fredag 15 juli 2011

Idag har jag spenderat förmiddagen i Borlänge med Mia, gick på kupolen och tittade i lite affärer. Köpt med mig 2 tröjor hem, skitsnygga! Dock hade jag lovat Ea att jag inte skulle men hallå hur ofta är jag på Kupolen :)
Vi avslutade med att ta en fika och vänta på Ea som skulle komma o hämta mig, så han fick sig lite fika han med innan vi skjutsade hem Mia. Passade på att springa upp till henne en stund o satt o snackade. Uppskattas mycket!
Ja de regnade såklart hela dagen idag, inte så kul att cykla ner på stan utan regnkläder, såg ut som en dränkt katt haha!

När vi kom hem bytte jag om till ridkläder och begav mig till Fiddeluring. Tänkte jag skulle jobba henne mycket och få bort lite energi, då vi inte gör så mycket mer än skrittar och travar lite. Men Fidde hade lite andra planer, hon var hel tokig när jag ledde in henne från hagen, spänd som en fjäder och hoppade till för minsta rörelse. I stallet gick de bra att ta hand om henne men när jag skulle ut på banan o rida var hon tokig igen. Tänkte att jag skulle leda runt henne lite så hon fick lugna ner sig lite. Men de gick inte, i ett hörn av banan var hon helgalen, men skam den som ger sig. Jag tänkte jag inte ger mig förens hon kunde gå förbi hörnet utan att flyga i luften. Efter en stunds kämpade gick hon upp på bakbenen och höll på! Helt galen som sagt. Inte varit med att hon har betet sig såhär förut. Men jag valde att sitta upp på henne en stund och känna. Men hon gick inte framåt när jag drev med benen backade hon fort o kastade sig, flög i luten så fort någonting lät eller rörde sig, använde jag sporrarna vart hon värre. Gick inte att ta i tyglarna. Så jag "gav" upp och hämtade longeringslinan istället, men då sprang hon som en tok och höll på att springa över mig, fortsatte med att kasta sig och fjanta.
Satte uppe en stund till och hon var lite mer kontrollerat men fortfarande galen. Tillslut ringde jag Julia om att få lite tips och efter lite mer "hårdare" ridning fick jag henne fin de sista 10 min men de tog 45-50 min kämpande innan jag fick till 10 min bra ridning, inte illa haha.
Imorgon ska jag försöka att rida igenom henne och få till ridningen mycket bättre redan från början :)

Ne nu blir de att sova en stund innan väckarklockan ringer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar