tisdag 21 juni 2011

Då hade jag sista ridlektionen för denna termin igår. Jag hade en gång att rida igen så jag satsade på att rida två lektioner efter varandra.
Första lektionen hade vi hoppning, vart inge göht ca 70-75 cm men tycket det räckte. Jag hade inte orka att rida fram Walther tillräckligt bra så han kröp för nära på nästan alla hinder. Kändes inge bra alls men tur att han är supersnäll och hoppar (han kan iofs kliva över den höjden)
Lektionen efter var de dressyrspeciall och de var mycket förvänd galopp på fina Carsten. Men herregud vad han inte bjuder utan är riktigt lat av sig. Men jag kämpade tappert plus att han har väldigt lätt för sig att byta galopp och gör det väldigt ofta. Så det var inte enkelt att få han att gå i förvänd galopp på böjt spår, men på långsidan gick det mycket bättre.

Men jag var väldigt trött efter de två passen plus att det var kvavt ute och varmt. Inte för jag skulle klaga när det nu väl är varmt :)

Idag har jag städat o donat i lägenheten, hade lovat sambon det så skulle han torka golvet när han kommer hem. Sedan ska vi väl åka iväg och handla lite mat så vi inte svälter ihjäl, ska försöka övertala honom om att handla på vägen hem så slipper jag vara med haha.
Sedan ska jag upp till bästa Fidde och träffa Julia, tänkte åka upp lite tidigare och gå iväg o beta henne en stund, stackarn har blivit så smal och tappat både rygg o rumpa :( Men snart ska vi börja rida henne så då bygger hon upp musklerna igen snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar