måndag 7 februari 2011

Måndag

Då har jag överlevt ännu en tävling! Vart två start i 80 cm på bästa Tintin, var super nervös eftersom jag startade 80 cm för första gången, usch va fjanting man kan bli när man är nervös, speciellt nu efteråt då jag kände att de inte alls var högt utan gick bra!
Nu har jag bara 10 cm kvar innan jag kan starta en lokal tävling, jag på språng nu haha. Men för att inte våga hoppa förut o speciellt inte tävla så är jag väldigt stolt och nöjd. Tror mycket är för jag började rida Fidde, har lärt mig att det inte vara så rädd, för är man det på henne så sitter jag inte kvar haha bästa hästen! Nedå men har utvecklat mig själv och min ridning på henne och det är jätteroligt. Ska försöka övertala Julia om att starta henne på låghöjd i sommar då jag inte riktigt sitter kvar på henne när hon hoppar då vill jag hellre starta lite lägre men vem vet får se när den dagen kommer :)

Var roligt att se Fiddes halvsyster på tävling oxå och inse att det är bra att Fidde är tävlingsvan och stannar inte, som Barbie gjorde fast det var hennes första tävling så då får man vara lite tittig :)

Nu ska jag hitta på nått roligt sedan till stallet och rida får hoppas det är markarbete eller det går väl bra med dressyr också fast roligast med hoppning :)


Filmen från tävlingen, kunde verkligen har drivit på han lite mer ser jag men men. Är andra starten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar