lördag 13 november 2010

Då har denna vecka snart passerat bara härliga helgen kvar :)

Hela veckan har jag varit ute på akutspår och började med introduktion på måndagen, var intressanta föreläsningar!
Tisdagen var jag vid ambulansen här i Falun, vart tur och retur Uppsala och hämtning av patient var inte så jätteroligt men fick iallafall en bra inblick i ambulansen och vad som finns, sedan fick jag vara med på en utryckning som avslut på den dagen
Onsdagen var jag på IVA, såklart så började den dagen lungt, de hade haft 9 patienter under dagen men när jag kom dit så var det bara 2st. Fick lära mig mycket om maskinerna och vad alla används samt hur behandling ser ut för dessa patienter. Mot kvällen så gick jag över till UVA och där var de lite mer spring och hände lite mer, så det var roligt att få se båda två ställen för att få en bättre inblick.
Torsdagen spenderades på akuten och jag trivdes där, fick sätta nål på mina första patienter och 2/3 gick bra så jag borde få godkänt haha. Gick med en jättetrevlig USK och SSK, så fick chansen att se hur de båda arbetar samt att jag fick vara med barnsjuksköterskan och se hur bemötandet och behandling av barn ser ut, väldigt intressant. Hann att se väldigt mycket på så kort tid jag jobbade till och med över för jag tycket om det stället, men bara 1.5h haha.
Fredagen var jag i skolan hela dagen och hade HLR, väldigt intressant att vet hur jag hanterar hjärtstopp hos barn, allt från spädbarn till tonåring (vuxna hade vi i tidigare termin). Samt hur en defibrillator fungerar. Börjar mer och mer se fram emot att bli klar och få ut och börja arbete, det är bara ett år kvar sedan är jag klar wiie, men ska vidareutb mig oxå, kanske barnmorska eller någonting annat men mer plugg har jag räknat med!

Idag så blir det väldigt lungt ska sitta med mina uppgifter nån timme till, sedan blir det att skjutsa sambon som tydligen ska ut på fest och jag får inte vara med :)
Blir väl någon film till kvällen någon som har förslag?

Ne nu måste jag sätta igång att läsa lite till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar