söndag 13 juni 2010

Idag så har jag varit ute i skogen och ridit, hade med mig Lucky som sällskap mysigt med någon att prata med. Fidde ville inte direkt lyda order om att bara skritta utan trav o väldigt kort galopp försökte hon med lite titt som tätt, fast det är bra för hon har känts lite seg.

I helgen har jag spenderat i Svärdsjö på tävlingarna eller i lördags var jag där. Kul att få se Camilla o Totte hoppa, försökte ta lite kort men jag suger på det där o få med hästen i sprången men fina kort på hindren vart det. Sedan var även Julia o Fidde med o hoppade o då valde jag att filma istället så jag fick med alla språng. Sedan har det inte hänt så mycket i helgen utan tittat på film o myst helt enkelt, sen har det inte varit så fint väder för att hitta på någonting heller. Lider lite med studenterna som fick så dåligt väder men det kunde varit värre.

Imorgon börjar jag jobba på storstäd, ska bli intressant om jag kommer trivas är ändå 10veckor jag ska vara med alla de personerna. Men vad jag har hört så är de snälla o har bra sammanhållning, o det är positivt. Men jag borde sätt igång med att göra min paj så jag har matlåda med mig, kanske kan vara bra om jag ska jobba hela dagen.

Sedan på kvällen ska jag till stallet o rida, ska få ta med mig Fidde då på markarbetet. Jag hoppas det går bra både med ridningen och lastningen men har gjort det de senaste gångerna så varför skulle det krångla nu.



Julia och Fidde i Svärdsjö 12 juni. 1.00m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar