måndag 11 oktober 2010

Måndag

Kanske måste börja uppdatera denna sidan lite oftare igen då det var en evighet sedan jag skrev.

Har ridit Fidde i ett helt år nu, känns inte som det är så länge utan började nyss, det är verkligen den bästa hästen! Tycker om henne mer och mer för varje gång jag rider henne och nu bryr jag mig inte lika mycket om hon fjantar sig, bara att sitta kvar o bestämma lite mer ;) Ska försöka få låna henne i början av november för en klubbtävling, skulle vara kul blir i så fall våran första start tillsammans och det är en hoppträning där innan oxå som jag skulle vilja vara med på. Ska nog skriva upp mig på en annan häst ifall jag inte kan ta med Fidde på tävling, vill inte missa den precis måste skaffa lite mer erfarenheter om jag ska kunna tävla VM om 4a år haha. Har sett de på tv så det är nog inte alltför svårt!
Nej men jag ska försöka börja tävla lokalt efter jul om jag vågar haha finns alltid någon tävling att vara med på och Svärdsjös egna är det 80 cm som lägst och de passar nog mig, men behöver hoppa Fidde lite mer först då hon gör gigantus hoppus, hennes hopp skiljer sig mycket med ridskolehästarnas hopp.

Idag blir det skolan till kl 12 för att börja planera inför nästa uppgift och gå igenom den vi ska lämna in i morgon. Skönt de skulle vara att bli klar tidigit med nästa, då kan jag öva mycket (muntlig som jag hatar) och sedan vara lite fri och plugga inför läkemedelstentan som hänger över mig. Det jobbigaste är att jag har bara 2ggr kvar som jag måste klara den på annars blir de att omregistrera mig på kursen och de blir väl att gå om kanske då eller vi fick inget bra svar av rektorn på det, för vi ska tydligen klara den sa hon. Men tänk om jag måste gå om, då blir de en hel termin till innan jag blir klar:( o jag får inte bli klar med min klass!!! Ne jag ska klara tentan de måste jag göra :) Så håll tummarna den 29 okt!

Har börjat dricka aloe vera få se om de blir nå bra med kroppen med det, de sägs göra under så jag hoppas :) De luktar inte rosor och ser ut som urin men annars helt okej med lite juice till så smakar de knappt någonting eller lite äckel med det får jag väl ta med kosttillskott.

Ikväll blir det ridning, har inte hört med 100% att jag kan ta med Fidde så jag vet inte hur jag ska göra än, släppet var inte färdigt och Åsas hade vi inte fått lånat eller hunnit att fråga om lov, lite drygt att hyra ett släpp. Det hade varit kul att ha med henne för då hade Eva varit med och sett hur fin hon är nu, hon såg henne sist i våras och då var de inte så mycket muskler och sånt på henne som hon har nu :)




Lovade att lägga upp filmerna på Camilla när hon hoppade så bättre sent än aldrig! Camilla o Totte 100cm Falu Ridklubb

1 kommentar:

  1. Har du fått tag i en läkemedelsbok..? Håller tummarna för dig, vi kanske kan räkna tillsammans någon dag om du vill? Jag behöver också plugga l-m.räkning, vi har ju vår sluttenta snart... Kram!

    SvaraRadera