fredag 22 januari 2010

100122

Dag 2
Har gått bra, dock är inte dagen slut än men funderar på att krypa ner o fortsätta se några avsnitt Ghost Whisperes o kanske läsa lite ur Sagan om ringen. Känns så tråkigt att bara sitta hemma men med min skadade rygg/stjärt så är de inte så mycket mer jag kan göra

Red Fidde idag och hon kunde springa fort rätt in i skogen (ingen stig) och där inne gick de fort, slog troligtvis i ett träd med benet och tappade stigbygeln och flög av. Ett fall från 170cm är ett långt fall, och att sedan ramla rakt på en stubbe gjorde inte saken bättre. Så nu sitter jag med massa smärta (funderar på att ta mina morfin tabletter som jag fick sist när jag ramlade av) och stapplar omkring här hemma som att jag vore 80¨år gammal.
Det värsta är om jag blir rädda för att rida igen som jag vart sist men borde inte bli det, får helt enkelt bara börja om från början och skritta och trava lite lungt o bygga upp förtroendet igen. Men är inte kul att ramla av och göra illa sig men det ska vara första för allt :)

Ne om jag ska återgå till sängläge då detta gör väldigt ont att sitta just nu, kanske är bättre imorgon och kan ta mig en promenad som var tanken för dagen, men att pulsa i djup snö med ond rygg är väl lite träning det med :)

Ha de så kul allihopa som är ute o härjar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar