tisdag 18 januari 2011

Tisdag

Lite dålig uppdatering som vanligt.

I fredags så red jag Fidde o tänkte träna lite galoppfattningar då jag har problem med det. Men det började med att hon gick knappt att skritta på bara kastade med huvudet o lyssnade inte ett dugg på mig, var spänd och väldigt svår att arbeta i form. Gick inge bättre när jag travade då vart hon nästan värre, var ett tag när jag tänkte ge upp och longera henne istället. Men då tänkte jag att då vinner hon och blir värre nästa gång jag rider så efter ca 45 min fight gick hon superfint och galoppfattningarna var jättefina, måste dock arbeta vä galoppen då den var lite knackig igen. Red ca 1.5h o var superroligt när hon vart så fin, vart en fin belöning för allt slit. Kan meddela att de var -20 grader ute och jag svettades :) Mycket häst att rida!

Lördagen så hände det inte så mycket var hemma o njöt av att vara ledig haha.

Söndagen då red jag Fidde på morgonen, hon var lite pigg när jag hämtade henne i hagen o var superspänd i stallet så jag tänkte de är en pigg häst att rida. Men så var inte fallet eller klart hon är pigg de går inte att få bort men hon var supertrevligt tror inte jag har ridit henne så bra denna vinter, sjukt roligt. Galoppfattningarna var fina o vä galopp var också helt okej, helt nöjd. Red väl ca 1 h i både trav o galopp, tränade att korta och länga henne. Trodde hon skulle vara lite trött men de var takt hela vägen hem till stallet, hon är så söt när hon gör så.

Kan tillägga att jag red upp för en brant backe, ganska lång med ca 2 dm snö (plus grader ute så tungsnö). Ville få henne lite trött innan jag började arbeta henne, hon flåsade rejält när vi gick där. Men så fort de vart plan mark ville hon galoppera, vet inte hur vi ska får bort lite överskottsenergi på denna dam :)

Vart ingen flytt till Källviken, han hade ingen plats över tråkigt nog men får väl åka iväg till Sveden o jag får ta med henne till Klubben så vi kan rida i ridhus ibland.

Igår spenderade jag o Julia förmiddagen i stallet o lagade Fiddes box som hon ännu en gång har sparkat sönder, denna gång hade hon gått ur boxen och sånt brukar hon inte hålla på med. Men nu är hon väl inslagen däruppe och förhoppningsvis kan inte Tina komma åt henne och störa. Inte kul att få alla boxdörrar sönderslagna för de börjar ta slut på dem nu.

Lovade att jag skulle lägga upp filmer på Linda o Jenny när de tävlar så här kommer de:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar