tisdag 12 januari 2010

100112

Denna vecka ska jag sitta med en tråkig tenta, vill bara bli klar o bli godkänd för att få komma in på sjukdomsläran. Vet att den kursen är tuff men kommer bli så rolig att få se på en sjuk människa istället för bara den friska. Men kanske ändrar mig när jag väl börjar.

Var ute o red i söndags riktigt mysigt, skönt att få sitta i sina egna tankar i skogen där ingen kan störa. Fina ridvägar som man kan rusa iväg i galopp, eller det är kontrollerat, och bara njuta av farten.

Igår var jag till stallet, fick rida Warre de var riktigt rolig han är inte så farlig som jag trott :) Så han vill jag rida mer fick mycket bättre sits när jag satt på han, fast det kanske har någe med att om man hamnar snett så kan han få panik o dra.

Sitter o spelar Linkin park o Slipknot medan jag pluggar riktigt avkopplande att ha lite musik, är så tråkigt om det blir alldeles tyst eller då hör jag Andreas ifrån köket o då stör jag mig på han och tappar koncetrationen och då kan jag bli arg haha.

Julia sa att jag skulle kunna få ta med Fidde till stallet någongång så det ska bli intressant om hur hon fungerar inne i ett ridhus och med andra hästar, borde gå bra då Julia rest runt lite i Europa med henne.

Är människor fritt handlande individer, eller är vi snarare offer för våra omständigheter?
Skapar människan sitt eget liv, eller är det livet som skapara människan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar