torsdag 2 juni 2011

Ridning

Idag var jag uppe tidigt då jag skulle till Svärdsjö och släppa ut hästarna där. Men jag är suuperseg ur sängen nuförtiden plus att jag råkade somna om efter jag stängt av alarmet inte okej! De slutade med att jag kom ca 20 min sen till Svärdsjö. Men tur var de så att hästarna gick ute undernatten så det var bara att slänga ut hö till dem. Mocka åt de två hästarna som inte fick gå ute. Så de gick väldigt fort så jag var hos föräldrarna strax efter 9, nice! Åt lite frukost och sedan åkte jag vidare till stan för att rida Fidde.
Bestämde mig för att rida på parkeringen då banan är upptagen med släp och lastbilar inför Rockstad Falun. Skulle träna hårt med att rida utan stigbyglar och det gick bra, klart att jag är sämst på det men blir bättre och bättre. Hur ska jag kunna få supersits om jag inte tränar? Ne de blir att träna på banan några gånger till utan stigbyglar innan jag rider i skogen igen. Just för att jag inte rider så mycket och då de få gånger jag väl rider så satsar jag på att träna min balans och styrka.
Ska snart iväg och hämta sambon och åka vidare till ICA och handla lite mat till kvällen, ska kanske köpa nått gott oxå, Ben and Jerrys kanske? MUMS.

Längtar tills imorgon då ska vinet och cidrarna flöda!!

onsdag 1 juni 2011

Sovmorgon




Idag tog jag mig en sovmorgon då jag inte skulle till 27an förens till kl 12. Dock vaknade jag tidigt och kände mig pigg, är alltid så bara för man får sova så vaknar man tidigt och är pigg!
Fast det är jäkligt skönt att vakna och känna sig utvilad!

Har som sagt varit på 27an på dagen, fått tillbaka bilen från servisen och skickat in skolarbetet.
Nu blir de väl lite häng vid datorn eller tvn resten av kvällen, borde sova om en stund eftersom jag ska upp tidigt imorgon.

Imorgon blir det att ha morgonpasset i stallet, drygt o gå upp så tidigt men överlever- Sedan ska jag förbi föräldrarna och skriva ut lite papper o äta lite mat tänkte jag innan jag drar vidare till Fidde och tar en ridtur.

Satt och läste en annan blogg där hon skrev att en hade ramlat av sin häst och avlidit, det får en verkligen att inse att de är en farlig sport jag håller på med. Men jag litar på Fidde, eller så mycket det går med tanke på hon flyger i luften om man råkar tappa en fjäder i golvet haha. Det är klart jag har ramlat av henne och gjort illa mig, men det hör lite till och sedan får jag bara se till att ramla på "rätt sätt". Jag är väldigt noga med min säkerhet och mamma och jag ska ev till Borlänge på fredag och titta efter en säkerhetesväst som jag kan ha på mig när jag hoppar och rider i skogen. Kan aldrig vara för säker! Funderar starkt på att rida på parkeringen imorgon och bara träna på min sits, och såklart ska hon gå i form och arbete men att ja fokuserar på mig!

tisdag 31 maj 2011

Satsar på bloggen igen!


Ne nu gör jag ett nytt försök att uppdatera bloggen lite bättre.

Har i söndags spenderat dagen i Svärdsjö och funktionär på deras tävling. På morgonen var det väldigt kallt och blåste rejält, höll på att frysa ihjäl och ångrade mig bittert att jag inte hade långkalsonger på mig. Plus att det började regnar oxå!
Men senare på dagen kom solen fram och det vart väldigt varmt istället, och dum som jag var så hade jag inte med mig någon solskyddsfaktor så jag ser ut som en tomat i ansiktet. Lite drygt eftersom jag precis fått bort de andra röda ifrån helgen innan.

Igår var jag till Svärdsjö igen dock så red jag själv på Fidde, fick börja lektionen med att rida utan stigbyglar riktigt bra träning för min del då jag aldrig vågar släppt stigbyglarna när jag rider. Måste våga lite mer på mig själv att jag kan sitta kvar fast det kan skumpa och jag har en bra balans och starksits. Sen är de såklart att den kan förbättras! Vi hade markarbete och det gick bättre än förväntat, Fidde var inte alls så pigg och het som hon lätt kan bli då det är hinder framme. Det var väldigt kvavt och varmt så hon var väl trött av det. Men skönt att det kändes bra, vill verkligen satsa på både hoppning och dressyr på henne.
På torsdag ska jag upp och rida henne och då ska jag vara på banan eller parkeringen och rida utan stigbyglar och bara försöka rida henne i bra form och träna sitsen :)
O sen har jag bokat en privatlektion för Hellen nästa vecka, lääängtar och då blir de även utan stigbyglar :)

Idag har jag varit på 27an och haft lite introduktion, är sjukt sugen på att börja jobba nu!
Sedan har Camilla varit förbi och färgat håret så de ser okej ut till helgen då det är Rockstad:Falun som står på schemat!

Ne nu ska jag se lite på tv innan det är dags att sova!

lördag 9 april 2011

Idg är ingen vanlig dag..

..för det är min födelsedag!
Den firar jag med att ta en jogging/promenad i de soliga och blåsiga vädret!!

måndag 4 april 2011

Long time

Härlig måndag är sjukt trött och ville inte kliva upp ur sängen!

Men ska ut på en gång/joggingtur för att försöka få bort träningsvärken, märks att jag är otränad! Men kan väl bara bli bättre härifrån.

Idag ska jag o kära syster till Sågmyra o härja en stund sedan släpper hon av mig på praktiken och introduktion där. Skönt att börja lite lugnt tycker jag.
Sedan blir de att ta sig en promenad hem beroende på hur sent det blir, för att sen göra sig iordning för ridning i Svärdsjö. Mycket att göra men då går dagen fort. Sen ska jag såklart hinna säga hej till Ea oxå :)

Nu ska jag ut i spåret en stund!

söndag 3 april 2011

No time

Har inte skrivit på länge så tänkte kasta in några ord.

Var på begravning i fredags, var skönt att ta ett avslut men ändå är det sjukt jobbigt!
Kommer alltid sakna min mormor, känns konstigt att hon inte finns längre! Tiden läker alla sår va?

Idag så tog jag premiärtur med löpningen, ska sätta igång med de på riktigt, jag orkade inte speceillt länge men ett tag, kommer bli bättre. Har bestämt mig för att 20 kg skall bort tills April 2012, har ett helt år på mig så jag borde klara de. Har insett att de omöjligt att göra på 2 veckor vilket hade varit toppen. Wish me luck!

Sedan på kvällen var vi till svärmor på middag, jättegott var det! Alltid trevligt o träffa Eas släkt!

Nu blir de lite sömn då jag ska upp tidigt imorgon och hjälpa Linda med Walther på dressyrtävlingen! Skönt att jag inte skall till Svärdsjö först för det verkar inte bättre än att de ska dit till 05.!! omänskligt.

Sedan ska jag träffa min kära syster o Charlie innan han åker hem o ska försöka hinna med att göra kompletteringarna till skolarbete!

fredag 18 mars 2011

Mormor

Den 16 mars så avled min älskade mormor. Även om det var väntat så är det jobbigt. Kommer sakna henne väldigt mycket! Det var skönt att få se henne en sista gång innan hon begravs, trodde de skulle vara jobbigare än vad det var. Hon såg så fridfull ut, utan den minsta smärta eller oro! O nu får hon vara tillsammans med morfar igen!

Sedan igår fick jag reda på att min älsklingshäst på Svärdsjö Ridklubb. Han har varit min älskling sedan 10-12 år tillbaka har fått lov att avlivas pga tarmvred. Hann inte säga hejdå, men i måndags så fick han en morot av mig!

Kommer aldrig glömma er <3