fredag 28 oktober 2011

Fredag

De blir inte tävling nästa helg med Fidde, mest för att hon går upp på backbenen med mig och nu har hon blivit halt. Julia sa att hon inte var varm eller svullen så de är väl positivt men ska känna igenom henne idag när jag är där uppe så får vi se hur hon är idag!
Hade även bokat en ridlektion för Kerstin nästa vecka men den blir att ställa in, inte så lätt o rida om hon är halt!

Har suttit och skrivit på C-uppsatsen, de känns riktigt skönt med den är "bara" diskussions delen kvar nu. Eller vi ska väl få kommentarer på resultat delen med innan det är helt klart. Vi ska försöka att vara relativt klara nästa vecka med allt för att kunna fokusera på stoooora tentan som snart ska vara!

I tisdag var jag iväg till Sveden o tittat p Leif Hall träningen, skulle verkligen vilja kunna hoppa så bra men jag tror att dressyr blir min grejj haha! I helgen åker vi iväg på inflyttningsfest o sedan ska söndagen spenderas i Svärdsjö för min del o titta på Louise Haaga kliniken, ska bli intressant!

Ne nu ska jag nörda mig lite vid datorn innan jag tar ett ryck o städar plus att jag ska till bolaget när Ea slutar

O just ja de är fredagsmyyyyys som gäller ikväll!

fredag 21 oktober 2011

Skrivande

Sitter här o skriver om artiklarna, är fokuserad på allting utom det känns de som. Plus att de inte är lätt o skriva när jag har en katt liggandes över allting och flyttar jag på honom ställer han sig och skriker! Slutar inte förens han får vara med här, lite bortskämd är han allt.
Har bara 2 artiklar kvar att skriva, dock orkar jag inte tänka på språket de kan Emmilie o jag göra tillsammans när vi skriver ihop de, annars lär vi sitta flera gånger och skriva o de är inte alls roligt. Vi skulle försöka vara klara med resultatet denna vecka men tror inte vi klarar de då vi inte har hittat alla artiklar o sånt än.
Men de är inte förens nästa måndag som vi ska vara helt klara med de så vi hinner. Men är drygt just nu utan motivation, men den kommer väl tillbaka. Jag har ju hela helgen på mig haha

Ikväll ska de vara lugnt, karln kanske ska iväg o dricka öl som vanligt men jag ska upp tidigt imorgon bitti (känns som jag aldrig får sova ut på helgerna). Då ska jag packa in Fidde i transporten och bege mig till Vika och rida med Camilla, ska bli så nice! Sen packar jag in henne o åker hem för att sedan åka tillbaka för att sova över där. Jag som hatar o sova borta men vi får väl annars vara uppe hela natten så slipper jag sova haha.
Söndagen kommer bestå av firandet av Eas systerdotter,
Någon som har tips vad man kan köpa till en som fyllt 18 år?

Just ja jag ska ut i skogen med Fidde ikväll, hoppas de är lite varmare än vad det är just nu, annars lär jag slänga på mig täckbyxorna, eller iallafall långkalsonger! Jag hatar verkligen att frysa!

Jag har prata med Julia så jag o Fidde ska iväg och tävla hoppning den 5/11, vilka höjder har jag inte bestämt än men tror jag ska fega o ta två 60 cm (Ja jag vet det är inte högt men sitter jag inte kvar så är de inte kul o hoppa högre för då får jag bara hoppa ett hinder o sedan ramla av haha) Men Julia tycket 70 borde passa men vi ska iväg o hoppa en gång innan och då bestämmer jag vilken höjd beroende på hur de känns. Jag har hoppat 85 med henne o de gick bra men nu i måndags gick de inte alls bra. Hon gjorde världensöverhopp på ett hinder så jag flög fram rejält och höll på att ramla av, hon fick lite panik o drog iväg i fullgalopp. Typ ett halvt varv tog de innan jag insåg att ja bara kunder resa upp mig och då få stopp på henne haha, tur jag har koll.
Men tävling blir de iallafall. Är redan nervös över de känner jag, nerver av stål här!

Ne nu måste jag skriva klart detta så jag kan sätta mig och läsa lite artiklar USCH!

tisdag 18 oktober 2011

Tisdag

Sjukt bra klipp, den frågan får väl alla någongång!

söndag 18 september 2011

Söndag

Igår var jag upp till Fidde och red henne på banan. Eftersom vi har lånat en dressyrsadel passade jag på att använda den för första gången, och jäklar vilken skillnad det är att rida med den jämfört med en hoppsadel. Jag trodde inte jag skulle sitta kvar när hon travade och galopperade haha, man känner lite mer rörelse med en sådan kan jag säga. Hon var lite trotsig och bråkade väldigt mycket i början, ville inte flytta för skänkel o gick emot bettet. Men på slutet gick hon väldigt fint dock inte den där jäkla vä galoppen!! Hon kändes stel och kantig och ville inte korta eller länga sig och försökte jag sakta av så bråkade hon, även i fattningarna så bråkade hon och gick åt sidan istället för rakt framåt! Men när jag väl fick till sista galoppen så var den jättefin och hon hade en bra galopp så jag var nöjd! Men jag vet att de är mycket kvar att träna när de kommer till galoppen!

På em/kvällen åkte jag, Ea o Johan till Gävle o tittade på hockey, första matchen jag var på iår! Tyvärr så kunde de väl ha gått lite bättre än förlust med 3-1 men men nästa match så vinner vi ;)
Träffade Julia, Rikard o Fiona där med så stod o pratade lite, alltid kul o träffa människor haha!

Nu idag så har jag spenderat förmiddagen åt att städa hela lägenheten för vid ca 13.30 så kommer de hit lite random folk på hudvårdsparty o efter de så kommer Hanna, Jessika o Louise hit o vi ska äta mat o snacka massa skit o mysa! Så jag har sparkat ut Ea så är de bara girls day här hemma!


Alltid älskad,
aldrig glömd!
Stefan Liv <3

torsdag 8 september 2011

Stefan Liv

Vila i frid nu min idol o hjälte!
Stefan Liv
801221 - 110907






Hv71 har även bestämt sig att Stefans tröja kommer hänga i taket, samt att alla i Hv71 kommer spela med Nr 1 på ryggen för att hedra Stefan!
http://hv71.se/Nyheter/HV71-fortsatter-sorgearbetet/

fredag 2 september 2011

Inte skrivit på länge så jag tänkte slänga in några raden nu.

Har haft första veckan på praktiken nu, har inte kommit in i arbete på avd men känns som jag kommer trivas och är verkligen helt annorlunda gentemot hur medicin avd fungerar. Uppdaterar så fort jag börjar komma in i det!

Nu ska jag iväg till avd 27 för att jobba en natt, kommer bli tufft tror jag då jag har gjort en dag tur på praktiken o knappt hunnit sovit någonting för vår kära katt vill inte vara lugn när jag ska sova utan har sprungit över mig o runt mig hela tiden haha. Vad ska man göra med en kattunge liksom :)

måndag 1 augusti 2011

Skåneland

Helgen i Skåneland har varit toppen! Trodde verkligen inte jag skulle klara av 3 dagars fylla men de gjorde jag! Dock fick jag en rejält bakfylla på söndagen, då mådde jag verkligen inte bra!

Torsdagen började med att vi åkte ifrån Falun ca 14 och begav oss till Malmö. Vi var framme ca 22-22.30 och då var de bara att öppna första cidern. De var en rolig och trevlig kväll, träffade lite nya människor och även folk vi träffade förra året. Vi avslutade festen runt 3 tiden, då alla insåg att vi skulle upp tidigt för att ta oss till Ystad.

Innan vi åkte till festen på fredagen så stannade vi för handling av alkohol till helgen och lite leksaker som skulle användas till lekarna på lördagen. Vi var väl framme vid fest runt 14 tiden. Då hade de redan börjat ramla in lite folk. Var bara att öppna cidern och fortsätta festen!
De hände inte så mycket mer än att vi satt o pratade och stojade hela kvällen o natten, eller Ea o jag gav upp runt 02 då de knappt gick att hålla ögonen öppna. Var lite roliga saker som hände under natten, när de flesta hade fått i sig rejält mycket alkohol men de ska nog inte nämnas, De som händer på gillesfest stannar där !

Jag kunde knappt sova under natten, låg obekvämt, drog kallt o Ea snarkade som bara den men lite sömn tror jag att jag fick iallafall.

Lördagen bestod av alkohol och liknade som på fredagen. Dock hade vi lite lekar och såklart var mitt lag bäst och vi fick medalj för vår insats, dock var de några dåliga förlorare med som tycket att en av vår lagmedlem var dopad. Men jag tycke vi vann rättvist!
På natten bestämde sig jag o Lou, plus några till att bege oss till stranden för att checka läget på en annan fest. De var bra musik o snälla människor men vi begav oss ganska snabbt tillbaka till vår fest. Vi höll väl igång till 3-3.30 tiden.

Var inte så kul att säga hejdå på söndagen, faan kommer sakna alla vissa lite mer än andra! Men nästa år ska festen vara i Falun och då slipper vi sitta och åka 150 mil, och vi ska ha en rejäl brakfest då!! Vi satt o smidde lite planer i bilen på väg hem.

Just ja vi stannade och åt lite mat i Jönköping och snacka om vacker stad, längtar mer och mer tills vi kan flytta dit!!!

Här kommer lite bilder från helgen!


Ea o Klubban i bilen ner till Malmö

På festen i Malmö, Ea och Per

Klubbans sovplats hela helgen, en gummibåt

Alkoholen som de bjöd på

Rimfrost egna svärd, skittungt var de!

Såhär uppskattad var man som fotograf

Ea, Lou o Jimmy

Några av de som var där

Christoffer

Leif, Daniel, Emil o Jimmy

Jimmy

Lou

Daniel

De vinnande laget, gissa vem de
trodde var doppad? ;)