torsdag 25 november 2010

Torsdag

Denna vecka har innehållit allt möjligt roligt :)
Var iväg på ridning i måndags o hoppade 85cm, vilket är väldigt högt för min del så jag var supernöjd plus att jag inte har ridit Lotus som jag hade på nåstan en hel termin. Men snacka om vilken skillnad emot Fidde, Lotus fick jag lov att rida på haha eller han är inte så snabb av sig så det gäller att driva på han och inte sluta med det för då lägger han av så jag hade träningsvärk efter det. Fidde är det bara nästan att sitta och tänka vad jag vill göra så gör hon det, helt underbar häst:)
Tisdagen så hade jag första dagen på praktiken, fick vara med och ta emot alla akuta patienter mycket intressant och det var inte en enda lugn stund. Det är väldigt mycket att ta in men tror det kommer gå bra dessa veckor :)
Onsdagen så hade jag och min handledare ansvar för 4a patienter och det var också fullt upp hela dagen, men sjukt roligt men väldigt förvirrande än, men jag kommer nog in i rutinerna snart hoppas jag :)
Idag så var vi på akutintaget igen och det var väldigt lugnt i början så vi gick runt och hjälpte alla möjliga, träffa lite nya patienter. Valde även en patient att skriva mitt arbete om, ska bli intressant och dyka djupare i sjukdomarna och behandlingarna till dem :)
Har även fått provat satt nål samt tagit massa prover men upptäcker att jag verkligen behöver träna mer på det, men de får jag nog det är alltid något prov som måste tas :)

Nu har jag precis kommit hem från stallet och en lite kortare tur i skogen eller börja i skogen och sedan red jag på parkeringen då militärerna vägrar inse att de inte ska ha skjutövning när jag vill rida! Men det gick bra att rida även fast det var första gången jag red i mörkret och jag är super mörkrädd, hade jag inte haft Fidde med mig så hade jag aldrig vågat ;)
Jag måste bara säga att det är verkligen världens bästa häst, blir mer och mer kär i henne, helt underbar!! Vet aldrig vilket humör hon är på, hon är expert och vara super dryg när en själv är lite trött och sliten o är man inte med hela tiden så blir de lite bus men det får man ta tycker jag:)

Nu blir det lite torsdagsmys med sambon och den innehåller Robinson och taco!!! MUMS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar