söndag 19 februari 2012

Igår var jag upp till stallet och fick med mig Camilla. Vi skulle ta en promenad som typ tar en timme och jag skulle prova att rida Fidde, o Camilla skulle leda. Jag kände mig verkligen som en nybörjare som behövde ledare haha. Men eftersom att hon inte har blivit riden på flera veckor valde jag det så de inte skulle hända nått dumt samt att hon itne har någon sadel så det var att rida barbacka (vilket jag inte gjort på flera år, säkert 7-8 år). Fidde skötte sig jättebra, det var mest jag som fjantade! Jag har gått och blivit osäker på ridning just nu, så det var tryggt att ha med Camilla. Det svåraste var att komma upp på henne haha, kände mig smidig som ett kylskåp och är glad att Camilla inte filmade min smidiga uppsittning haha! Som sagt har jag inte ridit barbacka på flera år så det var inte lätt att ta sig upp :)

Efter det åkte jag hem och bytte om sedan bar det av till affären med Camilla. Sedan blev det tillagning av tacos och Melodifestivalstittande. Det har verkligen blivit väldigt kasst melodifestivalen, är inte alls nå bra låtar eller nått längre och allt känns som det har gjorts förut! Och en sak som jag stör mig på är varför måste de ha så fula kläder på sig?! Kan de inte ha helt vanliga bara och inte massa konstigt och fult? O sen varför ska folk hålla på med ballader? Sen när har en sådan låt vunnit?! Typ aldrig! Så kör på lite annat så vinner kanske Sverige nått år :)

Igår kom även Ronny hem till oss och tapetserade, vart hur bra som helst och är väldigt glad över att han hjälpte oss så vi fick ordning på detta! Det tog bara typ 3 månader för oss att bli klar, men bättre sent än aldrig eller ;)

Idag så var de kalas i M-berg då både Pia och Wilma har fyllt år men jag behöver jobba så jag kunde inte vara med :/ Lite tråkigt då jag är ett stort fan av smörgåstårta och trevligt sällskap :) Men jag får ta det nästa helg då vi ska var därute och ha fiskedag. Dricka varmchoklad och grilla korv, vad kan gå fel med det :) Det längtar jag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar