fredag 25 november 2011

Snart har denna vecka gått oxå, jäkligt fort fast det känns inte som jag har gjort någonting, eller jag har typ inte förutom kommit igenom första säsongen av "The Vampire Diaries", helt kär i den serien..igen! Jag följde den precis när den kom men sen föll de bort i allting annat, men nu jäklar :) Sen är ju Ian sjukt snygg oxå, de har jag tyckte sedan "Young Americans" gick o de var flera tidsåldrar sedan haha!
Så nu tänkte jag börja på nästa säsong så fort jag har fått hem den. Jag funderar på att titta på "True blood" eller ge det en chans för jag tycket inte om den de få avsnitt jag tittade på. Får se ang det.
Ea la fram förslag att vi skulle gå o se nya Twilight plus att han vill se de andra oxå innan för att hänga med, hm undra vad som slagit fel där nu haha! (han har alltid varit emot de filmerna).

Igår var jag upp till stallet och tömkörde Fidde, gick ju sådär är inte helt hundra på det men hon är supersnäll iallafall, fick henne i låg form som hon ska vara i. Hon har inflammation (?) i ryggen och får endast skrittas i låg form och avslappnat, det har jag inte riktigt koll på då hon spänner sig lätt när hon har mycket energi så Julia får rida så tömkör jag ist. Plus att hon rider endast barbacka o de känner jag verkligen inte för haha.
Fick reda på en rolig sak igår, är inte helt hundra men jag hoppas skulle vara roligt! Får tankarna på lite annat då än allt skit som är just nu!

Ne nu ska jag fortsätta städa så jag kan börja på säsong 2 nu! men kan säga att det inte är lätt o städa när man har en sån söt katt här som är sjukt social o vill bara busa o mysa hela tiden. Eller nu sitter han o tuggar på datorn, suicidkatt haha! Han ska alltid hitta på något bus! Jag måste föra över lite kort snart som jag kan lägga upp här, jag är sjuk kass på det.

Nån skillnad på 10 år eller :)

onsdag 23 november 2011

blä

Hade en trevlig helg, med firande av att vi skrivit tentan (dock tror jag att jag kommer få skriva om den). Inte lika roligt att gå ut på krogen som de var innan men de gick de med, träffade lite folk iallafall. Sedan har sön,mån o tis bestått av att jag har ont i magen! Inte lika som jag har haft innan men vet inte vad det är. Har börjat blivit bättre med det nu, dock lite ont/kramp efter jag har ätit!

Jag har sökt ett jobb iallafall på Säters rättpsyk, håller verkligen tummarna för det men med min vanliga tur så kommer de gå käpprätt åt helvetet, som allting annat just nu!
Känner verkligen att jag är i en nedåtgående spiral, ingenting blir som jag har tänkt mig eller så bara dyker de upp andra problem hela tiden, usch för livet just nu! Men de borde väl vända snart?

På tisdag börjar jag med praktiken igen, på avd 65 längtar sjukt mycket! Jag hoppas jag kommer trivas där, vem vet kanske kan få sommarjobb där om allting går som de ska. Jag ska även höra med avd 38 när jag är där o gör del 2 i examinationen, om det går bra dvs :)

Ne nu ska jag prata lite med Emmilie o sedan kanske ta en promenad o rensa huvudet, men har ingen ork att ens kliva upp ur soffan känns de. Har inte ens varit utanför dörren sen i söndags :/

torsdag 10 november 2011

Idag har äntligen ringarna kommit så nu sitter de där de ska :) Den rätta datumet är 4/11-11 vi valde samma dag som vår årsdag.

måndag 7 november 2011

Nu var det ett tag sen sedan jag skrev men då är de väl som de ska vara :)

I fredags firade jag o Ea 5 år tillsammans, snacka om att tiden går fort! Vi var ut o åt på Golden (han tjatar om Kina så länge så de var väl dags, plus att de är okej mat :) )
Vi var till Kupolen på lördagen för att titta på skor o tröja till han men nått tålamod har han inte så de vart bara en sak köpt till båda!

Fick reda på att Julia kom in på Polishögskolan så vi ska leta någon som kan ta Fidde under 2 år framöver, känns tungt o jobbigt för jag älskar verkligen den hästen och veta att jag inte kan rida henne något mer efter jul känns inte alls kul. Men jag kan inte riktigt ta henne heller, blir lite dyrt när jag inte har något jobb när jag blir klar :/ Men vill verkligen. De bästa är om hon blir kvar i Falun och jag kan fortsätta rida henne men ev så blir de ner till Småland som hon ska. Men hon kommer få de bra där! Får prata med Astrid o ta hand om Ballerina istället kanske.

De blir inte kul att inte ha någon annan häst att rida framöver, men kanske kan leta fram nått! O andra sidan kanske jag kommer jobba så mycket o inte ha tid med att rida någon mer gång än i Svärdsjö men de visar sig!

På lördags kväll åkte Ea till Hofors o Camilla kom förbi på filmkväll! Vart två filmer Bridesmaid och Bad teacher så de vart mycket skratt :)

Söndagen spenderade jag i soffa o CSI maraton hela dagen o när Ea kom hem fortsatte det haha, riktigt slödag!

Idag har jag haft ont i magen så jag hoppade att gå till Emmilie, istället har jag skrivit lite hemma pluggat till tentan och haft ont.! Snart ska jag till Svärdsjö på dressyrclinic så de ska bli intressant!

fredag 28 oktober 2011

Fredag

De blir inte tävling nästa helg med Fidde, mest för att hon går upp på backbenen med mig och nu har hon blivit halt. Julia sa att hon inte var varm eller svullen så de är väl positivt men ska känna igenom henne idag när jag är där uppe så får vi se hur hon är idag!
Hade även bokat en ridlektion för Kerstin nästa vecka men den blir att ställa in, inte så lätt o rida om hon är halt!

Har suttit och skrivit på C-uppsatsen, de känns riktigt skönt med den är "bara" diskussions delen kvar nu. Eller vi ska väl få kommentarer på resultat delen med innan det är helt klart. Vi ska försöka att vara relativt klara nästa vecka med allt för att kunna fokusera på stoooora tentan som snart ska vara!

I tisdag var jag iväg till Sveden o tittat p Leif Hall träningen, skulle verkligen vilja kunna hoppa så bra men jag tror att dressyr blir min grejj haha! I helgen åker vi iväg på inflyttningsfest o sedan ska söndagen spenderas i Svärdsjö för min del o titta på Louise Haaga kliniken, ska bli intressant!

Ne nu ska jag nörda mig lite vid datorn innan jag tar ett ryck o städar plus att jag ska till bolaget när Ea slutar

O just ja de är fredagsmyyyyys som gäller ikväll!

fredag 21 oktober 2011

Skrivande

Sitter här o skriver om artiklarna, är fokuserad på allting utom det känns de som. Plus att de inte är lätt o skriva när jag har en katt liggandes över allting och flyttar jag på honom ställer han sig och skriker! Slutar inte förens han får vara med här, lite bortskämd är han allt.
Har bara 2 artiklar kvar att skriva, dock orkar jag inte tänka på språket de kan Emmilie o jag göra tillsammans när vi skriver ihop de, annars lär vi sitta flera gånger och skriva o de är inte alls roligt. Vi skulle försöka vara klara med resultatet denna vecka men tror inte vi klarar de då vi inte har hittat alla artiklar o sånt än.
Men de är inte förens nästa måndag som vi ska vara helt klara med de så vi hinner. Men är drygt just nu utan motivation, men den kommer väl tillbaka. Jag har ju hela helgen på mig haha

Ikväll ska de vara lugnt, karln kanske ska iväg o dricka öl som vanligt men jag ska upp tidigt imorgon bitti (känns som jag aldrig får sova ut på helgerna). Då ska jag packa in Fidde i transporten och bege mig till Vika och rida med Camilla, ska bli så nice! Sen packar jag in henne o åker hem för att sedan åka tillbaka för att sova över där. Jag som hatar o sova borta men vi får väl annars vara uppe hela natten så slipper jag sova haha.
Söndagen kommer bestå av firandet av Eas systerdotter,
Någon som har tips vad man kan köpa till en som fyllt 18 år?

Just ja jag ska ut i skogen med Fidde ikväll, hoppas de är lite varmare än vad det är just nu, annars lär jag slänga på mig täckbyxorna, eller iallafall långkalsonger! Jag hatar verkligen att frysa!

Jag har prata med Julia så jag o Fidde ska iväg och tävla hoppning den 5/11, vilka höjder har jag inte bestämt än men tror jag ska fega o ta två 60 cm (Ja jag vet det är inte högt men sitter jag inte kvar så är de inte kul o hoppa högre för då får jag bara hoppa ett hinder o sedan ramla av haha) Men Julia tycket 70 borde passa men vi ska iväg o hoppa en gång innan och då bestämmer jag vilken höjd beroende på hur de känns. Jag har hoppat 85 med henne o de gick bra men nu i måndags gick de inte alls bra. Hon gjorde världensöverhopp på ett hinder så jag flög fram rejält och höll på att ramla av, hon fick lite panik o drog iväg i fullgalopp. Typ ett halvt varv tog de innan jag insåg att ja bara kunder resa upp mig och då få stopp på henne haha, tur jag har koll.
Men tävling blir de iallafall. Är redan nervös över de känner jag, nerver av stål här!

Ne nu måste jag skriva klart detta så jag kan sätta mig och läsa lite artiklar USCH!

tisdag 18 oktober 2011

Tisdag

Sjukt bra klipp, den frågan får väl alla någongång!