderar vi på att köpa en ny bil istället. Är inte riktigt värt att lägga ut hur mycket som helst påden bilen.
I helgen har jag varit och ridit en ny häst, ska börja rida lite grann nu ett tag!
Sedan var jag iväg på fest med fina personer, blev en nykter kväll för min del men hade jättetrevligt.
onsdag 17 september 2014
Besvikelse
Nej det gick inte alls som jag hade förväntat mig! Vi kommer inte ändra vår framtid just nu. Men jäklar vad nervös väntan under budgivningen!
Vi har alltså varit på husvisning i ett hus som vi blev helt kära i, men tyvärr så gick det snabbt över vår budget! Men höll i till topp 3 iallafall! Nu hoppas vi att de kommer ut andra hus snabbt som vi kan åka och titta på och ev vara med i budgivningen!
Vi har alltså varit på husvisning i ett hus som vi blev helt kära i, men tyvärr så gick det snabbt över vår budget! Men höll i till topp 3 iallafall! Nu hoppas vi att de kommer ut andra hus snabbt som vi kan åka och titta på och ev vara med i budgivningen!
tisdag 16 september 2014
Förväntansfull, nervös, spännande, skräck och förtjusning. Det kan nog sammanfatta morgondagen! Jag kommer skriva mer efter imorgon, om allt går som planerat! Håller alla tummar och tår!
Jag har hästabstinens nu och skulle vilja börja rida. Har skrivot till några men har inte känt som om att det är rätt. Fidde var verkligen en toppenhäst även om hon var svår emellanåt, saknar att rida henne! Sedan Gizmo, finns ingen snällare och underbare häst jag hoppas han har det bra nu när han är utlånad på foder!
Jag behöver ju ha en häst som hålls igång regelvundet och som jag kan åka och rida typ 1 gång i veckan, då jag inte ska ta på mig för mycket med tanke på mitt mående sedan har jag inte riktigt den tid som jag hade förut!
Nu inväntar jag Andreas så ska vi lägga upp en plan inför imorgon, jag bakade en kladdkaka kvällen till ära och vem vet jag kanske kan baka en tårta om morgondagen går bra :)
Jag har hästabstinens nu och skulle vilja börja rida. Har skrivot till några men har inte känt som om att det är rätt. Fidde var verkligen en toppenhäst även om hon var svår emellanåt, saknar att rida henne! Sedan Gizmo, finns ingen snällare och underbare häst jag hoppas han har det bra nu när han är utlånad på foder!
Jag behöver ju ha en häst som hålls igång regelvundet och som jag kan åka och rida typ 1 gång i veckan, då jag inte ska ta på mig för mycket med tanke på mitt mående sedan har jag inte riktigt den tid som jag hade förut!
Nu inväntar jag Andreas så ska vi lägga upp en plan inför imorgon, jag bakade en kladdkaka kvällen till ära och vem vet jag kanske kan baka en tårta om morgondagen går bra :)
fredag 12 september 2014
klump i magen och sömnrubbningar!
Hm då har jag börjat få problem med sömnen, två nätter i rad då jag vaknat runt 2:30 typ. Men jag hoppas att det bara är tillfälligt då det är stora beslut som ska tas nästa vecka!
Idag ska jag ta mig ut till föräldrarna för att göra ett besök med dem inför framtiden! Just nu känns det bara som om att jag vill dra täcket över huvudet och sov!
Jobbet skulle ha en after work idag men pallrar inte med det, skulle säkert vara jättetrevligt men inte med dålig vecka med måendet och sömn som börjar krångla!
Ska ta mig ut på promenad i eftermiddag om jag är piggare sen kommer Eva hem och kanske åker och träffar henne ikväll men vi får se hur måendet är.
Träning på gymmet hoppar jag helt ett tag, måste komma ur denna svacka och då ska jag inte ha massa måsten! Ett steg i tagit men jag är ju ute och går/joggar dagligen iallfall!
Idag ska jag ta mig ut till föräldrarna för att göra ett besök med dem inför framtiden! Just nu känns det bara som om att jag vill dra täcket över huvudet och sov!
Jobbet skulle ha en after work idag men pallrar inte med det, skulle säkert vara jättetrevligt men inte med dålig vecka med måendet och sömn som börjar krångla!
Ska ta mig ut på promenad i eftermiddag om jag är piggare sen kommer Eva hem och kanske åker och träffar henne ikväll men vi får se hur måendet är.
Träning på gymmet hoppar jag helt ett tag, måste komma ur denna svacka och då ska jag inte ha massa måsten! Ett steg i tagit men jag är ju ute och går/joggar dagligen iallfall!
onsdag 10 september 2014
mycket funderingar
Tänk om jag kunde pausa mitt huvud ett tag, bara släppa alla dessa tankar och funderingar! Men verkar vara omöjligt just nu, snurrar bara in mig mer och kan inte släppa förens jag blir klar (men det kan jag inte bli). Allt skapar bara en stor klump i magen och nedstämdheten kommer som ett brev på posten! Om det inte hade varit för att jag väntar på posten, samtal och möte snart så skulle jag har gått ut och sprungit!
Varför ska jag krångla till allting? Kaoset i lägenheten är väl en spegelbild på hur mitt huvud har det. Tänk att bara diska, städa eller även ibland komma upp ur sängen kan vara så förbannat svårt? Nej nu vill jag bli frisk igen, mem frågan är vad är friskt? Jag har utsatt kroppen för massa hela livet så jag ska i te förvänta mig att den ska fungera normalt på ett bra tag!
Jag vägde mig dag och gått ned 0,5 kg så är nöjd! Har ätit både pizza och godsaker så jag är nöjd!
Har börjat varit ute och sprungit (varken långt eller snabbt) men är en början! Har även kört mycket backträning, massa långa backar så härligt! Det måste görsa susen för konditionen! Målet är att kunna springa normalt i backarna men jag har inte bråttom! Måste ta mig ner till gymmet med, slarvat mycket där men mår inte huvudet bra ska jag inte pressa med massa träning som då blir massa måsten!
Jag har tittat på VM i hästhoppning och är nu sjult sugen på att börja rida, så jag letar efter medryttarhäst. Får se om det dyker upp någon. Eller att kanske C hittar en och vill ha lite hjälp :) Har funderat på Svärdsjö igen men är svårt med skiftjobb att ha en bestämd dag och tid sen får vi se efter imorgon med.
Imorgon börjar resan på ett nytt liv, om allt går som det ska och vi får som vi vill! Mem första steget och håller tummarna men ska ha låga förväntningar! Ocv ja jag vet att man inte ska skriva kryptiskt men efter helgen så borde vi veta :)
Varför ska jag krångla till allting? Kaoset i lägenheten är väl en spegelbild på hur mitt huvud har det. Tänk att bara diska, städa eller även ibland komma upp ur sängen kan vara så förbannat svårt? Nej nu vill jag bli frisk igen, mem frågan är vad är friskt? Jag har utsatt kroppen för massa hela livet så jag ska i te förvänta mig att den ska fungera normalt på ett bra tag!
Jag vägde mig dag och gått ned 0,5 kg så är nöjd! Har ätit både pizza och godsaker så jag är nöjd!
Har börjat varit ute och sprungit (varken långt eller snabbt) men är en början! Har även kört mycket backträning, massa långa backar så härligt! Det måste görsa susen för konditionen! Målet är att kunna springa normalt i backarna men jag har inte bråttom! Måste ta mig ner till gymmet med, slarvat mycket där men mår inte huvudet bra ska jag inte pressa med massa träning som då blir massa måsten!
Jag har tittat på VM i hästhoppning och är nu sjult sugen på att börja rida, så jag letar efter medryttarhäst. Får se om det dyker upp någon. Eller att kanske C hittar en och vill ha lite hjälp :) Har funderat på Svärdsjö igen men är svårt med skiftjobb att ha en bestämd dag och tid sen får vi se efter imorgon med.
Imorgon börjar resan på ett nytt liv, om allt går som det ska och vi får som vi vill! Mem första steget och håller tummarna men ska ha låga förväntningar! Ocv ja jag vet att man inte ska skriva kryptiskt men efter helgen så borde vi veta :)
torsdag 28 augusti 2014
Måndag hela veckan
Nu har det blivit uppehåll igen, semester och annat har kommit i vägen. Men ska göra mitt bästa att hålla i skrivandet, ska vara en hjälp när motivationen tryter.
Jag har haft semester nu, första veckan besökte vi Rom. Vilken ubderbar stad, mycket intressant att se. Var ute och gick hela dagarna och tittade på vackra byggnader och konstverk. Maten var verkligen god, och glassen! Vi hann inte att se allt men vi ska såklart åka tillbaka igen och titta på allt. Bilder kommer, de ligger just nu i Andreas mobil!
Sedan har vi varit på bröllop, Mattias och Malin gifte sig. Jättevackert bröllopspr och trevlig fest. Träffade massa trevliga och roliga personer där.
Sedna har jag, Camilla och Eva varit ned till Ullared. Vi gjorde ett stopp i Söderköoing och Smultronstället. Jättegoda glassar, första gången jag har köat i regn för att äta glass! Sedan åkte vi till Göteborg, stannade en natt på Scandic och var ut och åt. Sedan åkte vi vidare till Ullared för massa shopping innan vi begav oss hemåt igen. Långa dagar och massa tid i bilen men var en trevlig resa.
Det som är mindre trevligt är mitt mående just nu, men jag får ta små steg så kommer jag att hitta tillbaka till mig själv igen.
Träningen är ungefär 3-4 gånger i veckan, både pass och gym. Sedan ska jag få in promenader 7 dagar i veckan, de kommer att ta tid innan allt är infört men jag ska köra kravlöst just för mitt mående. Sedan håller jag kosten på 1500 kcal, lite mindre ibland och mer. Det varierar men har hållt mig borta från godis. Min syster fyllde år och dåvart det lite gott att äta. Men jäklar vad det triggar igång sockersuget direkt! Men det är bara att kämpa på.
Vikt och mått har jag inte följt alls, men ska ta tag i det nästa vecka igen. Sedan ska jag ev börja simma 1 gång i veckan med Andeas och Danne, ska bli kul och det är bra träning för mitt knä!
Nu ska jsg och Andreas på väg till ett möte, ska bli spännande att se vad de kan säga!
Jag har haft semester nu, första veckan besökte vi Rom. Vilken ubderbar stad, mycket intressant att se. Var ute och gick hela dagarna och tittade på vackra byggnader och konstverk. Maten var verkligen god, och glassen! Vi hann inte att se allt men vi ska såklart åka tillbaka igen och titta på allt. Bilder kommer, de ligger just nu i Andreas mobil!
Sedan har vi varit på bröllop, Mattias och Malin gifte sig. Jättevackert bröllopspr och trevlig fest. Träffade massa trevliga och roliga personer där.
Sedna har jag, Camilla och Eva varit ned till Ullared. Vi gjorde ett stopp i Söderköoing och Smultronstället. Jättegoda glassar, första gången jag har köat i regn för att äta glass! Sedan åkte vi till Göteborg, stannade en natt på Scandic och var ut och åt. Sedan åkte vi vidare till Ullared för massa shopping innan vi begav oss hemåt igen. Långa dagar och massa tid i bilen men var en trevlig resa.
Det som är mindre trevligt är mitt mående just nu, men jag får ta små steg så kommer jag att hitta tillbaka till mig själv igen.
Träningen är ungefär 3-4 gånger i veckan, både pass och gym. Sedan ska jag få in promenader 7 dagar i veckan, de kommer att ta tid innan allt är infört men jag ska köra kravlöst just för mitt mående. Sedan håller jag kosten på 1500 kcal, lite mindre ibland och mer. Det varierar men har hållt mig borta från godis. Min syster fyllde år och dåvart det lite gott att äta. Men jäklar vad det triggar igång sockersuget direkt! Men det är bara att kämpa på.
Vikt och mått har jag inte följt alls, men ska ta tag i det nästa vecka igen. Sedan ska jag ev börja simma 1 gång i veckan med Andeas och Danne, ska bli kul och det är bra träning för mitt knä!
Nu ska jsg och Andreas på väg till ett möte, ska bli spännande att se vad de kan säga!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)