lördag 9 april 2011

Idg är ingen vanlig dag..

..för det är min födelsedag!
Den firar jag med att ta en jogging/promenad i de soliga och blåsiga vädret!!

måndag 4 april 2011

Long time

Härlig måndag är sjukt trött och ville inte kliva upp ur sängen!

Men ska ut på en gång/joggingtur för att försöka få bort träningsvärken, märks att jag är otränad! Men kan väl bara bli bättre härifrån.

Idag ska jag o kära syster till Sågmyra o härja en stund sedan släpper hon av mig på praktiken och introduktion där. Skönt att börja lite lugnt tycker jag.
Sedan blir de att ta sig en promenad hem beroende på hur sent det blir, för att sen göra sig iordning för ridning i Svärdsjö. Mycket att göra men då går dagen fort. Sen ska jag såklart hinna säga hej till Ea oxå :)

Nu ska jag ut i spåret en stund!

söndag 3 april 2011

No time

Har inte skrivit på länge så tänkte kasta in några ord.

Var på begravning i fredags, var skönt att ta ett avslut men ändå är det sjukt jobbigt!
Kommer alltid sakna min mormor, känns konstigt att hon inte finns längre! Tiden läker alla sår va?

Idag så tog jag premiärtur med löpningen, ska sätta igång med de på riktigt, jag orkade inte speceillt länge men ett tag, kommer bli bättre. Har bestämt mig för att 20 kg skall bort tills April 2012, har ett helt år på mig så jag borde klara de. Har insett att de omöjligt att göra på 2 veckor vilket hade varit toppen. Wish me luck!

Sedan på kvällen var vi till svärmor på middag, jättegott var det! Alltid trevligt o träffa Eas släkt!

Nu blir de lite sömn då jag ska upp tidigt imorgon och hjälpa Linda med Walther på dressyrtävlingen! Skönt att jag inte skall till Svärdsjö först för det verkar inte bättre än att de ska dit till 05.!! omänskligt.

Sedan ska jag träffa min kära syster o Charlie innan han åker hem o ska försöka hinna med att göra kompletteringarna till skolarbete!

fredag 18 mars 2011

Mormor

Den 16 mars så avled min älskade mormor. Även om det var väntat så är det jobbigt. Kommer sakna henne väldigt mycket! Det var skönt att få se henne en sista gång innan hon begravs, trodde de skulle vara jobbigare än vad det var. Hon såg så fridfull ut, utan den minsta smärta eller oro! O nu får hon vara tillsammans med morfar igen!

Sedan igår fick jag reda på att min älsklingshäst på Svärdsjö Ridklubb. Han har varit min älskling sedan 10-12 år tillbaka har fått lov att avlivas pga tarmvred. Hann inte säga hejdå, men i måndags så fick han en morot av mig!

Kommer aldrig glömma er <3

tisdag 22 februari 2011

Vanlig dag

Har inte skrivit på ett tag nu som vanligt, men jag har legat sjuk i en vecka så det har inte funnits någon ork till det. Jag har inte varit såhär sjuk på länge om jag ens har varit det tidigare, känns lite jobbigt men någon gång ska väl vara den första :)

Vi är mitt inne i flytten nu, den är en vecka försenad eftersom jag inte har orkat gjort någonting men de blir hårdkörning denna vecka istället :)

Jag o Ann skrev klart arbetet idag, skönt då har jag två lediga dagar som jag ska packa o ta de lugnt på sedan ska jag börja rida Fidde då Julia behöver min hjälp eftersom Fiona är sjuk. Det är väl typiskt att när jag väl behövs extra mycket då ska jag vara sjuk, som jag aldrig annars är, o sen mitt i flytten. Inte speciellt tajmat men vad ska man göra åt det?

Nu ska jag sitta lite vid datorn innan vi ska äta efterrätt o se på "99 saker du måste göra innan du dör" eller vad programmet hette :)

fredag 11 februari 2011

Fredag

Idag har jag skrivit tenta, hoppas verkligen att det gick bra men vet inte det förens om typ 3 veckor om våra lärare inte är duktiga o rätta snabbt.
Jag vet att det inte är hela världen att göra omtenta men jag blir så arg/ledsen o typ hatar mitt liv när jag inte klarar en tenta. Då kan ni tänka när jag gjorde omtenta på läkemdelsräkningen 4 gånger! Nej jag har helt klart för höga krav på mig själv, inte kul att alltid falla ned på botten för att en sak inte fungerar, men jag är medveten om det o jobbar på det hela tiden :)

Idag så drog Ea till Hofors o ska spendera natten där, tur är väl att jag har Camilla o ska köra en wii kväll med henne :) Börjar verkligen bli en trend tror vi är uppe i fjärde helgen nu som vi spelar wii. Klagar inte för det är superroligt o leka med Camilla :)

Imorgon så är det promenad o melodifestivalen som står på schemat nice o Ea ska till och med se det med mig, hör verkligen inte till vardagen haha! Sedan vet jag inte vad som händer kanske upp till stallet o klappa på Fidde o Ballerina, promenad upp dit kanske?!

Söndagen består av hopptävling, tråkigt nog ska inte jag vara med men ska titta på alla andra duktiga ryttare eller mest Julia- Fidde, Camilla-Totte o sen Jenny dock vet jag inte vilka hästar hon ska vara med på tror hon sa tre st men det visar sig.
Skulle vilja åka på andra äventyr med men jag får prioritera, kan inte göra allt haha.

Har inte så roliga grannar som spelar så högt att jag inte ens hör vad jag tänker men jag ger igen o spelar högt o mycket bättre musik haha!

onsdag 9 februari 2011

Onsdag

Idag blir det massa plugg, men jag måste verkligen bara komma igång haha. Har tenta på fredag o jag känner att jag inte kan ett skvatt men det är bara att sitta o läsa eller? Usch!

Inatt fick Sigge o Sunden sin efterlängtande dotter Lava, stort grattis till dem :) Hoppas vi kan åka o hälsa på dem snart!
Tycker alla skaffar barn, jag vill oxå snart om en stund eller ett tag, vill gå klart skolan, hitta ett jobb, flytta från Falun, skaffa häst, tävla o resa lite. Hm barn när jag är 40 då kanske haha!