Jag är dålig på att uppdatera här som vanligt!
Det som har hänt den senaste tiden är att jag har kommit in i arbetet mer och mer på jobbet, trivs som fisk i vatten! Jag tycker det är roligt, intressant och inspirerande att få arbeta med detta! När jag är ledig längtar jag bara tillbaka haha. Även fast det är väldigt skönt att vara ledig ibland med!
I helgen vart det långpass både lör och sön, det gick hur bra men vart lite långa dagar men ibland får man stå ut med det! Annars har jag haft en lugn helg, har absolut inte gjort någonting förutom att jobba och lämnat bilen till pappa som lämnade in den på service idag. Jag hoppas jag hinner få tillbaka den idag, så jag kan ta mig till Fidde imorgon under dagen och inte på kvällen när Ea är hemma, vill ju hinna träffa honom oxå!
Idag har jag legat på soffan och njutit av Twilight filmerna, 3an och 4an del 1 vart det. Jag håller på att läsa böckerna och vart sugen på att se filmerna igen! Jag måste iallafall säga att jag tycker böckerna är bättre än filmerna, det är så mycket som är utelämnat i filmerna som jag tycker är intressanta i böckerna.
Har hunnit med en promenad/löpnings tur i skogen, det var super skönt att få komma ut och röra på benen lite! jag behöver verkligen konditionen och viktnedgången. Det skulle vara bra om jag kommer igång med den helt, jag vet att jag kan bara jag har viljan! Men det är för lite timmar på dygnet! Jag ska hinna jobba 9-10h om dagen, 1h pendling tur och retur till jobbet, fixa hos Fidde ca 2h (om jag nu ev ska börja rida tar det 3h) o sen hinna äta och umgås med Ea och katterna innan det är dags att sova. Jag har infört en ny regel om att jag ska vara i säng kl 21, eftersom jag är så fruktansvärt trött på dagarna så tänker jag att det gör mig gott att sova 9-10h om dagen.
Har hållit i det i ca 2 veckor snart och det har gett resultat, jag känner mig piggare men jag är däremot väldigt trött på kvällarna. Fast det gör iofs inte så mycket eftersom jag ska sova tidigt haha. Om jag känner mig väldigt trött tidigt så går jag och lägger mig tidigt med, för det är viktigt att lyssna på kroppen!
Det enda som är negativt med detta är att jag vaknar runt 6 tiden på morgonen, och är pigg. Nu när jag är ledig kan jag ligga och dra mig men är aldrig kvar i sängen mer än kl 7. Fast det kanske inte är så mycket negativt med det, hinner med så fruktansvärt mycket. Som idag hade jag torkat golvet i badrummet, myst med katterna, ätit frukost och sett båda filmerna innan kl 13.
Som jag skrev tidigare är det för få timmar på dygnet för min del, så jag vet inte när jag ska få in promenaden i allt detta, det bästa hade varit om Ea ville följa med ut men han har inga bra skor sen tycker han det är så fruktansvärt tråkigt att vara ute och gå, jag har ingen lust att vara nån tjat maja åt han heller. Sen tycker jag det kan vara skönt att lyssna på musik och vara för sig själv också! Ett bra sett att varva ner på dagarna.
Ikväll ska jag till Svärdsjö och titta på dressyrträning, ska bli roligt och intressant!
Ne nu snart kommer Ea hem, så jag borde väl plocka undan lite disk kanske, eller så får han fixa det :)
måndag 19 mars 2012
söndag 19 februari 2012
Igår var jag upp till stallet och fick med mig Camilla. Vi skulle ta en promenad som typ tar en timme och jag skulle prova att rida Fidde, o Camilla skulle leda. Jag kände mig verkligen som en nybörjare som behövde ledare haha. Men eftersom att hon inte har blivit riden på flera veckor valde jag det så de inte skulle hända nått dumt samt att hon itne har någon sadel så det var att rida barbacka (vilket jag inte gjort på flera år, säkert 7-8 år). Fidde skötte sig jättebra, det var mest jag som fjantade! Jag har gått och blivit osäker på ridning just nu, så det var tryggt att ha med Camilla. Det svåraste var att komma upp på henne haha, kände mig smidig som ett kylskåp och är glad att Camilla inte filmade min smidiga uppsittning haha! Som sagt har jag inte ridit barbacka på flera år så det var inte lätt att ta sig upp :)
Efter det åkte jag hem och bytte om sedan bar det av till affären med Camilla. Sedan blev det tillagning av tacos och Melodifestivalstittande. Det har verkligen blivit väldigt kasst melodifestivalen, är inte alls nå bra låtar eller nått längre och allt känns som det har gjorts förut! Och en sak som jag stör mig på är varför måste de ha så fula kläder på sig?! Kan de inte ha helt vanliga bara och inte massa konstigt och fult? O sen varför ska folk hålla på med ballader? Sen när har en sådan låt vunnit?! Typ aldrig! Så kör på lite annat så vinner kanske Sverige nått år :)
Igår kom även Ronny hem till oss och tapetserade, vart hur bra som helst och är väldigt glad över att han hjälpte oss så vi fick ordning på detta! Det tog bara typ 3 månader för oss att bli klar, men bättre sent än aldrig eller ;)
Idag så var de kalas i M-berg då både Pia och Wilma har fyllt år men jag behöver jobba så jag kunde inte vara med :/ Lite tråkigt då jag är ett stort fan av smörgåstårta och trevligt sällskap :) Men jag får ta det nästa helg då vi ska var därute och ha fiskedag. Dricka varmchoklad och grilla korv, vad kan gå fel med det :) Det längtar jag till!
Efter det åkte jag hem och bytte om sedan bar det av till affären med Camilla. Sedan blev det tillagning av tacos och Melodifestivalstittande. Det har verkligen blivit väldigt kasst melodifestivalen, är inte alls nå bra låtar eller nått längre och allt känns som det har gjorts förut! Och en sak som jag stör mig på är varför måste de ha så fula kläder på sig?! Kan de inte ha helt vanliga bara och inte massa konstigt och fult? O sen varför ska folk hålla på med ballader? Sen när har en sådan låt vunnit?! Typ aldrig! Så kör på lite annat så vinner kanske Sverige nått år :)
Igår kom även Ronny hem till oss och tapetserade, vart hur bra som helst och är väldigt glad över att han hjälpte oss så vi fick ordning på detta! Det tog bara typ 3 månader för oss att bli klar, men bättre sent än aldrig eller ;)
Idag så var de kalas i M-berg då både Pia och Wilma har fyllt år men jag behöver jobba så jag kunde inte vara med :/ Lite tråkigt då jag är ett stort fan av smörgåstårta och trevligt sällskap :) Men jag får ta det nästa helg då vi ska var därute och ha fiskedag. Dricka varmchoklad och grilla korv, vad kan gå fel med det :) Det längtar jag till!
torsdag 16 februari 2012
Jaha då har jag inte skrivit på länge, har varken tid eller ork men ska försöka förbättra mig :).
Har då börjat jobba på rättpsyk i Säter, är ett väldigt intressant jobb och lärt mig massor redan. Är mycket kvar att lära mig men det går framåt. Jag har väldigt bra arbetskamrater, det känns väldigt viktigt! M som jag jobbar emot är superhärlig och vi är väldigt lika galna haha så vi kommer jobba bra ihop! Det känns helt rätt och min dröm om barnmorskeri får ligga i dvala att tag till ;)
Har tagit hand om Fidde nu i veckorna, det går bra men saknar att få rida. Men så fort J fixar en sadel ska jag upp på ryggen, läängtar!
Jag måste bara säga att det känns som alla skaffar barn nu, blir sjukt sugen att skaffa en men det känns som det får vänta lite till Det känns inte schysst att börja jobba och sedan gå hem direkt. O sen är jag nog inte så sugen att jobba och vara gravid, det kan ju alltid hända oväntade saker och känns inte ok att riskera barnet. Men det kanske hinner ändras vem vet :)
Se vill jag gå ned i vikt inan jag blir gravid, det är nog jobbigt och gå med min övervikt som jag har o sen lägga till 10-20kg och bli helt orörlig?! Nej tack. Jag behövee inte gå ned allt som jag vill men några kilo ska bort!
Jag känner att det inte finns tid för någonting anat än jobb o Fidde :/, skulle vilja hinna med o träffa vänner och bara få umgås. Känns som om att jag har tappat kontakten med alla och det är lite tråkgt! Jag har så klart kontakt med vissa mwmen hade velat haft kontakt med flera som back in the old days men vem vet det kanske går att återta kontakten? Bara jag får ordning på jobbet och tiden :)
Har då börjat jobba på rättpsyk i Säter, är ett väldigt intressant jobb och lärt mig massor redan. Är mycket kvar att lära mig men det går framåt. Jag har väldigt bra arbetskamrater, det känns väldigt viktigt! M som jag jobbar emot är superhärlig och vi är väldigt lika galna haha så vi kommer jobba bra ihop! Det känns helt rätt och min dröm om barnmorskeri får ligga i dvala att tag till ;)
Har tagit hand om Fidde nu i veckorna, det går bra men saknar att få rida. Men så fort J fixar en sadel ska jag upp på ryggen, läängtar!
Jag måste bara säga att det känns som alla skaffar barn nu, blir sjukt sugen att skaffa en men det känns som det får vänta lite till Det känns inte schysst att börja jobba och sedan gå hem direkt. O sen är jag nog inte så sugen att jobba och vara gravid, det kan ju alltid hända oväntade saker och känns inte ok att riskera barnet. Men det kanske hinner ändras vem vet :)
Se vill jag gå ned i vikt inan jag blir gravid, det är nog jobbigt och gå med min övervikt som jag har o sen lägga till 10-20kg och bli helt orörlig?! Nej tack. Jag behövee inte gå ned allt som jag vill men några kilo ska bort!
Jag känner att det inte finns tid för någonting anat än jobb o Fidde :/, skulle vilja hinna med o träffa vänner och bara få umgås. Känns som om att jag har tappat kontakten med alla och det är lite tråkgt! Jag har så klart kontakt med vissa mwmen hade velat haft kontakt med flera som back in the old days men vem vet det kanske går att återta kontakten? Bara jag får ordning på jobbet och tiden :)
onsdag 18 januari 2012
Idag hade vi det sista momentet i skolan, muntlig redovisning av C-uppsatsen! Det har varit min mardröm sedan jag började utbildningen, lite konstigt men aja, jag var sjukt nervös men överlevde fast det var mycket folk som lyssnade! Jag är glad att jag slapp vara i en föreläsningssal.
Imorgon är de lite information om examensansöka, lunch med vårdfacket, genomgång av den skriftliga slutexaminationen och utvärdering av utbildningen. Så det är en riktigt tuff dag, haha.
På fredag ska jag till kyrkan sedan avslutas dagen med tre rätters middag med klassen,kommer bli hur kul som helst!
Sedan på lördag blir det smörgåstårta med släkten, jag orkade inte klämma in alltihop på fredagen så jag kör 2 dagars!
Sedan är det bara att längta till måndag, då börjar jag mitt nya jobb som sjuksköterska!! Helt sjukt att dessa 3 år har gått så fort, tyckte det var nyss vi började att läsa! Men nu är det snart slut på de roliga och dags att kavla upp ärmarna och vara en självständig sjuksköterska, nervöst men roligt! Det jag tycker skulle vara superroligt är och ha en egen student, de borde inte vara så svårt att få till, dock vill jag såklart ha lite mer erfarenheter innan jag tar emot en sådan, men målet får bli det :)
Nu väntar jag på att hämta Ea för att sedan bege mig till föräldrarna och äta middag och byta tillbaka bilen som varit på service!
O jag börjar bli lite arg på att jag inte kan koppla ihop mobilen och datorn, har massa bilder och filmer där som jag vill ha på datorn istället!
Imorgon är de lite information om examensansöka, lunch med vårdfacket, genomgång av den skriftliga slutexaminationen och utvärdering av utbildningen. Så det är en riktigt tuff dag, haha.
På fredag ska jag till kyrkan sedan avslutas dagen med tre rätters middag med klassen,kommer bli hur kul som helst!
Sedan på lördag blir det smörgåstårta med släkten, jag orkade inte klämma in alltihop på fredagen så jag kör 2 dagars!
Sedan är det bara att längta till måndag, då börjar jag mitt nya jobb som sjuksköterska!! Helt sjukt att dessa 3 år har gått så fort, tyckte det var nyss vi började att läsa! Men nu är det snart slut på de roliga och dags att kavla upp ärmarna och vara en självständig sjuksköterska, nervöst men roligt! Det jag tycker skulle vara superroligt är och ha en egen student, de borde inte vara så svårt att få till, dock vill jag såklart ha lite mer erfarenheter innan jag tar emot en sådan, men målet får bli det :)
Nu väntar jag på att hämta Ea för att sedan bege mig till föräldrarna och äta middag och byta tillbaka bilen som varit på service!
O jag börjar bli lite arg på att jag inte kan koppla ihop mobilen och datorn, har massa bilder och filmer där som jag vill ha på datorn istället!
torsdag 12 januari 2012
Nu har de inte blivit mycket skrivit på länge igen, men har lite annat o tänka på!
Nu är det bara 8 dagar kvar tills Examen, herregud då har jag studerar i 3 år, de känns som det var igår jag började! Jag har bara C-uppsats rättningen kvar sedan är jag helt godkänd på allt, de känns väldigt bra, att inte ha saker som släpar!
Nästa vecka är det redovisning av uppsatsen, är sjukt nervös! Jag verkligen hatar att prata inför folk men o andra sidan blir de tokigt så får vi ta det, det är inte mer än 5 min jag behöver prata haha!
Jag börjar bli väldigt stressig med att få in alla betyg så det går att skicka in Legitimations ansökan, det tar ju 8 veckor innan jag får det. Lite små drygt. Men vi skulle få reda på mer nästa torsdag, då kanske jag blir lite lugnare.
Idag ska jag nog ta mig en promenad, måste fixa de sista med uppsatsen, städa o tvätta lite först. Men hinner jag inte det så ska jag ändå ta promenad till Sanna för lite mys, o Anneli ska dit med, det kommer bli mycket prat och skratt hoppas jag!
Väntar på samtal idag eller imorgon från Markus, ska får reda på lite schema o lön o sånt som är av värde inför det nya jobbet den 23 jan. Jag trodde det skulle vara helt omöjligt att få jobb i dag, i landstinget Dalarna, men jag fick tillsvidare anställning, helttid!! Jag har inte fattat det än att jag har ett fast jobb, tar väl någon månad innan det sjunker in haha. Det kommer vara både roligt och läskigt att börja, jag kommer vara sjukt nervös och stå där själv första gången men tror jag kommer fixa det galant bara jag får inte lite rutiner. Passen som är 7-16.30 eller 9.30-20, så det är några timmar jag komme vara helt ensam (klart de kommer vara skötare där), nervös!! Tur att de finns andra avd att ringa till om det skulle vara någonting!
Imorgon ska jag till Säter för att lämna drogprover, jag hoppas det är okej haha. Annars är allt fixat inför anställningen, har inte skrivit under några papper än men det blir väl nästa vecka!
Ne nu blir de lite Gossip girl o frukost innan jag lär ta tag i massa saker!
http://hv71.se/ Finns klipp från cermonin för Stefan Liv!
Alltid älskad, aldrig glömd! Stefan Liv är för evigt nr 1
Nu är det bara 8 dagar kvar tills Examen, herregud då har jag studerar i 3 år, de känns som det var igår jag började! Jag har bara C-uppsats rättningen kvar sedan är jag helt godkänd på allt, de känns väldigt bra, att inte ha saker som släpar!
Nästa vecka är det redovisning av uppsatsen, är sjukt nervös! Jag verkligen hatar att prata inför folk men o andra sidan blir de tokigt så får vi ta det, det är inte mer än 5 min jag behöver prata haha!
Jag börjar bli väldigt stressig med att få in alla betyg så det går att skicka in Legitimations ansökan, det tar ju 8 veckor innan jag får det. Lite små drygt. Men vi skulle få reda på mer nästa torsdag, då kanske jag blir lite lugnare.
Idag ska jag nog ta mig en promenad, måste fixa de sista med uppsatsen, städa o tvätta lite först. Men hinner jag inte det så ska jag ändå ta promenad till Sanna för lite mys, o Anneli ska dit med, det kommer bli mycket prat och skratt hoppas jag!
Väntar på samtal idag eller imorgon från Markus, ska får reda på lite schema o lön o sånt som är av värde inför det nya jobbet den 23 jan. Jag trodde det skulle vara helt omöjligt att få jobb i dag, i landstinget Dalarna, men jag fick tillsvidare anställning, helttid!! Jag har inte fattat det än att jag har ett fast jobb, tar väl någon månad innan det sjunker in haha. Det kommer vara både roligt och läskigt att börja, jag kommer vara sjukt nervös och stå där själv första gången men tror jag kommer fixa det galant bara jag får inte lite rutiner. Passen som är 7-16.30 eller 9.30-20, så det är några timmar jag komme vara helt ensam (klart de kommer vara skötare där), nervös!! Tur att de finns andra avd att ringa till om det skulle vara någonting!
Imorgon ska jag till Säter för att lämna drogprover, jag hoppas det är okej haha. Annars är allt fixat inför anställningen, har inte skrivit under några papper än men det blir väl nästa vecka!
Ne nu blir de lite Gossip girl o frukost innan jag lär ta tag i massa saker!
http://hv71.se/ Finns klipp från cermonin för Stefan Liv!
Alltid älskad, aldrig glömd! Stefan Liv är för evigt nr 1
fredag 25 november 2011
Snart har denna vecka gått oxå, jäkligt fort fast det känns inte som jag har gjort någonting, eller jag har typ inte förutom kommit igenom första säsongen av "The Vampire Diaries", helt kär i den serien..igen! Jag följde den precis när den kom men sen föll de bort i allting annat, men nu jäklar :) Sen är ju Ian sjukt snygg oxå, de har jag tyckte sedan "Young Americans" gick o de var flera tidsåldrar sedan haha!
Så nu tänkte jag börja på nästa säsong så fort jag har fått hem den. Jag funderar på att titta på "True blood" eller ge det en chans för jag tycket inte om den de få avsnitt jag tittade på. Får se ang det.
Ea la fram förslag att vi skulle gå o se nya Twilight plus att han vill se de andra oxå innan för att hänga med, hm undra vad som slagit fel där nu haha! (han har alltid varit emot de filmerna).
Igår var jag upp till stallet och tömkörde Fidde, gick ju sådär är inte helt hundra på det men hon är supersnäll iallafall, fick henne i låg form som hon ska vara i. Hon har inflammation (?) i ryggen och får endast skrittas i låg form och avslappnat, det har jag inte riktigt koll på då hon spänner sig lätt när hon har mycket energi så Julia får rida så tömkör jag ist. Plus att hon rider endast barbacka o de känner jag verkligen inte för haha.
Fick reda på en rolig sak igår, är inte helt hundra men jag hoppas skulle vara roligt! Får tankarna på lite annat då än allt skit som är just nu!
Ne nu ska jag fortsätta städa så jag kan börja på säsong 2 nu! men kan säga att det inte är lätt o städa när man har en sån söt katt här som är sjukt social o vill bara busa o mysa hela tiden. Eller nu sitter han o tuggar på datorn, suicidkatt haha! Han ska alltid hitta på något bus! Jag måste föra över lite kort snart som jag kan lägga upp här, jag är sjuk kass på det.


Nån skillnad på 10 år eller :)
Så nu tänkte jag börja på nästa säsong så fort jag har fått hem den. Jag funderar på att titta på "True blood" eller ge det en chans för jag tycket inte om den de få avsnitt jag tittade på. Får se ang det.
Ea la fram förslag att vi skulle gå o se nya Twilight plus att han vill se de andra oxå innan för att hänga med, hm undra vad som slagit fel där nu haha! (han har alltid varit emot de filmerna).
Igår var jag upp till stallet och tömkörde Fidde, gick ju sådär är inte helt hundra på det men hon är supersnäll iallafall, fick henne i låg form som hon ska vara i. Hon har inflammation (?) i ryggen och får endast skrittas i låg form och avslappnat, det har jag inte riktigt koll på då hon spänner sig lätt när hon har mycket energi så Julia får rida så tömkör jag ist. Plus att hon rider endast barbacka o de känner jag verkligen inte för haha.
Fick reda på en rolig sak igår, är inte helt hundra men jag hoppas skulle vara roligt! Får tankarna på lite annat då än allt skit som är just nu!
Ne nu ska jag fortsätta städa så jag kan börja på säsong 2 nu! men kan säga att det inte är lätt o städa när man har en sån söt katt här som är sjukt social o vill bara busa o mysa hela tiden. Eller nu sitter han o tuggar på datorn, suicidkatt haha! Han ska alltid hitta på något bus! Jag måste föra över lite kort snart som jag kan lägga upp här, jag är sjuk kass på det.


Nån skillnad på 10 år eller :)
onsdag 23 november 2011
blä
Hade en trevlig helg, med firande av att vi skrivit tentan (dock tror jag att jag kommer få skriva om den). Inte lika roligt att gå ut på krogen som de var innan men de gick de med, träffade lite folk iallafall. Sedan har sön,mån o tis bestått av att jag har ont i magen! Inte lika som jag har haft innan men vet inte vad det är. Har börjat blivit bättre med det nu, dock lite ont/kramp efter jag har ätit!
Jag har sökt ett jobb iallafall på Säters rättpsyk, håller verkligen tummarna för det men med min vanliga tur så kommer de gå käpprätt åt helvetet, som allting annat just nu!
Känner verkligen att jag är i en nedåtgående spiral, ingenting blir som jag har tänkt mig eller så bara dyker de upp andra problem hela tiden, usch för livet just nu! Men de borde väl vända snart?
På tisdag börjar jag med praktiken igen, på avd 65 längtar sjukt mycket! Jag hoppas jag kommer trivas där, vem vet kanske kan få sommarjobb där om allting går som de ska. Jag ska även höra med avd 38 när jag är där o gör del 2 i examinationen, om det går bra dvs :)
Ne nu ska jag prata lite med Emmilie o sedan kanske ta en promenad o rensa huvudet, men har ingen ork att ens kliva upp ur soffan känns de. Har inte ens varit utanför dörren sen i söndags :/
Jag har sökt ett jobb iallafall på Säters rättpsyk, håller verkligen tummarna för det men med min vanliga tur så kommer de gå käpprätt åt helvetet, som allting annat just nu!
Känner verkligen att jag är i en nedåtgående spiral, ingenting blir som jag har tänkt mig eller så bara dyker de upp andra problem hela tiden, usch för livet just nu! Men de borde väl vända snart?
På tisdag börjar jag med praktiken igen, på avd 65 längtar sjukt mycket! Jag hoppas jag kommer trivas där, vem vet kanske kan få sommarjobb där om allting går som de ska. Jag ska även höra med avd 38 när jag är där o gör del 2 i examinationen, om det går bra dvs :)
Ne nu ska jag prata lite med Emmilie o sedan kanske ta en promenad o rensa huvudet, men har ingen ork att ens kliva upp ur soffan känns de. Har inte ens varit utanför dörren sen i söndags :/
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)