onsdag 20 juli 2011


Igår var jag till Fidde och red på banan. Har blivit mycket ridning där men jag hittar inte så bra i skogarna där hon står nu och sen är jag inte där så ofta så då kan jag lika gärna passa på och rida lite mer dressyr. Plus att jag har ridit utan stigbyglar nu varje gång, tycker de blir bättre och bättre, jag vinglar inte alls eller lite såklart, det enda är att hon inte kan trava alltför fort då skumpar jag mycket haha. Men det tar sig och det som är viktigast.
Hon skötte sig jättebra igår, gjorde allt jag bad om, det enda var att hon inte var så pigg utan lite lat men de ordnade till sig det med!

Idag ska jag bara slappa tills att jag åker till jobbet, har inte bestämt om jag ska gå eller cykla, får upp plusen mer med cyklingen men rör på mig längre om jag går. Sen är det riktigt skönt att gå hem efter jobbet, och kunna varva ner medan jag går för att snabbt komma i säng eftersom jag ska upp tidigt imorgon.

Jag har tagit åt mig nattarbete också, känns lite läskigt vettesjutton hur jag ska orka hålla mig vaken men kanske är lättare när jag är på jobbet vem vet. Det dummaste är att det är fredag natt, o vi skulle vara husvakt men då får sambon sova där själv denna gång. Men eftersom jag är tog åt mig fredag natt så får jag vara ledig på torsdag så de blir långledig innan gillesfesten, NICE!
Då är jag ledig tor-mån det kommer bli asnice för vi har bestämt att åka under torsdag natt till ystad, för några var inte morgon människor och ville kliva upp och åka runt 4-5 på fredag morgon haha. De kommer nog bli en jobbig bilfärd, 5 st personer i en normalstor bil, fast finns de hjärterum finns de stjärtrum :) Ner kanske blir lättare, jag vet att jag kommer sova säkert hela vägen om jag inte måste köra dvs. Fast jag har sagt att jag inte vill köra under natten då jag har lätt att bli väldigt trött och känner att jag inte kan hålla mig vaken om alla andra ligger och sover. Men det visar sig vad jag vet så är de iallafall 4/5 som har körkort så det borde ordna sig på någe viss.


Tänkte bjuda på lite bilder på stället där Fidde står, är så sjukt mysigt!










Stallet plus lite av ridbanan











Stallet+huset










Maskot, en av hästarna Fidde får sällskap av
(Pontus stod inne i stallet fick ej bra bild)









Ridbanan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar