Igår var det ridning igen, o de var hoppning som stod på schemat. Tycker verkligen det är superkul att hoppa men jag är så himmlans feg börjar bli väldigt drygt för jag vet att jag kan och vill! Det var "titthinder" igår, o jag hade Lotus som är lite störd när det kommer till sånna hinder. Trodde jag skulle dö innan jag ens hade suttit upp på hästen. Men jag tog mig över alla hinder och satt kvar. Visst var det lite vägran o höll andan nästa hela tiden men det gick. Känns löjligt nu i efterhand eftersom jag bevisligen kan rida o få över hästarna över hindren även fast jag är rädd:) Ne jag måste verkligen skärpa mig:) För det skulle vara kul att börja tävla lite smått, har bara varit med på 2 tävlingar och den ena fick ja 4a fel på o den andra var jag felfri så det är väldigt skönt. Kanske inte är helt värdelös :)
Synd att jag inte kunnde vara med på hoppgrupp speciall som var inriktade på oss som är lite fegare det hade verkligen gjort susen för min del. Men kanske nästa termin.
Fick höra att Brittis har fått en liten flicka så ett stort grattis till henne :) Hoppas hon kommer upp till stallet så man får se henne.
Har hemmastudier idag, skönt synd bara att man inte tar vara på tiden lite bättre men det känns väldigt lungt inför tentamen så det borde gå vägen hoppas jag :)
Ne ska ta o läsa lite till innan karln kommer hem igen o stojjar :)
Ingen som har en lägenhet som de vill bli av med? Skulle vara så skönt med en 2a istället för denna trånga 1a.
tisdag 15 september 2009
tisdag 1 september 2009
Denna underbara dag
Haft föreläsningar hela dagen, o klantig som man var så försov man sig. Inte så jag kom sent till skolan men tillräckligt för att få lov att ta bilen. Mycket skönare att cykla till skolan, iallafall nu medans det är relativt varmt ute.
Imorgon ska jag ner till stan o fika med Mia o kanske ta en promend beroende på hur vädret ser ut, vill inte precis gå ut på en promenad o det ösregnar, inte om man gör det för de sociala. Motionen är en annan sak :)
Ska försöka att gå upp i tid så jag har massor med tid att läsa o studera imorgon, men känner jag mig rätt blir de en liten sovmorgon :) Skönt med det när man väl är ledig.
Imorgon ska jag ner till stan o fika med Mia o kanske ta en promend beroende på hur vädret ser ut, vill inte precis gå ut på en promenad o det ösregnar, inte om man gör det för de sociala. Motionen är en annan sak :)
Ska försöka att gå upp i tid så jag har massor med tid att läsa o studera imorgon, men känner jag mig rätt blir de en liten sovmorgon :) Skönt med det när man väl är ledig.
måndag 31 augusti 2009
Sovmorgon, föreläsning o stallet
Idag har jag varit på föreläsning mellan 13-17, drygt att de var så länge brukar oftast ha bara 3h föreläsning :) Fast de gick det med.
Sedan bar det av till stallet, red Leona idag igen. Går riktigt bra attt rida henne, inte alls som hon var tidigare Camilla har verkligen gjort ett bra jobb!
Nu sitter man o degar framför datorn borde egentligen sova men är inte så värst trött än, men ska upp tidigt.
Imorgon är det skola som vanligt, eller föreläsning 9-16, lite jobbigt att det är hela dagar med att bara sitta o lyssna, man orkar inte göra så mycket när man väl kommer hem.
På onsdag ska ja leka med Mia, var en evighet sedan man träffade henne så det ska bli riktigt nice:)
Ne nu ska ja forstätta klicka på nätet
Sedan bar det av till stallet, red Leona idag igen. Går riktigt bra attt rida henne, inte alls som hon var tidigare Camilla har verkligen gjort ett bra jobb!
Nu sitter man o degar framför datorn borde egentligen sova men är inte så värst trött än, men ska upp tidigt.
Imorgon är det skola som vanligt, eller föreläsning 9-16, lite jobbigt att det är hela dagar med att bara sitta o lyssna, man orkar inte göra så mycket när man väl kommer hem.
På onsdag ska ja leka med Mia, var en evighet sedan man träffade henne så det ska bli riktigt nice:)
Ne nu ska ja forstätta klicka på nätet
måndag 24 augusti 2009
Skoldag
idag börjar skolan, så nice! verkligen saknat skolan o sen att träffa alla ifrån klassen:) Nu ska ja äta lite frukost sen ska ja börja bege mig till skolan, wish me luck
onsdag 19 augusti 2009
Erbjudande
Har fått etterbjudande som jag verkligen inte vill tacka nej till. Är verkligen någonting som jag vill göra men är inte hundra på om jag hinner med det nu, med skola o allt. Men skulle verkligen vara så nice om jag kunde säga ja. Ska tänka på det tills på måndag, fast ge man sig faan på någe så borde det fungera eller?!
Var med Emma till "Ta till vara" idag, skönt att komma ut o röra sig lite o sen har ja inte varit där förut så det vara bara nice att se :) Inte för att de var så mycket men iallafall, principen:)
Snart ska ja njuta av en välförtjänt sömn, hörs imorgon eller någon annan dag!
Var med Emma till "Ta till vara" idag, skönt att komma ut o röra sig lite o sen har ja inte varit där förut så det vara bara nice att se :) Inte för att de var så mycket men iallafall, principen:)
Snart ska ja njuta av en välförtjänt sömn, hörs imorgon eller någon annan dag!
Snart smäller det!
Jag har faktiskt kommit fram till att det inte är långt kvar till skolan börjar, kommer bli så nice fast jag har ett tungt schema framför mig. Men tror det kommer bli bra skönt att komma bort ifrån lägenheten ibland o träffa människor. Sitta o hänga ta en kopp te och bara njuta. Synd bara att vi går mot mörkare tider nu, hade varit skönt med långa ljusa dagar istället för att de är svart när man ska traska hemåt på kvällen.
Har bestämt mig för att gå till skolan, eller iallafall cykla, varje dag. Men nu håller mitt knä på att spela mig ett spratt så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Kunde knappt sova i natt för det gör så ont. På kvällen är det värst, måste se roligt ut staplar fram på ett ben :) Borde kanske ringa vårdcentralen, fast funderar på sjukvårdsupplysningen istället för de är snällare än de på VC.
Har några värktabletter kvar sedan ridolyckan, kanske ska äta dem:)
Imorgon kommer kära syster o Charlie hem, ska bli kul att träffa dem igen o de stannar en hel vecka, tror inte jag har umgåtts med min syster så länge sedan vi bodde hemma haha. De har med sig sina kattungar också, hoppas det går bra med Tussan så hon inte slår ihjäl dem. För det skulle inte förvåna mig argbiggan själv:) Fast sen uppfostrade jag henna under min "dark period" så vad kan man förvänta sig :)
Idag ska jag ta en promenad, får se hur fort det går med tanke på knäet men röra på mig måste man göra. Sedan blir det en lugn dag, bara ladda upp för skolan ska nog läsa lite litteratur så man är väl förberedd första dagen :)
Hoppas verkligen vi får veta snart vart vi ska vara på praktiken, hoppas verkligen här i Falun för om jag nu ska arbeta inom äldreboende så är det i Falun då vill man inte ha praktiken i tex Rättvik. Nästa vecka vet jag, skönast hade varit i Danholn för då kan man bo hemma vissa dagar om man jobbar kväll o ska börja tidigt på morgonen dagen efter. Ne hoppas på en trevlig arbetsplats och att de 4a veckorna kommer bli super och att jag ändrar min inställning, tycker det känns lite obehagligt att torka spyor o bajs men det hör till när man vill ge bra vård. Får göra som Emelie gjort gå in med en bra attityd och sen är det inte bara sånt man gör heller :)
Nu ska jag ta o försöka få med karln på en promenad hörs!
Har bestämt mig för att gå till skolan, eller iallafall cykla, varje dag. Men nu håller mitt knä på att spela mig ett spratt så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Kunde knappt sova i natt för det gör så ont. På kvällen är det värst, måste se roligt ut staplar fram på ett ben :) Borde kanske ringa vårdcentralen, fast funderar på sjukvårdsupplysningen istället för de är snällare än de på VC.
Har några värktabletter kvar sedan ridolyckan, kanske ska äta dem:)
Imorgon kommer kära syster o Charlie hem, ska bli kul att träffa dem igen o de stannar en hel vecka, tror inte jag har umgåtts med min syster så länge sedan vi bodde hemma haha. De har med sig sina kattungar också, hoppas det går bra med Tussan så hon inte slår ihjäl dem. För det skulle inte förvåna mig argbiggan själv:) Fast sen uppfostrade jag henna under min "dark period" så vad kan man förvänta sig :)
Idag ska jag ta en promenad, får se hur fort det går med tanke på knäet men röra på mig måste man göra. Sedan blir det en lugn dag, bara ladda upp för skolan ska nog läsa lite litteratur så man är väl förberedd första dagen :)
Hoppas verkligen vi får veta snart vart vi ska vara på praktiken, hoppas verkligen här i Falun för om jag nu ska arbeta inom äldreboende så är det i Falun då vill man inte ha praktiken i tex Rättvik. Nästa vecka vet jag, skönast hade varit i Danholn för då kan man bo hemma vissa dagar om man jobbar kväll o ska börja tidigt på morgonen dagen efter. Ne hoppas på en trevlig arbetsplats och att de 4a veckorna kommer bli super och att jag ändrar min inställning, tycker det känns lite obehagligt att torka spyor o bajs men det hör till när man vill ge bra vård. Får göra som Emelie gjort gå in med en bra attityd och sen är det inte bara sånt man gör heller :)
Nu ska jag ta o försöka få med karln på en promenad hörs!
fredag 14 augusti 2009
Fredag

Det gick super att rida, märktes knappt att han var sjuk lika pigg o glad som vanligt :) Fast han ville inte röra sig allt för mycket men en lite stund är bättre än ingenting :)
Ska se om man ska åka dit någe nästa vecka o rida oxå.
Idag blir de jobb, allra sista dagen, ska försöka sluta så tidigt jag kan :) för sen blir de kräftskiva hos Jonas o Rebecka, så nice. Ska bli så gott med kräftor var ett helt år sedan jag åt de senast.
Ne nu måste ja börja göra mig iodning för jobbet ifall ja ska komma hem i tid, o eftersom jag har lite bråttom hem så får karln hämta mig. Vi ska vara hos Jonas ca 17 o ja slutar egentligen inte förens 19 så ja har väldigt bråttom :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)