Dag 5
Det har gått superbra idag, är lite trött och hängig men det får man väl vara.
Var upp till skolan idag dock var jag olydig och tog bilen istället för att gå, då jag inte visste hur min rumpa skulle må.
Var och red idag iallafall, gick galant och kände knappt av att jag hade ont men nu efteråt så känns de lite ska jag säga.
Nu är jag hungrig som en dvärg så jag ska försöka sova så jag inte går o tar nått ifrån kylen
Natti natti
måndag 25 januari 2010
söndag 24 januari 2010
100124
Dag 4
Denna dag ska tydligen vara den svåraste av dem alla, än så länge är det inget speciellt som händer. Det enda är att jag verkligen borde byta smak för två av dem smakar inte gott :) Men än är inte dagen slut, så vem vet kanske det blir värre senare.
Igår var lite jobbig, vara hemma själv och vara super sugen på chips o dipp fast jag inte får äta det men jag överlevde. Tror att så länge det inte finns hemma så kommer jag inte äta nått onyttigt heller.
Tänkte jue vara duktig o se föreläsning idag men kom på att jag inte kan skriva ut åhörarkopiorna då bläcket i skrivaren är slut så jag får nog se det imorgon istället. Men kom att jag troligtvis inte kan rida då jag har ett stort blåmärke över hela höger skinka och det är inte kul att sitta på den alltför länge. Men jag hoppas det är bättre imorgon så jag kan åka dit om inte så kanske åka o med o titta, inte precis som jag har någonting annat för mig på kvällen :)
Nu ska jag ta min lunch och sedan kanske se film, får hoppas Knowing är bra :)
Denna dag ska tydligen vara den svåraste av dem alla, än så länge är det inget speciellt som händer. Det enda är att jag verkligen borde byta smak för två av dem smakar inte gott :) Men än är inte dagen slut, så vem vet kanske det blir värre senare.
Igår var lite jobbig, vara hemma själv och vara super sugen på chips o dipp fast jag inte får äta det men jag överlevde. Tror att så länge det inte finns hemma så kommer jag inte äta nått onyttigt heller.
Tänkte jue vara duktig o se föreläsning idag men kom på att jag inte kan skriva ut åhörarkopiorna då bläcket i skrivaren är slut så jag får nog se det imorgon istället. Men kom att jag troligtvis inte kan rida då jag har ett stort blåmärke över hela höger skinka och det är inte kul att sitta på den alltför länge. Men jag hoppas det är bättre imorgon så jag kan åka dit om inte så kanske åka o med o titta, inte precis som jag har någonting annat för mig på kvällen :)
Nu ska jag ta min lunch och sedan kanske se film, får hoppas Knowing är bra :)
lördag 23 januari 2010
100123
Dag 3
Idag har jag varit riktigt slö och bara legat i sängen o sovit typ, har så ont sedan igår :/ så lite synd är det om mig. Hade planerat en promenad men får bli imorgon, vill inte överanstränga muskeln så det blir värre. Ska jue hoppa på måndag o sen tävla på lördag o då måste jag vara fit for fight ifall jag ska vinna :) Fast det gör jag nog inte men vill iallfall vara felfri, mitt mål änsålänge.
Idag har gått bra har inte gjort så mycket, men vart lite försenad med maten så jag har en kvar som jag egentligen skulle ha ätit för typ 1h sen men tar den runt 20-21 ikväll eller nått, kanske ska lyxa lite är jue ändå lördag :)
Karln är borta igen, jag får då alltid vara ensam hemma, dock tar jag mig inte någonstans med min smärta men de kunnde ha varit här så jag hade fått varit med och leka. :) Kanske nästa helg.
Jag känner att jag egentligen borde plugga men blir inte så mycket av med det, ska se en föreläsning imorgon tänkte jag iallafall så jag är lite förbered, så kan jag spenadera mån eftermiddag med att läsa i böckerna.
Nu ska jag ta o se klart mitt avsnitt av Ghost Whisperer sen kanske se nån film om det går nån!
Idag har jag varit riktigt slö och bara legat i sängen o sovit typ, har så ont sedan igår :/ så lite synd är det om mig. Hade planerat en promenad men får bli imorgon, vill inte överanstränga muskeln så det blir värre. Ska jue hoppa på måndag o sen tävla på lördag o då måste jag vara fit for fight ifall jag ska vinna :) Fast det gör jag nog inte men vill iallfall vara felfri, mitt mål änsålänge.
Idag har gått bra har inte gjort så mycket, men vart lite försenad med maten så jag har en kvar som jag egentligen skulle ha ätit för typ 1h sen men tar den runt 20-21 ikväll eller nått, kanske ska lyxa lite är jue ändå lördag :)
Karln är borta igen, jag får då alltid vara ensam hemma, dock tar jag mig inte någonstans med min smärta men de kunnde ha varit här så jag hade fått varit med och leka. :) Kanske nästa helg.
Jag känner att jag egentligen borde plugga men blir inte så mycket av med det, ska se en föreläsning imorgon tänkte jag iallafall så jag är lite förbered, så kan jag spenadera mån eftermiddag med att läsa i böckerna.
Nu ska jag ta o se klart mitt avsnitt av Ghost Whisperer sen kanske se nån film om det går nån!
fredag 22 januari 2010
100122
Dag 2
Har gått bra, dock är inte dagen slut än men funderar på att krypa ner o fortsätta se några avsnitt Ghost Whisperes o kanske läsa lite ur Sagan om ringen. Känns så tråkigt att bara sitta hemma men med min skadade rygg/stjärt så är de inte så mycket mer jag kan göra
Red Fidde idag och hon kunde springa fort rätt in i skogen (ingen stig) och där inne gick de fort, slog troligtvis i ett träd med benet och tappade stigbygeln och flög av. Ett fall från 170cm är ett långt fall, och att sedan ramla rakt på en stubbe gjorde inte saken bättre. Så nu sitter jag med massa smärta (funderar på att ta mina morfin tabletter som jag fick sist när jag ramlade av) och stapplar omkring här hemma som att jag vore 80¨år gammal.
Det värsta är om jag blir rädda för att rida igen som jag vart sist men borde inte bli det, får helt enkelt bara börja om från början och skritta och trava lite lungt o bygga upp förtroendet igen. Men är inte kul att ramla av och göra illa sig men det ska vara första för allt :)
Ne om jag ska återgå till sängläge då detta gör väldigt ont att sitta just nu, kanske är bättre imorgon och kan ta mig en promenad som var tanken för dagen, men att pulsa i djup snö med ond rygg är väl lite träning det med :)
Ha de så kul allihopa som är ute o härjar
Har gått bra, dock är inte dagen slut än men funderar på att krypa ner o fortsätta se några avsnitt Ghost Whisperes o kanske läsa lite ur Sagan om ringen. Känns så tråkigt att bara sitta hemma men med min skadade rygg/stjärt så är de inte så mycket mer jag kan göra
Red Fidde idag och hon kunde springa fort rätt in i skogen (ingen stig) och där inne gick de fort, slog troligtvis i ett träd med benet och tappade stigbygeln och flög av. Ett fall från 170cm är ett långt fall, och att sedan ramla rakt på en stubbe gjorde inte saken bättre. Så nu sitter jag med massa smärta (funderar på att ta mina morfin tabletter som jag fick sist när jag ramlade av) och stapplar omkring här hemma som att jag vore 80¨år gammal.
Det värsta är om jag blir rädda för att rida igen som jag vart sist men borde inte bli det, får helt enkelt bara börja om från början och skritta och trava lite lungt o bygga upp förtroendet igen. Men är inte kul att ramla av och göra illa sig men det ska vara första för allt :)
Ne om jag ska återgå till sängläge då detta gör väldigt ont att sitta just nu, kanske är bättre imorgon och kan ta mig en promenad som var tanken för dagen, men att pulsa i djup snö med ond rygg är väl lite träning det med :)
Ha de så kul allihopa som är ute o härjar
torsdag 21 januari 2010
100121
Dag 1
Det har gått väldigt bra, känner mig bara lite yr i huvudet just nu men det går väl över tills imorgon hoppas jag.
Motionen som jag har gjort är att gå till och från skolan ca 1h, inte så mycket men är bättre än ingenting :)
Idag har jag varit i skolan halva dagen, varit väldigt givande kanske kan klara läkemdelseräkningen :)
Imorgon ska jag iväg och rida lite, ska bli skönt med det o få komma ut o röra på sig lite :)
Nu blir de hängande vid datorn sen sova
Det har gått väldigt bra, känner mig bara lite yr i huvudet just nu men det går väl över tills imorgon hoppas jag.
Motionen som jag har gjort är att gå till och från skolan ca 1h, inte så mycket men är bättre än ingenting :)
Idag har jag varit i skolan halva dagen, varit väldigt givande kanske kan klara läkemdelseräkningen :)
Imorgon ska jag iväg och rida lite, ska bli skönt med det o få komma ut o röra på sig lite :)
Nu blir de hängande vid datorn sen sova
onsdag 20 januari 2010
100120
Idag är det lillördag o vad ska jag hitta på? Jo vara hemma o tråka, usch hade hellre velat haft någe för mig men så är det väl när man har skola att tänka på imorgon.
Ihelgen hade jag jättetrevligt får hoppas att det blir någe mer sånt framöver oxå :) Både fredag o lördag, det är inte vanligt för att vara mig men kanske kommer bli mer sånt framöver om jag har tur!
Men nu kommer det att bli en vit månad, ska försöka att klara det men tror det kommer gå galant :)
Imorgon börjar mitt nya liv eller vad jag nu ska kalla det, men kommer bli lite annorlunda så ska jag försöka att göra mitt bästa och hålla tummarna jag klarar det!
Ihelgen hade jag jättetrevligt får hoppas att det blir någe mer sånt framöver oxå :) Både fredag o lördag, det är inte vanligt för att vara mig men kanske kommer bli mer sånt framöver om jag har tur!
Men nu kommer det att bli en vit månad, ska försöka att klara det men tror det kommer gå galant :)
Imorgon börjar mitt nya liv eller vad jag nu ska kalla det, men kommer bli lite annorlunda så ska jag försöka att göra mitt bästa och hålla tummarna jag klarar det!
torsdag 14 januari 2010
100114
Hade helt glömt bort en dag, förstår inte hur jag kan glömma en sån sak men bättre sent än aldrig...
100110- Fyra år sedan, tänk vad tiden går fort. Glömmer dig aldrig Jenny, hoppas du har det bra vad du än är...Vet att du ser efter oss alla här nere!
100110- Fyra år sedan, tänk vad tiden går fort. Glömmer dig aldrig Jenny, hoppas du har det bra vad du än är...Vet att du ser efter oss alla här nere!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)