söndag 11 januari 2015

Vardag

Har haft ett uppehåll igen, mest för att jag inte har hittat tiden/motiven att skriva!

Jag har äntligen fått återgå till arbete, denna gång är jag på avd 24. Det känns väldigt konstigt att arbeta med vuxna patienter, jag saknar mina små barn. Sedan är det en helt ny avdelning, ny personal och nya rutiner som ska läras in! Det tar verkligen på krafterna. Det är både läskigt men samtidigt spännande att vara tillbaka i LD kläder. Jag har verkligen saknat detta, och bara att få till rutiner igen (vardagsmotion i form av promenad till och från ca 8 km). Det är skönt att komma bort från lägenheten och träffa människor, även om det tar på krafterna. Jag hoppas jag kommer bli starkare som person och våga utmana mig hela tiden och testa nya saker, just nu håller jag mig lite i bakgrunden och bara är, känns som att jag har glömt bort allt om hur jag är som sjuksköterska, bara att ta blodtryck ger mig stresspåslag!

Tiden innan och under jul har jag mått väldigt bra, har haft saker att göra hela tiden och ett bra humör. Men sedan jag började arbeta igen så har jag fallit tillbaka en bit, men jag hoppas att det vänder!

Jag kämpar på med vikten, det har verkligen varit upp och ner hela tiden men nu tror och hoppas jag att Andreas och jag har hittat ett bra sätt för oss att lyckas - en gång för alla!
Jag håller i träningen, även den känns jobbig just nu! Jag har som mål 5 dagar i veckan men försöker få till 7 dagar, kör i nuläget endast gym då jag trivs väldigt bra med det samt att jag inte behöver ha en tid att passa - det stressar mig väldigt mycket, speciellt om passen är på eftermiddagen! Är sugen på att testa crossfit eller Grit, men känner mig för klen för det i nuläget.

Jag håller en sträng mathållning, ska göra mitt bästa att ha en sockerfri månad samt ta bort onödiga kolhydrater. Jag håller nere kalorimängderna men både jag och Andreas känner att vi får äta mer nu än innan, konstigt det där! Sedan lägger jag till kalorier efter träning, dock bara promenader (förbränner ca 5-600 kcal/dag) inte för gymmet än så länge då jag vill fortsätta gå ner i vikt och inte bara göra om till muskler. Det ska bli intressant att se när månaden är slut hur det går, om det är hållbart och om det ger RESULTAT

Gammal bild men ska ALDRIG tillbaka till den vikten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar