tisdag 12 oktober 2010

Igår hade vi markarbete på lektionen och jag hade med Fidde som verkligen var en pigg häst som saknade broms. De kunde såklart ha gått bättre men det är bara att ta nya tag nästa vecka då vi ska hoppa. Då har hon blivit riden mer så då kanske hon är lite lugnare oxå och kanske inte lika mycket spring i benen som när vi sist hoppade, då de gick lite väl sakta istället haha. Vet aldrig vilket humör hon är på!

Har även pratat med Julia och jag ska anmäla mig till hopptävling på klubben, NERVÖS!!! även om det ska vara låg höjd (50cm) så kommer mina nerver vara på utsidan. Bättre o ta det lite lägre och vara säker än att dra på höga höjder och det går åt helvetet istället. O sen är det clear round så jag kanske får en rosett vem vet:) Blir iallafall två starter på 50 cm o det är första gången som jag ska hoppa banan med henne så jag hoppas det kommer gå bra, om hon är pigg så får jag ta o travhoppa alla hinder istället! är ändå bara en klubbtävling och jag gör det för min skull och ingen annan :)

På måndag tar jag med henne igen och sedan den 2a så är det hoppträning, ska även försöka hinna med o rida en lektion för Kerstin om det finns tid, ska tydligen vara en bra dressyr tränare som är sträng och det kan behövas så Fidde börjar lyssna lite mer på mig.



Ett klipp från gårdagen som min kära syster filmade, sista hoppet var en flygtur o tur att de inte ser ut som jag kände i hoppet haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar