måndag 24 januari 2011

Måndag

Har varit hästvakt hela helgen eller lör sön då Julia har varit i Stockholm.
Tänkte rida på parkeringen för att verkligen låta henne jobba men upptäckte att jag inte alls kunde rida henne, huvudet är inte med så att säga. Har lite annat o tänka på så då är det inte lätt att försöka rida. Så det vart en tur i skogen istället och det gick lika bra, Fidde var så snäll o gjorde de jag bad om såklart så bråkade hon lite eftersom jag var ofokuserad men det får man ta :)

Söndagen så vart det i skogen var ännu värre i kroppen, orkade ingenting kom knappt upp på henne var jag var så konstig i kroppen. Den vill inte riktigt som jag vill. O nu fick jag betala för att jag inte red Fidde så bra på lördagen haha. Hon var superstark o pigg, gick knappt att rida henne i form för hon var rädd för minsta lilla o bara var allmänt konstig i huvudet. När jag skulle rida hemåt så dansade hon runt i en cirkel och kastade sig hej vilt och kunde inte skritta vara bara trav eller galopp så jag gav upp o hoppade av, dåligt val av mig men orkade inte sitta kvar på henne och slita o dra i tyglarna för att jag inte kan komma ner i sadeln känner jag verkligen inte för. Så det vart 1-0 till Fidde. Fattar inte hur hon kan vara så rädd för skidåkare som åker brevid hagen varje dag och vi rider förbi där varje dag, hästar är allt konstiga :)

Hade min sista helg på 27an oxå, var skönt att de var lugnt men otroligt tråkigt att sluta. Hoppas verkligen att jag får komma tillbaka i sommar och arbeta skulle vara roligt. Annars vet jag itne vart jag ska ta vägen om jag inte får komma dit, ska ev söka till 23an o infektion också .

Ikväll står det ridning på schemat, som om det skulle vara någonting annat! Det är hoppning och jag hoppas verkligen att jag får Tintin så vi kan träna inför tävlingen den 5 feb :) För det är bara idag o sen hoppträningen det 29 innan tävlingen.

Nu ska jag övertala sambon att laga lite mat åt mig :)

1 kommentar:

  1. Heeeey, det gick bra :) Massa, massa ord som jag inte fattar för fem öre - men jag lär mig väl efterhand... Haha!! Virrpannan!! Kul att du trivdes så bra på 27:an, och hoppas du får jobba där i sommar, du har väl sökt?! :) Kram!!!

    SvaraRadera