onsdag 19 augusti 2009

Snart smäller det!

Jag har faktiskt kommit fram till att det inte är långt kvar till skolan börjar, kommer bli så nice fast jag har ett tungt schema framför mig. Men tror det kommer bli bra skönt att komma bort ifrån lägenheten ibland o träffa människor. Sitta o hänga ta en kopp te och bara njuta. Synd bara att vi går mot mörkare tider nu, hade varit skönt med långa ljusa dagar istället för att de är svart när man ska traska hemåt på kvällen.
Har bestämt mig för att gå till skolan, eller iallafall cykla, varje dag. Men nu håller mitt knä på att spela mig ett spratt så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Kunde knappt sova i natt för det gör så ont. På kvällen är det värst, måste se roligt ut staplar fram på ett ben :) Borde kanske ringa vårdcentralen, fast funderar på sjukvårdsupplysningen istället för de är snällare än de på VC.
Har några värktabletter kvar sedan ridolyckan, kanske ska äta dem:)

Imorgon kommer kära syster o Charlie hem, ska bli kul att träffa dem igen o de stannar en hel vecka, tror inte jag har umgåtts med min syster så länge sedan vi bodde hemma haha. De har med sig sina kattungar också, hoppas det går bra med Tussan så hon inte slår ihjäl dem. För det skulle inte förvåna mig argbiggan själv:) Fast sen uppfostrade jag henna under min "dark period" så vad kan man förvänta sig :)

Idag ska jag ta en promenad, får se hur fort det går med tanke på knäet men röra på mig måste man göra. Sedan blir det en lugn dag, bara ladda upp för skolan ska nog läsa lite litteratur så man är väl förberedd första dagen :)
Hoppas verkligen vi får veta snart vart vi ska vara på praktiken, hoppas verkligen här i Falun för om jag nu ska arbeta inom äldreboende så är det i Falun då vill man inte ha praktiken i tex Rättvik. Nästa vecka vet jag, skönast hade varit i Danholn för då kan man bo hemma vissa dagar om man jobbar kväll o ska börja tidigt på morgonen dagen efter. Ne hoppas på en trevlig arbetsplats och att de 4a veckorna kommer bli super och att jag ändrar min inställning, tycker det känns lite obehagligt att torka spyor o bajs men det hör till när man vill ge bra vård. Får göra som Emelie gjort gå in med en bra attityd och sen är det inte bara sånt man gör heller :)

Nu ska jag ta o försöka få med karln på en promenad hörs!

1 kommentar: