torsdag 4 november 2010

Nu har jag inte skrivit på länge igen men har haft fullt upp känns det som fast ändå inte!
I tisdags hade jag hopplektion för Jenny i Svärdsjö, var lite nervös inför den då jag skulle åka iväg helt själv, har aldrig kört transport helt själv pappa har alltid varit med som stöd. Men det gick superbra Fidde är så snälla att ta med sig, lite ostadigt står hon eftersom det är smalt, hon vill gärna stå brett med benen men det gäller bara att ta det lugnt i kurvorna så går det bra!
Vi hade lite olika övningar på hoppningen, linjer o studs o lite smått o gott. Det var väldigt skönt att Fidde inte var superpigg, som hon gärna blir på hoppningen då hon verkligen älskar att hoppa. Allt var kontrollerat även om det inte vart så högt o jag valde mycket trav så är jag super nöjd håller fortfarande på att lära mig hoppa henne, då hon hoppar upp sig mycket och tar i i sprången men det ger väl med sig ju mer jag hoppar henne. Det tråkigaste är att det kommer snö och då vill jag inte ge mig ut och åka, halt och eländigt nej usch det blir ridning på hemmaplan. Det vart bara ett hopp som jag flög lite på då hon kom för nära och då verkligen hoppar upp sig men när jag ändrade lite på vägen gick det mycket bättre. Roligast var när vi skulle hoppa vattenmattan och hindret låg bara på ca 30 cm (en bom upp) och de var lite läskigt tyckte hon och hoppade upp sig, men nästa gång så var de inge farligt längre. Hem färden gick också bra så nu är jag sjukt laddad inför söndagen och tävling!

Igår så hände det inte så mycket utan var hemma och försökte läsa på inför tentan, jag hoppas de har samma upplägg som tidigare år för då går det nog bra men börjar de ändra då vettesjutton. Jag såg även på hästhoppning ifrån världskuppen och jag blir så sugen på att ut o tävla och kunna hoppa sådär bra, ska försöka övertala mina föräldrar om att börja rida en dag till i veckan, är för dyrt för min del att betala två st det är ändå strax över 600kr i månaden plus att jag ska ta mig till och från Svärdsjö också, ibland så vill jag börja rida i Falun för att det är närmare men trivs så sjuktbra i Svärdsjö så jag tror inte det kommer hända den närmaste framtiden.

Idag så borde jag läsa på lite till tentan som börjar kl 13, sedan vet jag inte vad som händer. Vi hade planer på att gå ut och äta i dagen men vi skjuter upp det tills imorgon istället då vi ändå ska på bio med Mia och Rikard.
Planen med att äta ute är att vi firar 4a år tillsammans nu, tycker det har gått väldigt fort känns som det var nyss vi träffades men men tiden går fort när man har roligt!!

Nu ska jag ta o plugga lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar