torsdag 6 januari 2011

Torsdag

Nu har jag kommit hem från praktiken, fick gå hem lite tidigare då de inte var så mycket att göra. Att sitta i fikarummet och titta på tv resten av kvällen är kanske inte det mest givande. Skönt att komma hem också även fast jag supertrivs på avd.

Hann rida Fidde innan jag skulle iväg oxå. De var nästan bara trav som stod på schemat, måste få bort lite av hennes överskottsenergi. Vart såklart galopp också, valde att rida lite längre för att få chansen att galoppera upp för en lite längre backe, så underbart att bara stå i lättsits och galoppera för Fidde har riktigt fin galopp stora kliv kan hon få till. Men lite koko är hon allt, för hon ville inte riktigt lyssna på mig utan galopp och springa fort var henne melodi, så underbar. Jag är väldigt glad att hon står med alla benen i backen och inte drar iväg utan hon sköter sig.
Men det finns en sak som jag måste träna på och det är vid galoppfattningen så kastar hon med huvudet och de känns som hon håller på att ramla och jag flyger som en vante, känns de som. Jag vet inte varför hon har börjat med det eller hur jag så få bort det. Försöker tänka framåt i de situationerna samt att vara stilla i handen, inte lätta eller ta i tygeln. Men de hjälper inte riktigt. o när jag rider så är jag försiktig med handen också, jag sitter inte och drar. Nån som har tips?

Imorgon ska jag till praktiken igen, 6.45-15.30 samma patienter som idag.

Längtar tills på söndag då ska jag tävla på bästa Tintin, hade varit skoj o tagit med Fidde men vill inte ut när det är snö och det är superhalt uppe vid stallet så jag knappt kommer iväg, för de är inte världens snabbaste på att ploga däruppe.

I feb så kanske Fidde kommer flyttas *hoppas* skulle vara super bra att få tillgång till ridhus så det går att rida ordentligt även på vinter. Sommaren är inga problem vid stallet som hon står i just nu men nu på vintern, finns ingenstans att ta vägen och då får hon supermycket energi och knasig i huvudet. Fast jag skulle vara nöjd med bara en ridbana men Julia vill ha lite mer och det klagar jag inte på :) Vem vet kanske finns bra dressyr eller hopptränare som kommer dit och jag får vara med på Fidde, skulle vara så nice. Vill utvecklas med henne för hon måste nästan vara den bästa hästen :)

Hittade lite information om henne också
http://www.blup.se/sv-se/horses/149336-midnight-miracle-swb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar