fredag 22 januari 2010

100122

Dag 2
Har gått bra, dock är inte dagen slut än men funderar på att krypa ner o fortsätta se några avsnitt Ghost Whisperes o kanske läsa lite ur Sagan om ringen. Känns så tråkigt att bara sitta hemma men med min skadade rygg/stjärt så är de inte så mycket mer jag kan göra

Red Fidde idag och hon kunde springa fort rätt in i skogen (ingen stig) och där inne gick de fort, slog troligtvis i ett träd med benet och tappade stigbygeln och flög av. Ett fall från 170cm är ett långt fall, och att sedan ramla rakt på en stubbe gjorde inte saken bättre. Så nu sitter jag med massa smärta (funderar på att ta mina morfin tabletter som jag fick sist när jag ramlade av) och stapplar omkring här hemma som att jag vore 80¨år gammal.
Det värsta är om jag blir rädda för att rida igen som jag vart sist men borde inte bli det, får helt enkelt bara börja om från början och skritta och trava lite lungt o bygga upp förtroendet igen. Men är inte kul att ramla av och göra illa sig men det ska vara första för allt :)

Ne om jag ska återgå till sängläge då detta gör väldigt ont att sitta just nu, kanske är bättre imorgon och kan ta mig en promenad som var tanken för dagen, men att pulsa i djup snö med ond rygg är väl lite träning det med :)

Ha de så kul allihopa som är ute o härjar

torsdag 21 januari 2010

100121

Dag 1
Det har gått väldigt bra, känner mig bara lite yr i huvudet just nu men det går väl över tills imorgon hoppas jag.
Motionen som jag har gjort är att gå till och från skolan ca 1h, inte så mycket men är bättre än ingenting :)
Idag har jag varit i skolan halva dagen, varit väldigt givande kanske kan klara läkemdelseräkningen :)

Imorgon ska jag iväg och rida lite, ska bli skönt med det o få komma ut o röra på sig lite :)

Nu blir de hängande vid datorn sen sova

onsdag 20 januari 2010

100120

Idag är det lillördag o vad ska jag hitta på? Jo vara hemma o tråka, usch hade hellre velat haft någe för mig men så är det väl när man har skola att tänka på imorgon.

Ihelgen hade jag jättetrevligt får hoppas att det blir någe mer sånt framöver oxå :) Både fredag o lördag, det är inte vanligt för att vara mig men kanske kommer bli mer sånt framöver om jag har tur!
Men nu kommer det att bli en vit månad, ska försöka att klara det men tror det kommer gå galant :)

Imorgon börjar mitt nya liv eller vad jag nu ska kalla det, men kommer bli lite annorlunda så ska jag försöka att göra mitt bästa och hålla tummarna jag klarar det!

torsdag 14 januari 2010

100114

Hade helt glömt bort en dag, förstår inte hur jag kan glömma en sån sak men bättre sent än aldrig...

100110- Fyra år sedan, tänk vad tiden går fort. Glömmer dig aldrig Jenny, hoppas du har det bra vad du än är...Vet att du ser efter oss alla här nere!

140110

Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence, and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again...

So if you love me, let me go. And run away before I know.
My heart is just too dark to care. I can't destroy what isn't there.
Deliver me into my Fate - If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you...
My smile was taken long ago / If I can change I hope I never know

I still press your letters to my lips
And cherish them in parts of me that savor every kiss
I couldn't face a life without your light
But all of that was ripped apart... when you refused to fight

So save your breath, I will not hear. I think I made it very clear.
You couldn't hate enough to love. Is that supposed to be enough?
I only wish you weren't my friend. Then I could hurt you in the end.
I never claimed to be a Saint...
My own was banished long ago / It took the Death of Hope to let you go

So Break Yourself Against My Stones
And Spit Your Pity In My Soul
You Never Needed Any Help
You Sold Me Out To Save Yourself
And I Won't Listen To Your Shame
You Ran Away - You're All The Same
Angels Lie To Keep Control...
My Love Was Punished Long Ago
If You Still Care, Don't Ever Let Me Know
If you still care, don't ever let me know...

onsdag 13 januari 2010

130110


Idag har jag varit riktigt duktig med motion, känner mig lite nöjd inte helt men lite.
Började dagen med att gå till skolan med Emelie (ca 30min) däruppe var de mässa och lämnade in en ansökan om sommarjobb så jag hoppas att jag får ett, tror inte jag har råd att inte jobba isommar men annars finns säkert städ på lassarettet kvar ifall jag skulle vilja. Efter det gick jag till Louise (ca 30 min) för att sitta o snacka om tentan (borde verkligen sitta o skriva på den men har tappat fokus för tillfället men kanske kommer tillbaka snart). Sedan gick jag hem ( 30min), visst är det inte så mycket jämfört med andra men jag har gjort lite och det är alltid en början.

Imorgon ska jag upp till skolan för att skriva det sista på tentan innan inlämning, känner mig väldigt nöjd med den än så länge får hoppas att lärarna tycker detsamma. Den ska inte in förens på fredag så jag har mycket tid att lägga till och ta bort saker ifrån den så skönt :)

På fredag ska jag ut o rida lite, ska försöka att köra lite tuffträning med Fidde så hon får anstränga sig lite, mycket klättring och sånt, som jag får träning med. Jag hoppas att det inte är alltför kallt så jag klarar vara ute en stund. Lånade denna bild på Fidde av Julia (ägaren) o sen Ballerina :)

I helgen har jag stalljour och jag ska ut o gå med Camilla, kommer bli nice får hoppas det inte är kallt så det blir rena tortyren istället.

Jag har blivit helttok kär i Linkin park igen, kan inte lyssna på någontin annat just så nice :) Lite slipknot blir de emellanåt bara för variationen :)

tisdag 12 januari 2010

100112

Denna vecka ska jag sitta med en tråkig tenta, vill bara bli klar o bli godkänd för att få komma in på sjukdomsläran. Vet att den kursen är tuff men kommer bli så rolig att få se på en sjuk människa istället för bara den friska. Men kanske ändrar mig när jag väl börjar.

Var ute o red i söndags riktigt mysigt, skönt att få sitta i sina egna tankar i skogen där ingen kan störa. Fina ridvägar som man kan rusa iväg i galopp, eller det är kontrollerat, och bara njuta av farten.

Igår var jag till stallet, fick rida Warre de var riktigt rolig han är inte så farlig som jag trott :) Så han vill jag rida mer fick mycket bättre sits när jag satt på han, fast det kanske har någe med att om man hamnar snett så kan han få panik o dra.

Sitter o spelar Linkin park o Slipknot medan jag pluggar riktigt avkopplande att ha lite musik, är så tråkigt om det blir alldeles tyst eller då hör jag Andreas ifrån köket o då stör jag mig på han och tappar koncetrationen och då kan jag bli arg haha.

Julia sa att jag skulle kunna få ta med Fidde till stallet någongång så det ska bli intressant om hur hon fungerar inne i ett ridhus och med andra hästar, borde gå bra då Julia rest runt lite i Europa med henne.

Är människor fritt handlande individer, eller är vi snarare offer för våra omständigheter?
Skapar människan sitt eget liv, eller är det livet som skapara människan?