måndag 25 oktober 2010

Då har denna helg passerat och jag har hunnit med massor så jag är inte ett dugg utvilad :)
I fredags skjutsade jag svärmor o handlade o samtidigt släppte jag av sambon hos Greven af Robertsholm där han spenderade hela helgen. På kvällen passade jag på att åka ut till mamma o pappa o åt lite räkor, mums var längesen jag åt de och Ea tycker inte om det så de blir aldrig av.
På kvällen myste jag själv med lite cheescake (inga kalorier) o Butterfly effect 2 vilken inte var någon höjdare men det är för att första filmen är superbra!

Lördagsmorgon hade jag stalljour så de vara bara att pallra sig upp kl 7.30 men inte kul när jag kollade på termometern o de var -7 ute, brrr!
Tänkte jag skulle låta Fidde få äta upp sin frukost o sedan ge mig ut på en ridtur men var för kallt så jag valde att åka hem o ta en lång varm dusch o bara värma mig i nån timme innan jag red.
Det var ett bra val då det var strålande sol o hur fint väder som helst mittpå dan, så härligt att rida då. Hon var väldigt bussig o rida för hon hade stått men de gick bra vart 1.5h i skogen plus att vi tränade lite psyke oxå! Jag hörde de var en motorsåg i närheten och sist vi mötte en sådan så vände Fidde o galopperade hem. Men inte tänkte jag ge mig o upptäcker att det står en traktor för hela vägen, vilket varken jag eller Fidde tycker om men skam den som ger sig. Var ma 50cm på sidan om den o rida på stenar o träd var ivägen. Men de gick fint förutom när vi var vid bakdäcket då drog hon iväg i galopp o hoppar över diken o stenar, tappar stigbyglar tyglar o allt men kvar satt jag :) Tur att hon är snäll o kan stanna snabbt, stolt över båda att vi kom förbi o motorsågen var inga problem sedan :)
Sedan mot em så åkte jag mamma o moster till hantverkarmässa i Borlänge, första gången jag är på något sådan och vart imponerad, mycket fint där som jag skulle vilja ha köpt men fick ett ljus av min moster som ser ut som en snöboll. Efter mässan åkte vi o handlade o sen hämtade jag upp en bok som jag hade köpt.
På kvällen bjöds det på taco hos föräldrarna mys o de vart lite tv tittande o min bror kom förbi.

Söndagen spenderades med att rida Fidde en tur i skogen, lite lugnare och det kom ingen traktor. Sedan åkte jag o hämtade Ea för att sedan åka till föräldrarna och byta däck, eller pappa för varken jag eller Ea är så hajj på det än. Förhoppningsvis så lagade pappa det sista däcket som vi int hade punktering på förra året (3/4 däck med punktering känns riktigt bra eller inte). Så nu ska vi inte få några mer tycker jag. Sedan åkte vi förbi och köpt en sallad o satt o tittade på sons of anarchy, sjukt bra serie måste ses! Handlar om en MC-klubb ev lite tagit ifrån när HA startade men är inte 100%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar